TUR OG 100 UGÅ

I dag er jeg MYE bedre enn de to foregående dagene. Og begynte dagen min kl. 08.00. Våknet frisk og uthvilt, til tross for litt dårlig søvn om natten. Ikke hadde jeg hodepine eller feber. Og den såre halsen var også forduftet. Er det mulig at noe så vondt kan gå så fort over? Etter 2 dager liksom?
Fantastisk herlig!

Og jeg mistenker at det er det som har gitt meg dagens gode energi, og oppløftende humør 😀

Så jeg begynte med å gå tur rundt Stokkelandsvannet. Jeg er med i en “utfordring” om å gå rundt vannet 100 ganger i løpet av 2016. Og dagens runde var nummer 20 🙂

Jeg hadde med meg kamera, og håpet å se hegren for 3. gang, sånn at jeg kunne få ta noen gode bilder. Men nei, den glimret med sitt fravær. Det jeg derimot fikk se, var disse søte vårtegnene ♥


Gåsunger. Noe så nydelig ♥

I tillegg fikk jeg jo som alltid se disse:


Jeg tror de gjorde morgenstellet sitt, før de hoppet ut i vannet og begynte dagen 🙂

Etter turen var planen å besøke mamma på hjemmet hun bor på. Men mens jeg gikk tur, fikk jeg telefon fra hjemmet, og fikk da også spurt hvordan formen hennes var i dag. Og fikk vite at hun hadde sovet dårlig, og var rastløs og vandrende.
Så da fant jeg ut at jeg heller venter til i morgen. For ellers blir jeg sittende på rommet hennes og strikke, mens hun vandrer hvileløst frem og tilbake fra rommet og nedover gangen.

Så hadde jeg en lunsjavtale også. Med en tidligere nabo, May.
Vi skulle så klart ut å spise noe fra 100 Ugå menyen. Og vi endte opp med to ting, middag, og dessert 🙂

Vi besluttet denne dagen å spise på et sted som heter Gamlaværket.
Der hadde de denne retten på 100 kroners menyen:


Det smakte fortreffelig 🙂 Mørt og godt kjøtt i en god saus. Og med potetmos uten en eneste klump i 🙂 Må visst begynne å mose så godt selv også, for det er jo som fløyel 🙂

Gamlaværket er en plass med sjel og historie. Tidligere mursteinsfabrikk (1873), nå hotell, og en del av De Historiske Hotell.

Du kan lese om det HER!

Etter den gode gryteretten, fant vi ut at vi skulle gå et annet sted og spise dessert. Og da endte vi opp på Pralin. Det er et sjokoladested.

Deres tilbud var en sjokoladeskål med 12 konfektbiter i. I tillegg hadde de også tilbud på Belgisk vaffel med varm sjokolade på, og en kopp kaffe eller te. 

Sjokoladeskålene så fristende og gode ut, og alt som lå inni disken så også farlig godt ut. Her gjaldt det å ta på seg skylapper, sånn at man ikke kom ut med alt for mye kostbart godteri 🙂


Jeg nøyde meg med en Belgisk vaffel som smakte himmelsk, og en stor kopp te ♥


En selfie hører med en gang i blant. Og siden jeg ikke tok noen selfie på tur i dag, tok jeg heller en selfie av oss damene på bytur 🙂

Det var så koselig å gå ut og spise i lag. Og praten gikk lett, om alt mellom himmel og jord. Og vi er vel enige om at dette må vi ha en reprise på en gang 🙂

Hilsen en fornøyd, og nå sliten, meg 🙂

 

 

#100ugå #mat #venner #sosialt #tilbud #pralin #gamlaværket #sjokolade #tur #stokkelandsvannet #sandnes #gåsunger #vår 

 

 

26 kommentarer
    1. Herlig å våkne frisk og uthvilt! 😉 <3
      Og det høres jo ut som at du fikk en fin dag, håper den fortsetter slik! 😉 Nydelig bilder! Så herlig med gåsunger, sikkert vårtegn! Hurra! 😉 Klem til deg.

    2. Fint å høre du er bedre .og har fått vært ute på tur og tatt bilder av vakre vårtegn 🙂
      Lurt å besøke moren din når du kan ha mer kontakt med henne :)) Ser det er deilig mat du spiser om dagen …til en rimelig penge :)) Sikkert hyggelig å prate med en tidligere nabo også…dere ser veldig fornøyde ut iallefall :)) Tirsdagsklem <3

    3. så koselig med en slik dag )) og menyen var det ikke noe å utsette på.Ja skylapper trengtes nok i den godtebutikken hi hi men vaffelen såg helt herlig ut,så det var nok et godt valg til desert

    4. Her var det mye fint i dag, både ender og gåsunger 😉 Lurt å besøke mor når hun er roligere 🙂 Og koselig med middagen med naboen. Vi skal ut å spise neste uke 🙂 Koselig. Klemmer fra meg finingen <3

    5. Så herlig for deg og endelig føle deg frisk! også fikk du gjort så mye på en dag!:-) Koselig! Da har du virkelig hatt en god dag!! ha en fortsatt god kveld! Flotte biler også!

    6. Du er i god rute hvis du alt har gått 20 ganger! Godt med en dag med overskudd! Verken du eller mor hadde trolig hatt noe utbytte av å treffes på en dag som ikke er god for henne….Fine vårtegn – og gryterett med en dæsj rødvin i, se , det er ikke å forakte!:)

    7. Hørtes ut som den perfekte dagen. Nå fikk jeg lyst på sånne belgiske vafler også, med sjokolade. Kos deg i kvelden. Du har jo vært superflink i dag, med trim og det hele! 🙂 Klemsiklem 🙂

    8. Så godt at du friskna så fort til. Og så tur til og med. Likte så godt bildet av vårtegnet og seljekvisten.
      Ellers så det ut som det var mye god mat…..mat er godt sa mellomste da hun satt igjen som den eneste ungen i et barneselskap :))).

    9. Unni: Ja tenk, akkurat DET er en veldig sjelden ting. Sjelden å våkne og føle seg nesten som før 🙂
      Men det varte jo ikke så lenge da. Men jeg nøt hvert sekund av den følelsen 🙂

      Ja, alle vårtegn nå tas imot med STOR takk 😀

      Klem <3

    10. annebe: Ja, det var godt med en god tur ut. I dag har det kommet snø, så jeg skal ut i dag også, men litt senere. Kombinere det med å stikke innom mamma en liten tur 🙂

      Vi hadde en fin stund sammen, vi to. Og koste oss kongelig med fin servering 🙂

      Ønsker deg en nydelig onsdag 🙂

      Klem <3

    11. fruensvilje: Ja, en sånn dag var virkelig noe å trakte etter. Ser frem til dagen i dag, ut og spise i dag også. Håper ikke fristelsene står alt for mye i kø 😉 Men er vel en viss fare for akkurat det 😉

    12. Margrethe: Det var virkelig en flott dag må jeg innrømme 🙂 Jeg skulle også ut på noe om kvelden. Men følte meg ikke i form til det egentlig. Og fikk besøk, så da kuttet jeg ut akkurat den siste der. Tror det var like godt 🙂

      Koser meg godt, selv om jeg blir sliten av alt 🙂

      Ha en herlig onsdag <3

    13. BareMonica: Nei, bedre enn det går ikke an å bli. Og ja, du kjenner meg godt, så du vet at jeg virkelig MÅ nyte når jeg har en sånn god dag. For de vokser ikke på trær.
      Ikke helt så god form i dag. Mer som vanlig liksom 😉 Men skal kose meg i dag også 🙂

      <3 <3

    14. Etdiktomdagen: Ja, dagen var omtrent perfekt <3 Skulle likt å ha flere sånne dager jeg 🙂 Men nyter av hele mitt hjerte når jeg har en så god dag 🙂

      En herlig onsdag ønskes deg <3

    15. frodith: Ja, er koseligere å besøke når man faktisk kan ha litt roen sammen.
      Og herlig å gå ut og få maten servert 🙂
      Ut å spise neste uke unner jeg dere <3

      Klemmer godt tilbake kjære du <3

    16. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var virkelig en god dag. En av de helt sjeldne 🙂 Sjelden jeg føler meg så frisk og opplagt. Det varer ikke dagen ut, men jeg verdsetter hvert eneste øyeblikk <3

      Ønsker deg en herlig onsdag <3

    17. karidansen: Ja, jeg er i rute, heldigvis 🙂 Ikke så vanskelig da. Kunne gått flere runder, men liker jo å gå tur andre steder også 🙂 Men utnytter det gode overskuddet når jeg har det, og koste meg med foto 🙂
      Den gryteretten gjorde susen den ja. En god middag for sjelen også 🙂
      Får se om jeg kan besøke mamma i dag. Tenker det blir i ettermiddag 🙂

    18. natheless: Åh ja, de belgiske vaflene var virkelig fantastiske 🙂 De har jeg lyst på omigjen ja. En liten reprise av dem hadde ikke gjort meg noe 🙂
      En god dag, alt i alt 🙂

      Klemmmm 🙂

    19. BforB: Ja, det var godt det ikke varte for lenge denne gangen. Litt hås i halsen i dag, men det er nok årstiden som roter ting til litt 🙂

      Alle vårtegn tas imot med takk akkurat nå. Jeg er så trøtt av den lange vinteren 🙂 Og som du sier, seljekvisten var flott. Et skikkelig vårtegn <3

      Hihi...hun har matvett hun jenta di 😀 Liker sånt <3

    20. Høres ut som en fin dag. Og så pusekatter og ….(gåsunger) Jeg må jammen ut og se etter en dag her også….
      Jeg er forresten veeeldig misunnelig på deg!
      Håret ditt. Fy flate så fort det vokser da….:)

    21. maiken: Ja, det var en fin dag, og herlig med vårtegn 🙂

      Åhh….Ja, håret mitt vokser som ugress 😛 Det er aldri noe problem å spare til langt hår 🙂 Men nå om dagen vil jeg ikke ha sååå langt hår, så skal til frisøren i april, før konfirmasjonen 🙂 Da er det nok langt nok tenker jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg