QUOTE CHALLENGE FREDAG – SYKDOM

Så har vi kommet til fredagen, og endelig helg 🙂

Når jeg er alene, så er helgene like som hverdagene for meg. Bortsett fra at butikkene ikke har åpent som på hverdagene. Men det er ikke så ofte jeg er i butikken, så det er ikke så nøye 🙂

I dag handler quote challengen om sykdom.

Noe som er et tema i mange hjem. Og i alle fall i mitt hjem. Sykdom er dessverre en del av hverdagen for min egen del. Selv om jeg ikke egentlig kaller meg syk, så er det en tilstand jeg har, som gjør at jeg ikke kan leve som alle andre.

I tillegg er min mamma syk. Og det er en vanskelig situasjon å takle, når jeg sliter med kronisk utmattelse.

Så hverdagen er en evig kamp i grunnen.

Men…så var det quoten:

Quote challengen er laget av Daddaogveien. Bloggen hennes kan du lese HER 🙂

#DaddaChallenge #sykdom #kronisksykdom #utfordring #sitat

23 kommentarer
    1. Kroniske lidelser og sykdom er ikke lett nei. Ikke alltid man vet hvordan man skal takle det. -Og spesielt ikke alle de som ikke forstår. Da passet det jo så godt med det sitatet ditt også, ingen vet hvordan det er eller føles, før de selv er der! <3
      Håper du får en fin fredag, og at du koser deg alene! <3 Klem til deg.

    2. Sykdom er ikke lett om man har det selv, eller noen i familien eller vennekretsen er rammet.Jeg føler med alle som sliter. Akkurat nå har jeg mange jeg tenker på. Alltid litt oppskremt når det tikker inn meldinger om dagen. Håper på bedre tider for deg og alle andre som strever med sykdom. Klem fra meg 🙂

    3. Så passende sitat!! Ikke lett å være kronisk syk! Mye å takle..Ha en god dag!

    4. Enig i det sitatet..og jeg kjenner meg jo igjen i det du skriver i innlegget også… Klem og håper du får kost deg litt i helga også <3

    5. foreignerat50: Det er sant…livet er ikke lett…ikke for noen egentlig. Men vi finner en måte å leve det på uansett 🙂
      Tusen takk 🙂

    6. Unni: Ja, det sitatet snakket direkte til meg. Kjente det så godt igjen 🙂 Jeg unner ikke noen å være syke. Da er det bedre at de ikke forstår. Men tung byrde når man faktisk er der selv, at man er syk, og hadde hatt bruk for forståelse 🙂

      Har en fin fredag. Og nå er det helg 🙂 Ha en fin fredag <3 Klem <3

    7. natheless: Tusen takk 🙂 Ja, det er tøft når man er midt oppi det, enten det gjelder en selv eller noen man er glad i. Så jeg skjønner godt hvordan du har det.
      Ønsker deg en fortsatt fin fredag 🙂
      God klem <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er mye å takle…men man blir sterk etterhvert også 🙂
      En fin dag videre til deg <3

    9. annebe: Ja, jeg regner med du kjente deg godt igjen, både med deg selv og med moren din. Det er tunge tider, men vi overlever jo det også 🙂
      Skal nok kose meg i helga, og det må du også gjøre 🙂 Klem <3

    10. Ja, det var jammen sanne ord.💕 Det er ingen andre enn de som har en kronisk sykdom, som vet hvordan det er. Andre kan prøve å forstå som best de kan, men det hjelper ikke, de vet ikke hvordan det egentlig er.

    11. Hanne Beate: Helt sant det 🙂 Andre har ikke forutsetninger til å forstå det. Som det at jeg har en del smerter…Det er vanskelig å forklare, men når jeg sammenligner det med å ha melkesyresmerter etter å ha tatt seg ut i en hard treningsøkt, da er det mange som grøsser litt, og plutselig skjønner litt hva jeg strir med. Men sånn ellers, så er det jo ikke så lett å skjønne det, om man ikke har vært gjennom det selv 🙂

    12. missmommy.blogg.no: Tusen takk 🙂 Ja, tro det eller ei, men nå går jeg og legger meg. Er fryktelig sliten, og har også fått feber….(helt normalt). Så nå er det ikke særlig liv i meg. Håper på en god dag i morgen.

      Fine kvelden til deg <3 Nyt 🙂

    13. Jeg tror det ligger mye i det sitatet der ja. At man ikke forstår hvordan en kronisk sykdom er, før man opplever det/får det selv. Det er jo sånn med mange andre ting også. Man vet ikke hvordan det er å miste noen, hvordan det føles på kroppen, før man gjør det selv<3

    14. Henriette Celin: Ja, du har helt rett i det. Det gjelder andre typer hendelser også. Det finnes mye man ikke har opplevd enda. Og som man forhåpentlig aldri får oppleve 🙂
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg