SOLNEDGANGSJUNKIE

Det er jammen ikke ofte jeg knaller til med 3 blogginnlegg på en og samme dag. Jeg tror faktisk ikke det har skjedd før. Som oftest er det ett. Og med et par unntak, har jeg hatt to. Men i dag er det tre 🙂

Og hva skyldes denne iveren i dag mon tro?

Jo, jeg hadde visst mye på hjertet. Og jeg har kost meg litt med å skrive. Og jeg har vært ute og knipset bilder.

For turen i dag gikk til stranden, nå i kveld. Og det var for å fange kveldens solnedgang.

Ja, jeg er vel en slags solnedgangsjunkie. Det finnes ikke noe vakrere enn en stemningsfull solnedgang.

Stedet heter Ølberg. Her er bunkerser og en flott sandstrand, som jeg denne gangen ikke tok bilde av. Og så er det en fin campingplass her. Men mitt fokus i dag var i retning solnedgangen 🙂


Og til slutt noen selfier…som vanlig 🙂

Så gjenstår å si god natt. Nå er jeg oppbrukt for i dag. Og heldigvis har jeg hatt en fredag hvor jeg ikke følte behov for å legge meg allerede i 20 tiden.

Helgen har startet, bruk den vel 🙂

Sweet dreams ♥

 

 

 

#solnedgang #junkie #stemning #hav #strand

 

28 kommentarer
    1. Jeg må si at jeg er virkelig glad for at det ble tre innlegg fra deg i dag, for disse bildene kunne jeg nesten ikke vært for uten! <3 Nydelig solnedgang! <3 Og vet du hva som er mist like fint? En soloppgang! 😉
      Jeg vet noe mer som tar seg veldig godt ut på bilder også... Nemlig deg. 😉

    2. Kjempe fine bilder!! og det siste med deg, var helt fantastisk!! Så bra du ikke har brukt opp all energi i dag..Ha en fortsatt god kveld!

    3. Sparing og andre krumspring: Tusen takk…hehe 🙂 ja, det er godt at det ikke bare er meg som er en junkie etter solnedganger 😉
      God helg 🙂

    4. karidansen: Tuuusen takk <3
      Ja, det er et vakkert sted. Vi har så mange fine strender med solnedgang, så jeg får variere solnedgangene litt med å vise forskjellige strender 🙂

      God natt 🙂

    5. Unni: Hihi…tusen takk. Kjekt å høre at jeg ikke maser for mye i alle fall 😉 Jeg elsker solnedganger, og har fanget en del slike etterhvert 🙂 Og jeg har også fått med meg et par soloppganger. Men som regel er jeg for treg om morgenen til å klare akkurat det. Men et par stykk har jeg fått med meg ute i naturen. Og de er godt plassert en eller annen plass i bloggarkivet mitt også 😀

      Og tusen takk da..så herlig å høre at jeg ikke skremmer bort noen med mine selfier. Koselig sagt <3

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tuuuusen takk <3
      I dag har jeg klart å ha et passe rolig tempo, og da har jeg fått til å porsjonere energien riktig. Har også hatt flere rolige dager denne uken. Så da går det godt 🙂

      Fortsatt god kveld til deg også 🙂

    7. Nyyydelig solnedgang. Ølberg altså, perfekt sted for ungdommer og øl da, hehe Vet du hvorfor det heter ølberg? Om det har noe med øl å gjøre? Bare nysgjerrig 🙂 Fine du i vakkert lys fra solnedgangen <3

    8. Nydelige solnedganger,minner meg om en tur vi hadde i Danmark ) Her hvor jeg bor får jeg ikke oppleve dette synet,til det har vi for mange høge fjell.
      Fine selfier også,flott dame )) håper du får en god helg

    9. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, jeg liker selfier i sånt lys. Rynkene blir jevnet litt mer ut da 😉
      Herlig med en sånn tur. Solen skinner i dag også. Kanskje jeg skal finne en annen strand i kveld, til å ta solnedgangsbilde <3

    10. Min matgale verden: Tusen takk 🙂
      Hehe…ja, vet du hva? Jeg synes det er et litt flaut navn på et sted jeg. Sikkert tullete av meg å tenke sånn. For selv liker jeg ikke øl 😉 Men jeg googlet litt, og fant svaret hos Sola historielag:

      Det er mange som lurer på navnet Ølberg og om det noe med drikken øl å gjøre. Fra:”Stadnamn i Rogaland” 2007 av Prof. Inge Særheim kan vi lese:

      Ølbør (-berg): ”ylbør”Matrikkelgård i Sola (tidligere Håland)”
      1519: Ølberg og 1521: Ølbergh
      Etterleddet er ­­à berg, føreleddet kan ha samband med gno, ál, ól, f. ”reim” eller áll m. ”stripe”. Her brukt brukt som striper i fjell som t.d. ved Trælen eller ved Nuddviga.

      <3

    11. fruensvilje: Tusen takk <3
      Ja, i Danmark er det nok større sannsynlighet å få se solen gå ned, da de ikke har særlig mange høye fjell 😉

      En av de virkelig vakre solnedgangene jeg har sett, var i Danmark i høst. Og enda har jeg ikke kommet så langt som til å skrive om det 😉 Men det skal jeg 🙂

      En flott helg til deg også <3

    12. Margrethe: Tusen takk 🙂 Ja, solnedganger er godt for sjelen 🙂
      Håper du har en fin dag, og kos deg nå når kvelden kommer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg