SINGEL PÅ VESTLANDET

Det er meg det, jeg er singel, og jeg bor på Vestlandet 🙂

I tillegg går jeg en del tur. Alene.
(Men ofte sammen med venner også da.)

Når jeg går på tur alene, så lar jeg tankene flyte. Tanker om alt mulig mellom himmel og jord. Tanker om livet. Tanker om problemene mine. Tanker om helse. Tanker om bilen min. Og om hus og hjem. Tanker om barna mine. Tanker om fremtidig kjærlighet. Tanker om menn.
Ja, alt mulig….rett og slett.


I dag gikk jeg tur, alene. Og da fikk jeg se en hegre.

Men tankene mine handlet ikke om fugler i dag. De handlet om menn.

 Det finnes en del grupper på Facebook som er artige å være medlem av. Blant annet singelgrupper.

Jeg er medlem i 3 singelgrupper akkurat nå. To av dem skjer det svært lite i. Så der kommer jeg til å forsvinne bort snart. Men en er ganske aktiv i øyeblikket. Ikke så mye arrangementer, men masse liv, diskusjoner og annet, inne på selve siden.
Og det kan denne single damen her like 😀
For hun har nemlig et fortrinn hun liker å brife med, og det er å skrive 🙂
Denne siden heter Singel på Vestlandet. Og det passer meg jo godt. Siden det er meg 😉

Jeg har en tendens til å stikke nesen litt langt frem noen ganger. Og blir av den grunn lagt merke til.

For all del, jeg sier ikke noe dumt. Tror jeg da. Men likevel, så synes jeg det er kjekt å dele mine meninger. I likhet med det mange andre også gjør 🙂

Og så var det disse mennene da.
Jeg har meldt meg inn i singelgruppene for å møte likesinnede. Mennesker som kjenner til hvordan livet er som singel. Hvordan man takler alle utfordringene og problemene som dukker opp i et samfunn som er bygget på at man skal være to. Det å møte forståelse, fra noen som er i samme situasjon.

I utgangspunktet var det ikke for å finne kjærligheten. For den hadde jeg gitt opp.
Men det skjedde noe for et år siden, som åpnet den døren litt på gløtt igjen. Og nå har jeg altså medlemsskap også for min interesse i det motsatte kjønn.

Og når jeg da stikker nesen litt frem, så hender det også at jeg får PM fra interesserte menn. I alle aldre.
Og det er jo bare hyggelig det. Jeg er jo en høflig sjel, og svarer alle. De fleste er jo interessante for meg, kun i anledning vennskap. Noen finner jeg god kjemi med, mens andre er litt mer diffuse. 

Jeg har også selv tatt kontakt med noen. 4 stykk tror jeg det er. Men alle var med vennskapelig utgangspunkt. Og da for å kommentere ett eller annet. En av dem, har enda ikke lest meldingen jeg sendte. Faktisk han som jeg tenker kunne være mest interessant å bli venn med…… For vi har noe til felles….som ikke alle andre har 🙂 Men nok om det. Det er sikkert ikke meningen at det skal skje 🙂

En ting som irriterer meg ganske mye (mulig jeg er litt prippen der), er når jeg får PM fra menn, som har funnet meg på listen over medlemmer, men som ikke er medlem selv.
For det er jo sånn at selv om gruppen er lukket, så kan man fortsatt se hvem som er medlem der. Dette frustrerer meg faktisk litt. Da føler jeg at jeg er fritt vilt plutselig. Bare fordi jeg er medlem i en gruppe for single mennesker.

Men jeg er jo ikke fritt vilt. Jeg står heller ikke listet opp i et register for singel søker partner.

Når jeg selv ser meg om etter noen, så ser jeg etter hva vedkommende engasjerer seg med. Hvilke interesser han har. Om han er aktiv på nett, og hva han uttrykker seg med der. Og om han har den gode kjemien som jeg selv ønsker meg. Og ikke minst, hvordan han ser ut 🙂 For ja, det betyr noe for meg.
Jeg ser jo selvsagt etter mye annet også. Og jeg har det slett ikke travelt.

Men det irriterer meg at noen tar kontakt, og ikke engang selv er medlem. Det føler jeg blir litt feil.

For all del. De er sikkert hyggelige de også. Men de blir nesten litt påtatt hyggelige, og litt vel intense synes jeg, de som ikke er medlem på sånne sider selv. De bare tar kontakt, og så håper de på napp.

Nei, jeg liker ikke det jeg. Jeg tror de fleste som er med i singelgrupper, er der både for å kikke litt selv, men mest for det sosiale. Og det er en fin måte å bli kjent på 🙂 Og det er jo derfor jeg selv er medlem der, for det sosiale, og for å bli kjent med folk.

Og det er mange kjekke menn som har pekt seg ut litt der inne. Men dessverre passer ikke alder, eller avstand eller andre ting ofte. Men kjekt å følge med likevel. Jeg koser meg jeg 🙂

Tror nesten jeg burde bli evig singel, for det hadde jo vært gøy å bli kjent med flere, uten heftelser eller annet 😉

Men inderst inne, så trenger jeg tryggheten og roen som man bare kan ha med en kjæreste 🙂


Bildet er googlet

 

#singel #ensom #alene #kjæreste #dating #singelsider #facebook #kjærlighet #vestlandet

 

 

25 kommentarer
    1. Ja det er sikkert ikke lett nå. For disse “slibrige” unnskyld ordbruken, er ofte på jakt! Og de sjekke alle sånne sider! En uting, og jeg tror de med vilje ikke er medlem, for de vil at du skal vite minst mulig om dem..og DA er dem ikke seriøse vettu.. Man kan lære litt om et menneske ved å følge dem på feks. FB..Så ikke svar de som ikke er medlem..bare “jaktere!” Jeg skulle selge valper, da ba jeg de som var interessert i valp om å legge meg til på fb..for jeg ville se og lese litt om dem før jeg solgte dem valp. Det var en som aldri gjorde det, og jeg hørte aldri noe mer.. Så de holder seg skjult ved å ikke utlevere seg.. Lykke til! høres koselig ut og være sosial på nettet, og bare kose seg med å drømme litt.. 🙂 Det er nok en til deg der ute også! Helt sikkert!

    2. Fine bilder fra turen..deilig å gå slik å tenke litt..eller det aller beste er egentlig når man klarer å la være å tenke og bare observerer det en ser og er tilstede i nuet..som det så fint heter 🙂
      Man har behov for å ha kontakt med andre ja..og særlig om man er singel kan jeg tenke meg :)) Men dumt at noen blir for pågående ..for man må ta ting i sitt eget tempo..håper virkelig du du finner en du liker godt og som du føler deg trygg på :)) Og du er flink å skrive ja (og med bilder )…så bra du får brukt det talentet… Håper du får ei fin helg videre 🙂 Klem <3

    3. 😀 Jeg er fra Vestlandet og jeg er også singel 😀 !!! Jeg er ikke med i noen grupper eller noe….. håper en dag det faller noe i hodet på meg jeg da…. hehehe trives der jeg er nå men ønsker meg en kjæreste en eller annen gang 🙂
      God klem til deg og god helg!!! 😀

    4. Når man går tur for man tenkt mye 🙂 Jeg er sikker på at NOEN er ment for noen, og andre ikke. Og derfor blir det ikke noe MED de, som det ikke er ment du skal ha kontakt med. Jeg er litt sånn som tror på noe skjebnegreier der 😀 selv om jeg ellers i livet mener man styrer det meste selv 🙂

    5. Jeg liker å gå tur aleine med hundene, da får jeg slappet av og tenkt- på alt. Men der er også, stort sett, hyggelig å gå tur med andre også.
      Jeg har aldri vært med i slike singelgrupper før, men en gang var jeg medlem i en nettside jeg ikke helt husker navnet på. Ikke fordi jeg søkte kjæreste, selv om jeg var singel den gangen, men fordi det er gøy å bli kjent med nye folk 🙂 Meeeeen, hver gang noen tok kontakt var det kun for at de ville ha noen å hoppe til sengs med, om så kun for én gang, eller når det ikke passet for noen andre.. Ha ha.. Jeg sluttet å bruke den siden tilslutt 😛

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, vet du, jeg er helt sikker på det du sier her, at dem som ikke står frem på FB i de samme gruppene osv, nok ikke alltid har ærlige hensikter. Og jeg vokter meg vel for å gå i noen felle. Har heldigvis lang fartstid både på Facebook og andre sosiale nettsteder, så min skepsis ligger godt innebygd.
      Jeg pleier å svare likevel, selv om det er utenforstående. For ofte kan man finne hva som er agendaen. Men jeg liker ikke måten de tar kontakt på, og det pleier jeg å si rett ut. Jeg liker å ha siste ordet liksom 😛

      Det var lurt det du gjorde når du skulle selge valper. Det er jo så viktig at dyr får et godt hjem. Og så er det så vanskelig å sjekke hvem som vil være best. Men Facebook har jammen åpnet mange nye muligheter i så måte. Veldig smart det altså 🙂

      Ja, jeg holder meg sosial og koser meg med det, uten å måtte oppleve noe ubehagelig. Og kanskje en dag blir det min tur….Men jeg er kresen….så vi får se 😉

    7. annebe: Jeg synes det er godt å kunne tenke litt, til naturens lyder. Får en sånn egen ro av det 🙂 Men aller best å gå tur uten å ha problematiske ting å tenke på da 🙂 Og heller nyte turen og omgivelsene 🙂

      Jeg håper jo på at jeg en dag skal være så heldig at jeg finner min soulmate. Og ser frem til opplevelsen. Men har det slett ikke så enormt travelt. Koser meg med venner og den sosiale biten der også.

      Og skrive, det får jeg jo gjort masse. Veldig kjekt 🙂

      Ønsker deg en nydelig søndag <3 Klem <3

    8. Etdiktomdagen: Hihi…ja, vi er nok ikke alene om å være singel på Vestlandet 😉
      Men alt til sin tid. Jeg håper jo jeg også, og er litt aktivt på let for tiden. Men sånn utenom det, så trives jeg godt med situasjonen min akkurat nå også. Men en gang…når man minst venter det….. 😉

      En nydelig søndag til deg 🙂 Klem <3

    9. frodith: Ja, jeg heller nok en del til skjebnen jeg også. Mer og mer, ettersom årene går. Jeg tror det er en mening med det som skjer, og at jeg skal lære noe av det 🙂
      Så jeg styrer litt selv akkurat nå, med å være litt aktiv. Og koser meg med det 🙂

    10. Elin Slåen: Huff ja, det er alltid noen som skal ødelegge. Jeg kjenner meg igjen i det du forteller. Jeg var på Møteplassen i en måned. Og kan love deg at det skal aldri skje igjen. For der var det likt. Hver gang noen tok kontakt, så var det innlysende at det var sengekos de var interessert i. Så nei takk. Det er liksom ikke helt hva jeg hadde i tankene på sikt 🙂

      Så skjønner godt du sluttet å bruke den siden. Ikke noe for oss det der 🙂

    11. Nei, det er jo bare kjedelig, og dette var ikke en gang en datingside på den måten liksom 😛 Men men, man kan kanskje ikke forvente så mye annet 😛

    12. Godt å komme seg ut på tur, både sammen med noen og alene. Du er flink å komme deg ut, jeg har kun vært hjemme og lagt til lading i dag…:)
      Forstår at du er søkende etter noen,selv om du ikke har det travelt. Tror nok at det snart dukker opp en spesiell…Jeg synes du gjør rett i å søke litt, for har ikke hørt noen historier om noen som har fått noen i håvve enda….:)
      God natt med deg , og drøm noe kjekt…

    13. Elin Slåen: Vel…kåte mannfolk finnes på alle kanter dessverre. Og jeg har flere venner som er flaue over at så mange driver på sånn som det 🙁
      Så man får bare være forberedt, de dukker opp på alle arenaer 😉

    14. maiken: Ja, det er godt å komme seg ut litt. I dag har jeg ikke vært på tur. Feber og dårlig form har holdt meg hjemme. Men er nok snart på farten igjen 🙂

      Hehe…du sier noe der, jeg har heller ikke hørt om noen som har fått noen i håve enda 😉 Så må nok være littegranne aktiv selv ja 🙂

      Ha en deilig god kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg