QUOTE CHALLENGE SØNDAG – MUSIKK

Alle har et forhold til musikk på en eller annen måte. Selv husker jeg at jeg fikk en kassettspiller da jeg var sånn ca. 10-12 år gammel. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe musikk, men jeg kunne lytte på radio også, og der var det jo musikk. Etterhvert hørte jeg mye på “10 i Skuddet” osv. Det er mange musikalske minner knyttet til min barne og ungdomstid.

Også nå etter mange år som voksen, har musikk en viktig rolle i mitt liv.

F.eks. når jeg kjører bil, er det koselig å ha radioen på, og lytte til musikk.

Med internett, har musikk blitt mye bedre tilgjengelig, og man kan laste ned i forskjellige formater, og lagre på PC og mobil og diverse andre steder. Det er helt utrolig hvilke muligheter man har nå til dags.

Jeg er så heldig at jeg har fått en datter som er veldig flink til å synge. Og til sommeren skal hun stå på scenen og fremføre 4-5 coverlåter for et større publikum. Det gleder jeg meg veldig til 🙂

Og når man snakker om scene, så har jeg vært på noen konserter i mitt liv, selv om jeg gjerne skulle ha vært på flere. Jeg har sett stjerner som AHA, Shania Twain, Rolling Stones, Robbie Williams, Jørn Hoel, Bjørn Eidsvåg….pluss mange flere.

Sist sommer så jeg Morten Abel, og fikk meg en kongeplass helt fremme ved scenen.

Regnet pøste ned, og kameraet mitt nektet å fungere. Så mobilen ble redningen.

Og da kommer vi til mitt bidrag i dagens quote challenge:

Takket være et av nåtidens fantastiske redskap, fikk jeg tatt noen flotte bilder fra konserten med Morten Abel. Og jeg brukte akkurat dette bildet også i Frodiths fargechallenge. Og nå velger jeg å bruke det her også, for her passer sitatet fra Bob Marley så godt inn 🙂

Så da avslutter jeg challengen til Daddaogveien med mitt eget bilde av Morten Abel, og sitat etter Bob Marley.

Med ønske om en herlig søndag.

Og har du lyst å se bidragene til alle deltakerene fra i går, som handlet om kjærlighet, kan du gjøre det HER!

 

 

#DaddaChallenge #musikk #challenge #utfordring #sitat #glede #foto 

12 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det har vært en rivende utvikling, og jeg er glad jeg henger med fortsatt 😉 Og ungdomstiden vi selv minnes, var jo god den også, selv om vi ikke hadde de samme mulighetene som dagens ungdommer 😉

    2. Ååh, jeg digger det bildet ditt! 🙂 Og sitatet passet jo også så godt til! 🙂
      Ja, takk og lov for musikk! Jeg hadde virkelig ikke levd uten…
      Ønsker deg en nydelig søndag! <3

    3. Unni: Tusen takk 😀 Ja, jeg likte det sitatet så godt 🙂

      Glad vi har musikk….det er følelser det 🙂

      Nydelig søndag til deg også <3

    4. Det bildet er så fint at det tåler noen gjensyn! Moro at Amalie får opptre for et større publikum med stemmen sin! Jeg hadde heller ikke mulighet til å kjøpe så mange kassetter, så for meg var høydepunktet musikkprogram på radio. Hørte på “Norsktoppen” husker jeg. Da jeg begynte på ungdomsskola, kjøpte jeg noen få kassetter, og jeg fikk også kopiert noe musikk fra andre som hadde! 🙂

    5. Flott, og du hadde jo en feiende flott avslutning 🙂 Jeg gleder meg til å dra på noen konserter igjen, kanskje til sommeren igjen eller noe 🙂 Så moro med datteren din 🙂 Ha en fin søndagskveld Eva <3 Klemmer <3

    6. Det bildet ditt er så flott, og et fint sitat som følge. Jeg hører ikke på så mye musikk nå som i ungdommen, da det gikk i 80-talls musikk. Jeg husker godt Ti i skuddet og tok opp flere av favorittlåtene der som jeg hadde på en samlekassett. Nå er det så mange nedlastingsmuligheter at jeg ikke henger med engang. Jeg har aldri vært på konsert, bortsett fra i 1985, da Creation (tidligere Drama) hadde konsert på speiderlandsleiren jeg var på på Notodden. Ønsker deg en flott mandag!😊

    7. karidansen: Det blir en hektisk periode for Amalie, for det er så mye som skjer på en gang. Det skal være drillkonkurranse samme helgen, og der MÅ hun stille. Så litt hektisk ja 🙂

      Ja, jeg kopierte også musikk. Jeg lurer på når våre barn blir på vår alder, om de kommer til å sitte og mimre om den gangen da de lastet ned musikk på mp3 fra nettet? 😉

    8. frodith: Ja, det er gøy med konserter 🙂 Og det blir nok en konsert eller to denne sommeren også, om jeg er hjemme når det skjer da 🙂
      Tusen takk 🙂
      Ha en herlig mandagskveld <3 Klemmer <3

    9. Hanne Beate: Hihi…ja, vi er 80 talls musikk generasjonen. En herlig tid 😀 Jeg tror min første konsert jeg var på, var Aha. De kom til Stavanger, og jeg og en venninne skulle gå. Vi hadde fan effekter og det hele på oss. Husker det var en fantastisk opplevelse.
      Det er kjekt å være på konsert. Jeg var på Scorpions også en gang. De er ikke mine favoritter, men har hørt dem mye, for han jeg var gift med likte dem så godt. Konserten var en flott opplevelse den også. Det blir noe annet enn å lytte til den hjemme i egen stue 🙂
      Jeg likte godt Creation husker jeg 🙂 Var litt småforelsket 😉

      En herlig kveld til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg