REAL FOOD CHALLENGE – DAG 3

Dagen i dag er nummer 3 i rekken av oppgaver fra Søtmonsen. Og i dag har jeg kommet til “Legg ut bilde av din favorittkniv”!

Og da sliter jeg litt. For jeg har jo laget en del mat i mitt liv, men har ikke en favorittkniv. Jeg har jo favoritter alt etter hva jeg skal skjære. Men ikke en spesiell kniv.

Men jeg har en knivserie jeg liker ganske godt, og som jeg bruker mye.


365+ fra Ikea har jeg flere av. Og det er dem jeg velger først, samme hvor mange andre kniver jeg har hengende på magnetlisten 🙂 De kan brukes til det meste av det jeg styrer med på kjøkkenet 🙂

Så altså, ikke så eksklusive, men likevel fullt brukbare for meg 🙂

PS. Dette er ikke et sponset innlegg!

 

#challenge #kniver #matlaging #kjøkken #utfordring

24 kommentarer
    1. Hi-hi 🙂 Ja, jeg har liksom EN kniv jeg, som kan skjæres kjøtt med, og EN til å skjære brød med…Ikke rart jeg har ferdigmat 😀 Det blir ikke store stasen å vise fram den kniven 😀 men kan ikke trekke meg nå ;-D

    2. Det er godt å ha gode kniver,ikea sine har ikke jeg vært borti siden vi ikke har ikea her )) men jeg er helt avhengig av victorinoks,dei duger også til det meste

    3. Har noen ulike kniver jeg også..ingen fra Ikea tror jeg..mine er ok , men ikke sånn supergode :)) Har mye å si for matlaginga å ha god nok kniv :)) Klem <3

    4. fruensvilje: Ikea har vært min redning i dårlige tider. Og kommer garantert til å bli min redning igjen 🙂 Jeg har et par Fiskars kniver også, men likevel synes jeg at Ikea knivene er vel så greie 🙂

    5. annebe: Jeg ønsker meg en knivsliper. Da kan veldig mange kniver bli veldig gode 🙂 Og noen av knivene jeg har kunne nok fort bli favoritter med en runde i sliperen 🙂 Det er jo som du sier….det har mye å si for matlagingen med en god nok kniv 🙂

      Klem <3

    6. Jeg har verdens beste kniver som jeg fikk til jul av familien! Øyo-knivsett, helt magiske kniver. <3
      Forresten så har jeg nominert deg til noe gøy på bloggen min! Sjekk ut det siste innlegget mitt 😀

    7. karidansen: Ja, jeg tenker at det ikke handler om prisen alltid. Jeg er fornøyd med mine Ikea kniver jeg. Men kanskje fordi jeg ikke har så veldig mange andre? 😉

    8. Marielle Bratthammer: Herlig med gode redskap på kjøkkenet. Har hørt om de knivene 🙂

      Ja, så det at du har nominert meg…du og en annen. Så her får jeg nok å henge fingrene i 😉

    9. natheless: Ja, det er helt sant det 🙂 Halve jobben, og mye kjekkere 🙂
      En fortsatt fin dag til deg også 🙂
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg