RUNDT STOKKELANDSVANNET MED KARIDANSEN

Jeg har vært rimelig sliten og utmattet lenge nå. I mange måneder. Og noen ganger må jeg bare trekke meg helt bort, og porsjonere energien min der den MÅ være.

Jeg fikk et koselig lite oppsving da jeg fikk besøk i slutten av januar.

Det er rart med det, men når man opplever noe hyggelig og litt utenom det vanlige, så er det akkurat som at man klarer å skaffe til veie litt mer energi enn man vanligvis klarer å finne.

For i slutten av januar kom Kari (bloggvenn) på besøk til meg i et par dager 🙂 Jeg følte nesten at hun tilførte meg energi da hun kom. Håper jo ikke at jeg tappet henne 😉 Men det var så utrolig koselig å ha noen å prate med, noen å gjøre noe med, noen å oppleve ting med. Det ga meg et herlig nytt fokus i noen dager 🙂 Herlig, fordi jeg selv fikk noen stunder til å prate og lytte 🙂 Og å føle at jeg levde. Det er nesten det viktigste av alt 🙂

Turelsker som jeg er, så dro jeg jo selvsagt Kari med meg rundt favorittvannet mitt, Stokkelandsvannet. Det er 4 km rundt vannet, og tilrettelagt for både sykler, og barnevogner. 

Og så heldige vi var når Kari var her. Det var hvit nysnø, vakkert vinterlandskap ♥


Vi hadde kledd godt på oss, og solen skinte fra skyfri himmel. Det var drømmevær. Vi manglet vel egentlig bare skiene. Men jeg må innrømme at jeg savnet ikke dem 🙂


Ved vannet står denne statuen av Harald Herredsvela. Han var en ivrig forkjemper for å få vernet fuglelivet. Han fikk Rogaland Fylkeskommunes miljøvernpris i 1988 for sin innsats.
Selvfølgelig måtte vi avbilde Kari sammen med Herredsvela 🙂


Og fuglene trives godt i Stokkelandsvannet, selv når isen dekker store deler av vannet. Det kommer stadig noen med brødsmuler og andre godiser for å mate endene, svanene og andre fugler som måtte være der akkurat da. Måkene pleier også å kjempe om plassen.


Omgivelsene rundt vannet er preget av bl.a. beitemark og boligutbygging. Pluss pluss. Men akkurat denne dagen, var det snøen som sto for idyllen 🙂

Det var kjekt å ha Kari med på tur. Og jeg kjente glede over å kunne vise henne litt av det som gjør meg selv glad til daglig. For ikke å snakke om det jeg er stolt av, og som jeg selv gjør ofte 🙂

Veldig kjekt å kunne gå tur i sammen med noen også. Og ikke alene, som jeg jo oftest gjør 🙂

Tusen takk Kari, for at du var med meg på tur 🙂
Gode minner som jeg skal bevare lenge ♥

For deg som ikke kjenner Kari, så har hun sin egen blogg: Karidansen.
Den er veldig koselig å kikke innom den også 😀

 

#bloggvenn #gjest #vinter #snø #tur #stokkelandsvannet #sandnes #fugler #glede #sol 

26 kommentarer
    1. Så utrolig koselig at dere har kontakt synes jeg 🙂 Jeg har jo møtt dere begge to, og vet hvor flotte dere begge er 🙂 Jeg synes det er så kos når man finner venner i voksen alder, og venner skal gi energi, og det er det tydelig dere gir hverandre 🙂 Fine bilder og fine minner for dere 🙂 Gode klemmer til begge jentene<3

    2. Så koselig det høres ut! Herlig å få litt avbrekk fra hverdagen! Nydelig bilder! Gode minner å ta vare på.. 😉 Ha en god dag!

    3. Så koselig med besøk! <3 Godt å få litt påfyll med energi! <3 Og herlig tur dere fikk, fine bilder med snø og sol! 😉 Ønsker deg en fin lørdag.

    4. Så koselig å få bloggvenner på besøk. Ja, man kan vel ble kjent med andre gjennom bloggverden:) Og jeg ønsker jo også det derfor er jeg rundt omkring på besøk:)

    5. Nydelige bilder av en tur som ser hyggelig ut 🙂 Koselig at dere kunne treffes igjen da…:)
      Her blir det litt mye for meg om dagen , med sykebesøk hos mamma…og eldste sønn som flytta i ny leilighet denne uka…selv om det er mannen som hjelper ham mest..bidrar jeg med noen småting jeg også….så får være mer aktiv på bloggen når det roer seg litt :)) Alle gode ønsker og stor klem til deg <3

    6. frodith: Ja, jeg synes det er veldig kjekt å få så god kontakt med nye voksne mennesker 🙂 Og jeg kjente med det samme, da vi 3 møttes for første gang, at det var en sånn behagelig ro over det hele. Var jo ikke særlig vanskelig å prate sammen 🙂 Kjekt når man kan reise til hverandre også ja. Ser frem til neste gang 🙂 Og sånn type energi mottas med stor takk 🙂

      Goood klem til deg også du søte <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var veldig koselig. Og gode minner i etterkant. Savner den energien jeg fikk da 🙂

      I dag har jeg vært på bena hele dagen, og arrangert bursdagsfest for min datter 🙂 Og i morgen blir det familieselskap. Så når helgen er over, skal jeg slappe av litt 😉

      Ha en fin kveld videre 🙂

    8. foreignerat50: Ja, det er veldig koselig å få bloggvenner på besøk. Og å møte dem sånn generelt sett. Jeg har møtt flere, og koser meg like mye hver gang. Håper å møte dem alle igjen, pluss noen nye:)
      Fin måte å få nye venner på 🙂

    9. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, det var veldig koselig å treffe henne igjen 🙂 Ser virkelig frem til neste gang også 🙂

      Ja, jeg skjønner at du har litt i overkant mye for tiden. Og kjenner veldig på den selv. Jeg har også min mamma, som endrer seg nesten fra uke til uke. Og det er så utrolig tungt å være vitne til 🙁 Så jeg skjønner hvordan du har det, selv om det ikke handler om helt det samme. Litt kjekt å få hjelpe til med flytting også. Selv er vi i gang med øvelseskjøring med eldste mann her i huset. Og det er kjekt synes jeg, selv om jeg har måttet trekke meg et par ganger, fordi jeg rett og slett er helt tom for energi. Men det tar vi igjen de dagene som er gode 🙂

      En koselig kveld til deg, og stor god klem til deg også <3

    10. fruensvilje: Ja, det var virkelig en fin tur. Og veldig kjekt å få lov til å vise henne det jeg selv synes er så vakkert 🙂 Tusen takk 🙂

    11. Ja, det var to koselige dager! 😀 Jeg syntes det var godt å skifte miljø og oppleve noe helt annet. Så for meg var det også en vitamin-innsprøytning. Og som du sier, godt å ha noen prate “Venninne-prat” med! <3

    12. Både ser og hører at dere har hatt det koselig sammen. Og så fikk dere attpåtil fint vær! Det må være ekstra hyggelig , når dere var ut på tur sammen.
      Håper energien din stiger i takt med våren som kommer….Jeg synes det er utrolig hva lys, og ikke minst sollys gjør med oss…

    13. karidansen: Ja, det var virkelig kjekke dager 🙂 Og neste gang er det jeg som får skifte miljø tenker jeg 🙂 Blir godt det altså 🙂 Ser frem til det <3

    14. Espolin.netEspolin.netEspolin.: Takk for tilbudet. Jeg føler meg ganske selvhjulpen når det gjelder sånne ting jeg 🙂 Men kanskje kan noen andre dra nytten av hjelpen 🙂

    15. maiken: Ja, du har så rett altså….Lys, og da spesielt sollys, det har så mye å si for oss mennesker. Og når man da kan tilbringe tid med gode venner, da er jo alt bare i pluss 🙂

    16. Flott tur, og som alltid – nydelige bilder! Det er så deilig å ha en god venn å gjøre slike ting med. Jeg leser bloggen til Karidansen fast, i likhet med din – og det virker som en herlig type:-) Håper du får litt energi tilbake nå når det går mot vår. Jeg synes i allefall det er en stor lettelse når kveldene blir litt lysere…

    17. tujanka: Tusen takk 🙂 Ja tenk det, jeg hadde kamera med på den turen, men uten minnebrikke. Den hadde jeg glemt å sette i 😉 Men mobilen duger den også 😀
      Det var en veldig fin tur. Og en god prat på turen. Sånne stunder er gode minner 🙂

      Jeg ser uendelig frem mot våren nå. Vinterferien er liksom forspillet til våren. Så nå går det fremover. Det er lyst til klokken nærmere 18 nå. Herlig 😀 Tror nok alle og enhver ser frem til lysere tider og mer energi 🙂

      Veldig kjekt at du følger både meg og Karidansen. Og vi følger jo deg også. Fin måte å bli kjent på 🙂 Hun er en flott dame 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg