100 UGÅ – PÅ SIÅ

I dag startet vårens 100 Ugå.

Og jeg fant ut at jeg skulle blogge om det. Jeg har blogget om det tidligere også. Og noterte meg i dag at flere har vært inne og lest det blogginnlegget. Så det betyr nok at det er på tide å oppgradere litt 🙂

100 Ugå er et tiltak serveringsbransjen i Sandnes har fått til for å dra flere folk ut for å spise eller drikke. Det er 100 Ugå 2 ganger i året. Om våren og høsten. Det handler om at restaurantene og serveringsstedene, og noen butikker med eget mat og drikke sortiment, lager noen tilbud fra menyen, som man da kan få for 100 kroner. Derav navnet, på dialekt 🙂

Denne 100 Ugå her har jeg besluttet at jeg skal gå ut å spise hver dag. Fordi jeg er alene. Og da blir det nokså opp i opp, i forhold til om jeg står hjemme og lager maten, eller om jeg går ut.

Det er 49 steder som er med på ordningen i denne runden. Og du kan lese menyen og hvem som er med HER! Det er veldig variert mat, og det forteller meg at det er flere utesteder i Sandnes enn hva jeg trodde på forhånd 🙂

Jeg synes det er kjekt å støtte opp om sånne tiltak, og gleder meg til hver gang det arrangeres.

I dag er jeg syk, med feber og sår hals. Igjen. Men ikke så høy feber denne gangen som forrige gang. Jeg føler meg bedre i dag enn i går, så det går nå rette veien håper jeg 🙂 Jeg fant ut at jeg likevel måtte ut å handle etter helgen, og bytte en kjole jeg hadde kjøpt, til en str. mindre.

Og når det var gjort, så var jeg jo blitt sulten. Så da fant jeg veien til en lunsjbar som heter På Siå. Den ligger i tilknytning til Big Horn, og et nytt kaffested som heter Hashtag.

På Siå hadde selvsagt en 100 kroners rett som kunne passe min gane akkurat i dag.

PÅ SIÅ 
Kalkunbryst-sandwich ? kalkunbryst i focaccia med søteple- og karrisalat + frisk eplemost fra Berentsen.

Dette var god mat for meg i dag. Smakfullt og enkelt, og passe snadder 🙂

Kjøttet var saftig og godt, og den eplemosten har jeg ikke smakt før. Jeg har kun smakt den vanlige som man får kjøpt i butikken….og den liker jeg ikke. Men denne jeg fikk her var kjempegod 😀

Alt i alt en veldig god erfaring.
Jeg har spist her før, flere ganger. Og har alltid blitt veldig fornøyd med maten. Og hyggelig service.
Det eneste jeg registrerte nå, som var litt unødvendig, var at hun som serverte, var litt på autopilot. For hun kom for å høre om maten smakte? Og i det samme jeg svarte, snudde hun for liksom å komme seg bort fra meg fortest mulig. Jeg lurte på om det var noe galt med meg? Joda, jeg har feber og ser passe pjusk ut i dag, men så galt var det vel ikke?

Etterhvert registrerte jeg at hun gjorde det med alle andre også. Og da fikk jeg inntrykk av at dette er en innstruks, som hun kanskje selv fant masete og pinlig. Og derfor ville hun få den overstått så fort som mulig.

Det var mitt inntrykk da. Mulig jeg tar feil 🙂

Men utenom det, var jeg veldig fornøyd, og god og mett etterpå ♥

 

Finnes det et lignende tilbudskonsept der du bor?

 

 

#100ugå #sandnes #påsiå #bighorn #hashtag #middag #mat #restaurant #konsept #tilbud

 

 

 

26 kommentarer
    1. Så smart opplegg med billig mat sånn 🙂 Jeg husker du skrev om det forrige gang det var 🙂 Deilig å gå ut å spise. Det er jo helt teit med en som spør om smak etc, og går sin vei..Ikke hyggelig..Jeg blir irritert på steder med dårlig service.. Kjenner jeg blir lett irritert om dagen 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    2. Så kjekt! Det finnes ikke her..men vi har jo bare et spisested og to kafere..hihih.. Du må kose deg med god mat denne uka, og ha riktig god bedring!

    3. frodith: Ja, jeg synes den uken der er genial. Passer utmerket for meg med en litt smal lommebok 😉
      Ja, akkurat det som hun gjorde, var ikke helt etter boken tror jeg. Men utenom det var alt helt perfekt. Det var kun den ene tingen jeg reagerte på 🙂 I morgen skal jeg gå en annen plass 🙂

      Ha en deilig kveld du også. Klemmer <3

    4. Søtmonsen ): Nam, ja det smakte fortreffelig. Jeg liker sånn mat. Burde lage det selv…men der er jeg ikke så flink 😉
      Det er godt med et lite avbrekk i hverdagen ja 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂
      Ja, kanskje ikke så stort marked eller konkurranse til å føle at de trenger sånne tilbud, de stedene som er der du bor da 🙂 Men kjekt å ha muligheten til å gå ut og spise en gang i blant i alle fall 🙂

    6. BareMonica: Ja, det er fantastisk altså 😀 Så klart man må støtte opp. Det går liksom greit når jeg har vennet meg til å gå ut alene og spise. Da betaler jeg jo bare for meg selv 🙂

    7. foreignerat50: Jeg elsker å gå ut å spise, for da får jeg i meg litt mat. Men sånn ellers så kan jeg være småspist, fordi jeg har så dårlig matlyst. Er så mye greiere når andre har laget maten og tar oppvasken 🙂
      Flere burde nok hatt sånne tilbud 🙂

    8. Så fint da! Her i byen kjører de visst i gang noen sånt også snart. Smart å få oss ut for å spise billig, for jeg er sikker på at vi kommer igjen om vi trives. God bedring til deg 🙂

    9. natheless: Tusen takk 🙂

      Ja, jeg tror det er viktig å dra folk ut litt med gode tilbud. For da oppdager man hvor deilig det er å bli oppvartet litt 🙂

    10. 100 Ugå høres veldig morsomt ut 🙂 Og det er jo lurt å gå ut å spise for en hundrelapp når man er alene en hel uke 😀
      Og det du spiste i dag så veldig yammy godt ut altså!!! Helt etter min gane også!!
      Hmmmmmm man må da vente til kunden har svart, før man snur de ryggen da…. nesten litt uhøflig spør du meg….. jajajaja
      Så kjedelig at du har halsvondt og har feber også igjen…… Ønsker deg god bedring!!!
      KLEM!

    11. dette har jeg aldrig hørt om før,ikke har eg sett et slikt tilbud noen steder her i distriktet heller,men vi har cafe med rimelig og god mat så det er mange som spiser ute hver dag )

    12. Etdiktomdagen: Ja, jeg liker at den uken der har blitt en tradisjon to ganger i året 🙂 Når jeg har ungene, kan vi jo ikke gjøre det. Da blir det veldig uøkonomisk. Men en gang gjør vi det jo 🙂 Eller to 🙂

      Ja, det var uhøflig, men jeg tror mest hun bare var usikker 🙂 Men likevel…litt dårlig jobb da 😉

      Joda…Har visst litt dårlig immunforsvar for tiden. Så får bare ta det med ro 🙂

      Tusen takk 🙂 Klem tilbake <3

    13. fruensvilje: Ja, det er et bra tilbud. Og spesielt når så mange deltar. Stor konkurranse her 🙂

      Det er godt å gå ut og spise en gang i blant. Man trenger litt fri fra kokkelering og oppvask 🙂

    14. For et utrolig flott tiltak! 🙂 Det var jo helt genialt. Da kan jo de som ikke har så mye penger også gå ut og unne seg et godt måltid på restaurant! <3 Eller som du sier, til deg som er alene, synes det er litt ensomt å lage og spise middage alene, å få komme seg ut, treffe litt folk OG god mat! 🙂 Helt herlig! Jeg LIKER!
      Fortsatt god bedring! <3 ikke noe godt å være syk. Sender deg varme tanker og gode klemmer <3 Håper det hjelper litt!? <3

    15. Unni: Ja, det ER virkelig genialt. Jeg er utrolig takknemlig til den som kom på den idéen og satte det hele i gang 🙂
      Og for meg, som heller ikke har den beste inntekten, så er det utrolig kjekt å kunne ha denne uken til å smake seg frem på forskjellige spisesteder 🙂

      Tusen takk. Det er ikke kjekt å være syk nei. Men jeg satser på å være tilbake til mitt vanlige jeg om noen få dager 🙂

      Og det hjelper alltid med klemmer og godt ønsker <3 Tusen takk 🙂
      Klem tilbake <3

    16. For et kjempebra opplegg da! Det hadde jo virkelig vært noe for å få mange ut å spise, og god reklame for de ulike spisestedene.
      Håper du får benytte deg av det hver dag, og ikke ligger til sengs…

    17. Så flott opplegg da, og så vet man hva maten koster uansett hvor man går. Det er fint å gå ut og spise, men jeg er ikke noe god på det. Jeg synes det er så vanskelig å få bestemt seg, så ender gjerne opp med dagens. Ellers er det greit med en kebab eller en tur på Burger King e.l. når man er i farta på shopping. Ønsker deg riktig god bedring!💐 Klem💕

    18. Mariann Sæther Tokle: Ja, vi hangler nok sammen da 🙂 Greit å ikke være helt alene liksom. Men unner ikke deg dette her. Ikke meg heller. Men jeg følte meg mye bedre i går, og i dag er jeg litt sånn uggen igjen. Men men….Life goes on 🙂

      Jeg skal ut å spise i dag igjen. Veldig flott arrangement <3
      Ønsker deg en herlig dag 🙂 Klem tilbake <3

    19. maiken: Ja, det er et supert opplegg. Og godt for oss som bor her, og andre som kommer tilreisende 🙂
      Jeg har klart å komme meg ut av sengen, heldigvis. Selv om i dag hadde jeg ikke lyst å gå ut av senge engang 😉 Men gjorde det likevel 🙂

    20. Hanne Beate: Hehe….valgets kval er ikke så lett. Her er det restaurantene som har en eller et par retter til nedsatt pris, så her må man i tillegg velge hvilken restaurant man vil gå på, for å ha lyst på den samme maten. Så alle i følget BØR være enige liksom 😉 Hihi 😀

      Rask og rimelig mat er grei når man er i farten ja 🙂

      En herlig onsdag til deg 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg