MATCHALLENGE – DAG 2 (med link til retten)

Jeg har kommet til dag 2 i Søtmonsen sin challenge.

Og i dag handler det om middag. (Legg ut bilde av din favorittmiddag).

Og jeg har jo flere favoritter. Men jeg kom frem til at den som har vært en favoritt lengst, er den som jeg velger å legge ut her.

Denne retten heter fra gammelt av, Orientalske koteletter i ris. Og den pleide min mamma å lage da jeg var liten. Den har alltid vært min favorittrett. Hvis du har lyst å se oppskriften, kan du klikke på bildet 🙂

I årenes løp har jeg tilegnet meg flere favorittretter. Men denne her er den jeg kan lage i blinde. Uten oppskrift 🙂

Da er jeg ferdig med dag 2 i challengen. Og jeg er sikker på at Søtmonsen synes det er kjekt om flere blir med 🙂

Ha en fin lørdagskveld 🙂

 

 

#middag #matglede #foto #challenge #matblogg

 

16 kommentarer
    1. Den var ny! og en annerledes måte å ha koteletter på…DEN skal jeg jammen prøve..Tusen takk!

    2. Ser skikkelig godt ut …kan godt tenke meg å prøve det en dag :)) Selv om det er mye som er godt får man sine favoritter :)) Her blir det lasagne i kveld..kjenner jeg er sulten :)) Lørdagsklem <3

    3. Deilig 🙂 Jeg har jo ingen bilder av mat, og lager knapt mat selv. Men skal prøve å bli med etterhvert jeg også, har bare så mye å henge fingrene i 😀 Ha en fin kveld kjære 😉 klemmer <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, den anbefaler jeg å prøve. Den er lettlaget. For den står jo i ovnen mesteparten av tiden 🙂
      Kjekt å kunne inspirere 🙂

    5. annebe: Ja, man har sine favoritter. Jeg har flere. Men denne er så lettlaget, så derfor troner den øverst hos meg 🙂
      Lasagne er jo også veldig godt 🙂 Jeg pleier å bruke min brors oppskrift 🙂

      Søndagsklem <3

    6. frodith: Jeg har jo ikke bilder av så mye mat jeg heller, men da låner jeg noen heller 🙂 Og ja, man må kjenne sin begrensning. Man kan ikke være med på alt. Men kjekt om du blir med. Og så jo at du ble med….med oreokake 🙂

      En herlig søndag til deg <3 Klemmer <3

    7. Dette så så godt ut at det blir dagens middag her i huset, – tusen takk for oppskrift! 😊👍

    8. Hanne Beate: Så kjekt at du synes det så godt ut. Det er en fin og enkel rett, som omtrent lager seg selv 🙂 Og smaker godt 🙂 Kjekt å kunne få dele 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg