DEN VAKRESTE JULEGAVEN

Jeg er en mamma, en skikkelig hønemor. Og elsker alt jeg får av ungene mine ♥

Og når det da er hjerteskjærende vakkert, så blir jeg så rørt, at tårene presser på.

I tillegg er det en god uke til jul. Og jeg føler at jeg ligger bakpå med både gaver og det meste annet. Men jeg stresser ikke.  Jeg har ikke ork til å stresse. Det blir jul uansett.

Jeg er nok ganske tung og sliten nå. Men det kommer seg nok når vi går lysere tider i møte 🙂

Gavene vet jeg hva jeg skal kjøpe, til alle sammen. 3 gaver er allerede ferdige.

Men den vakreste julegaven fikk jeg i fjord på denne tiden. Da jeg ønsket meg en julesang, sunget av min datter.

Og det fikk jeg 🙂

video:drummer boy

 

 Little Drummer Boy har jeg elsket helt fra barnsben av, og den sang Amalie til meg, og laget denne lille videoen, helt ved hjelp av sitt eget enkle lyd og bilde utstyr ♥

Ønsker alle en fin Lucia og 3. søndag i advent ♥

 

26 kommentarer
    1. Heia…….ikke så enkelt å lage til jul når energien ikke helt er der. Tenker det samme som deg…, det blir jul uansett.
      Husker sangen fra i fjor…..den er nydelig. Flink datteren din :).
      Ønsker også deg en nydelig dag. Skal bake litt i dag. Klem <3

    2. Noe så nydelig. Det er julegave etter min smak! Herlig sang og vakre bilder. Håper du kommer i mål med presanger og det hele snart. Ta det med ro og nyt dagene mot julekveld. Klem fra meg 🙂

    3. Har pynta litt og laget et kakeslag sammen med eldste sønn :)) Kjøper noen gaver til uka , skal ikke ha mange…også blir det å kjøpe litt ekstra god mat noen dager før julaften :))
      Elsker den sangen..og datteren din har nydelig stemme og synger den veldig fint :))
      Klem …og kos deg som best du kan <3

    4. BforB: Det er helt sant det…Det kreves en del energi. Men jeg tror det skal bli koselig likevel 🙂 I dag har jeg blitt nesten ferdig med gavene. Mangler kun én. Så nå kjenner jeg at jeg er i rute sånn plutselig 🙂
      Ja, jeg tror nok noen husker sangen. Jeg synes den passer så godt for både stemning og tid nå, så var en glede å dele den igjen 🙂
      En fortsatt fin dag til deg. Håper du har fått bakt og kost deg 🙂
      Klem <3

    5. natheless: Så kjekt at du likte videoen. Den er jo personlig for meg. Og den får meg i julestemning. Jeg finner spesielt roen av å høre denne versjonen, som datteren min laget til akkurat meg <3

      Nå i dag har jeg faktisk fått handlet julegaver. Veldig koselig. Mangler kun en gave nå 🙂 Kjenner at det hjalp. Nå slapper jeg av 🙂
      Nyt denne fine førjulstiden du også 🙂 God klem tilbake <3

    6. annebe: Så kjekt at du har fått gjort litt. Det er det jeg synes er koselig, å gjøre tingene litt etter litt 🙂
      I dag har jeg fått kjøpt alle de manglende gavene, unntatt en. Så nå føler jeg at jeg nærmer meg mål, og kan slappe av 🙂 Her skal jeg ha hele familien på besøk på julaften, så jeg må også ta meg en tur ut å handle litt julemat 🙂 Veldig kos det også egentlig 🙂

      Ja, den sangen er jul for meg. Og så kjekt å kunne få den som en gave av datteren min. Kjekt at andre også liker den 🙂

      Ha en fortsatt nydelig 3. advent. God klem fra meg <3

    7. Så utrolig vakkert:) Nå fikk jeg julestemning også:) Og rørt ble jeg også, så flink datter. Ønsker deg en fortsatt nydelig søndag fine du:)

    8. birdbay: Tusen takk 🙂 Kjekt å kunne spre litt julestemning nå når det nærmer seg kraftig 🙂 Ha en fortsatt nydelig søndag du også <3 Kos deg og slapp godt av <3

    9. Min matgale verden: Tusen takk 🙂 Fresher litt opp med et bilde som hører årstiden til 😉
      Helt enig med deg, det blir ikke bedre enn når ens egne synger 🙂 Veldig godt å høre på 🙂
      <3

    10. Så vakkert 🙂 Du har en datter du kan være stolt av på alle måter 🙂 Jeg er heller ikke ferdig med noen ting Eva, ikke baker jeg, ikke gjør jeg huset i stand, ikke blir det julemat, men gaver skal det bli til folk. Men det er jeg heller ikke ferdig med. Jeg bare jobber…. Og er sliten som FY..Gleder meg til å få fri. Gavene må kjøpes etter jobb i hverdagen. Jeg har kjøpt NOEN i går og det gikk pga jeg har laget liste.. Og når nyåret kommer har jeg forsetter om å begynne å gå lange turer igjen, og trene bittelitt. Fordi kroppen har ikke godt av, min altså, å sitte så mye som den har gjort nå…Jeg blir enda mer energiløs av det 😮 Vi satser på en deilig jul, og mye lys og gode stunder <3 Klemmer til deg <3

    11. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er stolt av både henne og min sønn, med hver sine kvalifikasjoner 🙂

      Det blir jul uansett om vi ikke stresser. Jeg har fått pyntet huset (stua altså), og nå mangler jeg kun en julegave, siden alle kjøpesentrene hadde åpent i går 😀

      Julematen blir handlet inn denne uken, siden det er jeg som skal ha julaften dette året. For første gang på mange år gleder jeg meg til jul, selv om energinivået er totalt på bånn.

      Ja, man blir energitom når man sitter stille hele dagen, helt klart. Og i alle fall hvis man er vant til å bevege seg mer. Den slitne følelsen er ikke god. Jeg kan alt om det. Og turene mine må jeg alltid tvinge meg til. Nå liker jeg å gå tur, så det går på ren lyst. Men da er jeg tom etterpå.

      Vi satser på en fin og stemningsfull jul, samme hvor mye eller lite vi har stresset på forhånd 🙂
      Gode førjulsklemmer fra meg <3

    12. For en herlig datter du har som lager en slik fin gave til mor….
      Håper du greier , -og det tror jeg- å la julestresset bare vike. Jeg jobber iherdig med det i år, alt blir så mye triveligere om man ikke stresser….
      Fin juletid til deg!

    13. Den flotteste gaven har du allerede fått Eva, vakkert :- Jeg stresser aldri til jul, det er så mange som gjør det at jeg blir matt. Det har blitt altfor store forventninger og materialisme til denne høytiden. Ikke minst skal alle ha dyre og flotte presanger, hjemmet skal være ‘nytt’ og nyvasket, mat og kaker i hauger osv.. Hver nordmann kommer til å bruke ca kr 11.000 bare på presanger i år, jeg er sikker på at det blir mer!!!
      Ønsker deg en koselig førjulstid<3 Gå for halv fart og du får gjort dobbelt så mye, det er noen kloke ord min mamma alltid kommer med - og det stemmer 😀

    14. maiken: Ja, jeg greier å la julestresset vike. Jeg har ikke energi til å stresse akkurat nå. Akkurat nå er hver eneste ting jeg gjør, en mestring. Jeg stresser ikke. Men gleder meg over de tingene jeg får gjort 🙂 Jeg har valgt å kose meg, alene, med ungene mine, med venner, og med familie, når jeg orker det 🙂

      Jeg håper du også klarer å la julestresset ligge, og heller nyte de kjekke tingene, og glede deg over det du får gjort, og glemme det du ikke får gjort <3

      Fredelig og gledelig juletid til deg også <3

    15. Siss: Ja, den vakreste julegaven har jeg fått. For lenge siden 🙂

      Nei, jeg stresser ikke noe særlig. Det blir jul uansett 🙂 I år stresser jeg ikke i det hele tatt. Jeg har nok med å holde meg selv oppegående. Prioriterer å kose meg. Glede meg over de tingene jeg får gjort, og koser meg mens jeg gjør dem 🙂 Hver dag er for tiden en mestring. Og snart går vi lysere tider i møte. Da blir nok alt mye bedre 🙂

      Grusomt mye penger da, på julegaver? Så mye penger har ikke jeg å bruke engang. Og det er sikkert mange med meg. Så det betyr at noen bruker uhorvelig mye mer enn det, mens noen av oss bruker betydelig mye mindre 🙂

      Ønsker deg også en koselig og fredelig førjulstid. Det er jo tiden vi skal bruke til familien. Kose oss med dem som betyr noe i livene våre <3

      Klok mamma du har. Jeg føler også at det stemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg