POTETSNACKS

Når sykdommen råder, og man er helt alene, da er gode råd dyre 😉 Enten det, eller så er de enkle og fornuftige. Som disse potetene jeg her laget etter “man tager hva man haver” prinsippet.

Jeg nådde å bli syk før jeg fikk handlet inn til helgen. Og samtidig var jeg ikke spesielt sulten. Men i dag, etter et par runder med Penicillin, begynte magen å rumle faretruende. Og det var da jeg fant ut at det var på tide med litt mat 😉


POTETSNACKS

2 poteter
Olje
Salt
Chilikrydder
4 cherrytomater
1/2 liten rødløk
Litt gulost

Vask potetene godt, og del dem i 2. Legg dem i en ildfast form. Sprinkle over litt olje, og dryss på salt og chilikrydder. Vend potetene i olje/krydder blandingen, og la de bli liggende med snittflaten opp.

Stek potetene i ovn på 200 grader, til de er møre (ca. 20 minutter)

Hakk rødløk i biter, cherrytomater delt i 8, og en litt tykk gulostskive i små ruter/firkanter. Bland dette sammen.
Legg blandingen over hver potet.

Gratiner i ovnen ved 225 grader, til osten har smeltet.


Ferdig resultat, som smakte godt, selv om man er syk og uten særlig matlyst 🙂
Passer selvsagt også som smårett eller kveldssnack når tid som helst 🙂

 

#mat #smårett #middag #fastfood #potet #kvess #snack

 

 

14 kommentarer
    1. dette var en skikkelig fin og helt sikkert veldig smaksrik rett,det er jo viktig med noe som både frister og smaker når en ikke er friske )) god bedring fortsatt

    2. Bra at du har ork til å lage til noe enkelt og godt som du har lyst på – sjøl om du er skral. Både lettvint og godt dette, og ikke galt for lommeboka heller!:D

    3. Fruemmel: Tusen takk <3

      Og kjekt at jeg kan bidra med en oppskrift som noen har lyst å forsøke. Kan i alle fall bruke den som et utgangspunkt 🙂 Smakte veldig godt, til tross for min manglende matlyst 😉

    4. karidansen: Etterhver ble jeg så sulten, at det ble plagsomt 😉 Så da var det viktig å finne på noe som kunne friste litt, og som ikke krevde for mye energi 🙂 Veldig godt, og skal lages flere ganger. Kan jo variere toppingen litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg