UNDERHOLDNING KAN VÆRE SÅ MANGT

Jeg gjør det enkelt i mitt forhåpentlige blogg-comeback 🙂 Sitter her med begynnende hodepine, halsvondt og en ubeskrivelig vemmelig verk i og utenpå hele kroppen. Hvert eneste ledd knirker.Og så feber selvsagt.

Jeg har akkurat tatt en paracet, og håper at det skal hjelpe litt, siden jeg skal i venninneforening nå i kveld. Jeg kan ikke avlyse, siden vi er så få der.

Men så fant jeg dette innlegget på facebook, som jeg bare måtte trekke på smilebåndet av, til tross for at det også gjorde vondt 😉 Det handler om Ruten. Der hvor vi ikke ønsker at barna våre skal oppholde seg for lenge, men som vi alle uansett må innom en gang i blant, siden det er buss og togstasjon her i byen. Det leie ryktet har Ruten hatt helt siden jeg selv var ung og uerfaren jente på livets landevei. Les og le…eller gråt…. 😉 Så skal jeg skrive noe mer fornuftig i løpet av helgen hvis helsa holder 🙂 For nå MÅ jeg bare tilbake her 🙂

PS…tror ikke noen linker virker her, for jeg har kun kopiert inn. Byas er en del av Stavanger Aftenblad 🙂

 

 

# SLEDNEESBEN

Underholdning
Sledne-Esben: 7 gode grunner te å henga på Ruten i Sandnes
Sledne-Esben
8. januar 2016 kl. 10.12

Sledne-Esben: 7 gode grunner te å henga på Ruten i Sandnes

«Ruten e ein kanon fede plass å henga på.»

Lurer du på hvem Sledne-Esben er? Sjekk ut dette intervjuet!

Vett dokk ka eg bjunne å bli j*¤% lei av?

udenom stefaren min Alberto og saksbehandleren min på NAV that is…. FOLK SÅ JØRR NARR AV RYTEN I SANDNES.

Ruten e ein kanon fede plass å henga på og her har du 7 gode grunner te koffor:

Følg Byas.no på Facebook!

1. Masse fritidsaktiviteter

På Ruten har de alt fra de store og de små.

Du kan spela basket, skata, rana ein pensjonist, shoppa litt på arkaden, rissa ner vinduene på toget med nødhammer.

You name it!

 

«Du kan spela basket på Ruten.» FOTO: NTB Scanpix
«Du kan spela basket på Ruten.» FOTO: NTB Scanpix

2. Lett å skaffa «snob»

Seriøst… forrige gang eg va ude på Ruten så gikk eg bare bort te ein random udeligger og sporte om han hadde roen på någe “snob” (kode ord for drøgs men kan jo ikkje sei det her).

Så fikk eg f*&% med ein gang då!

Kanon sweet…. Nå bjunnte eg å gulpa opp blod og havna på akutten då og det viste seg at det va rotte gift han hadde gidd meg. Men aligavel????

3. Masse digg bitsjes

Åhr. !

sjenne eg bler stive i Hulken truså her eg sidde bare av å tenka på kor mange digg damår så kruse ront på Ruten og tror di e någe.

Bare husk å ver tidlig ute vist du vil se någe action for de fleste av de må jo jem å legga seg ront 10-tiå. Og isje sei romantiske ting te di då pepper spraye di deg!!!

Heia feminisme???

 

«Heia feminisme???» FOTO: NTB Scanpix
«Heia feminisme???» FOTO: NTB Scanpix

4. Purken e alltid te stede

Svinet tror di kan spana på meg? Hah!

Eg spane på di ska eg sei dåkk!

Det e som han der Robert Pa Cino seie i The Goodfathers vettu; «Keape yuo frends close but keape you enemy close».

Word!

 

«Keape yuo frends close but keape you enemy close» FOTO: NTB Scanpix
«Keape yuo frends close but keape you enemy close» FOTO: NTB Scanpix

5. Masse vold og hærverk

Let’s face it, itte kvert bler man ganske lei av å sidda jemma og spela GTA og har lyst å se the real deal. På ruten får du alt fra knivfekting te knusing av truner i full HD.

Bare jæ¤%# sjipt når det e du så får bank då. Åhr.

6. Ruten bringe forsjellige folkeslag samen

Eg esje rasist men utlendinger kan ver jæ¤%&# skumle????

Men når du rege ront på ruten og mingle litt me di så innser du at di egentlig bare e sånn så deg og någen av di.

Så han duden du trodde va terrerist e egentlig bare ein phede stoner så vil korka litt GHB og risssa ner et busskur akuratt sånn så deg?

 

«Lei av å sidda jemma og spela GTA og har lyst å se the real deal?» FOTO: Pressefoto
«Lei av å sidda jemma og spela GTA og har lyst å se the real deal?» FOTO: Pressefoto

7. Masse goe mad

Fåkk den der pretensiøse GLADMAD festivalen dokkors (80kr for ein slider? blås meg).

På Ruten har de alt man trenge av goe mad. Mcdonalds, narvesen OG 7-11??? aiaiai någen klyb meg, eg e i himmelen. Når du bler lei av big maccen så kan du bare spankulera rett øve gadå og sjøba deg ein roller børger heller.

Viktig me variert kost hold vettu =))

Følg med på Byas.no for mer fra Sledne-Esben!

Mer fra Byas.no:

10 tegn på at du er fra «Vigå»

10 tegn på at du er fra Madla

10 tegn på at du er fra Hillevåg

12 kommentarer
    1. Hi-hi, dette var da et godt comeback-innlegg 😀 Ja, sånne HENGE-plasser har vi vel på alle sånne steder 😀 Hadde der jeg vokste opp også 🙂 Kos deg med jentene, og kos du er tilbake <3 Klemmer <3

    2. godt å ha deg tilbake selv om forma ikke var så bra,masse god bedring og kos deg med jentene )) jeg har nok slengt på en stasjon i min tid jeg også hi hi

    3. Min matgale verden: Hei 🙂 Og kjekt å se deg og alle andre igjen 🙂 Og takk for kommentaren om dialekten. Artig at noen synes den er herlig 🙂 Formen har ikke blitt bedre, men nå må det vel snu tror jeg 🙂 God helg klem <3

    4. frodith: Hehe…Ja, alle har vel vært borti tilsvarende steder. Og det er morsomt å få det fremstilt på en humoristisk måte 🙂
      Nå håper jeg at jeg kan klare å være her litt mer jevnt…og at jeg også får lest litt av alt hva dere andre holder på med 🙂 Godt å være tilbake 🙂
      Klemmer <3

    5. fruensvilje: Hehe…ja, er nok mange sånne steder rundtom i landet 😉 Tusen takk, det er godt å være litt tilbake 🙂

    6. natheless: Tusen takk 🙂
      Ja, de buss-stasjonene finnes det nok en del rundtom i landet. Knutepunkt på både godt og vondt 🙂

    7. annebe: Jada, jeg koste meg jeg. Ble foret med ibux og paracet. Og i dag er jeg sengeliggende 🙂

      Ja, det stedet er ikke så skummelt om man har gangsyn og fornuften i behold 🙂

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg