TAKK FOR NOMINASJONEN TIL LIEBSTER AWARD

Da ble det min tur til å bli nominert til Liebster Award, hva nå enn det er for noe? 😉

Jeg har forsøkt å gå litt stille i dørene i det siste, men jeg ble utrolig nok valgt ut likevel, av både Daddaogveien, og LinnHelen.
Tusen takk for det 🙂 Jeg skal gjøre mitt beste for å fullføre 🙂
Det kjekke med dette, er jo at man blir litt bedre kjent, ved å svare på, og lese svar 🙂

Her er reglene for nominasjonen:
1. Nevn bloggeren som tagget deg og takk den for nominasjonen.
2. Svar på de 11 spørsmål som du blir stilt.
3. Nominer 11 nye bloggere og tag dem.
4. Gi de 11 spørsmål som de kan svare på.
5. Gjør de du har nominert oppmerksom på nominasjonen.

Og siden jeg da fikk to sånne henvendelser, har jeg jo ikke mindre enn 22 spørsmål og besvare. Så da begynner jeg med spørsmålene fra Daddaogveien:

1. Hva er ditt favoritt TV-program?
“Skal vi Danse”. Det er også det eneste jeg ser på TV omtrent. Bortsett fra Netflix da 😉

2. Hva er det fineste noen har sagt til deg?
“Jeg elsker deg, mamma♥”. Selvsagt er det mine barn som har sagt dette 🙂

3. Hva er favorittfargen din?
Rød og lilla. Klarer ikke å velge.

4. Hvis du kunne velge et annet land enn Norge å bo i, hvilket land ville det vært? Og hvorfor?
USA. Mulighetenes land har noen uttalt 😉 Men for min del er det nok eventyrlysten som driver meg, og det at jeg synes det er et spennende land med mye å se. Pluss at jeg har familie over there 🙂

5. Hvem ringer du i en krise?
Det kan jeg faktisk ikke svare helt tydelig på, for det kommer an på hvilken krise det er snakk om? Men det ligger vel nært å si at det ville være broren min 🙂

6. Har du en favorittnettside?
Ja, det har jeg 🙂

7. Hvis du bare kunne ha en type dyr resten av livet, hvilket dyr ville du valgt?
Siden jeg er allergisk overfor pelsdyr, så kan jeg ikke si katt, som jeg ellers ville valgt. Men får heller velge et dyr jeg godt kunne tenke meg å ha, men som ikke er særlig vanlig her til lands…..Elefant 🙂

8. Har du lyst på barn?
Ja, da jeg var ung og nygift, hadde jeg veldig lyst på barn. Og fikk 2, en gutt og jente. Hadde lyst på et barn til, men kan ikke få flere.

9. Har du tatt noen operasjoner? Hva har du operert?
Ja, jeg har tatt 4 operasjoner. Blindtarmen er fjernet, synet er operert med laser, livmoren er fjernet, og sist var det nesen som ble operert fordi den var konstant tett.
Jeg håper inderlig at jeg slipper flere operasjoner i dette livet.

10. Vil du gifte deg?
Nå har jeg allerede vært gift en gang, og var gift i 14 år. Vi var sammen i 21 år til sammen. Om jeg vil gifte meg igjen, det er jeg nok litt usikker på. Så må rett og slett svare vet ikke.

11. Leser du bloggene på toplisten? Hvilke?
Nei, det gjør jeg svært sjelden. Jeg har mine faste som jeg følger og leser, og må innrømme at jeg ikke aner om de ligger på topplisten eller ikke. For meg betyr det ikke så mye hvor hen på listen de ligger, så lenge jeg synes det er kjekt å lese det de skriver, og ikke minst, at man kan ha kontakt og et slags vennskap 🙂

Og så må jeg besvare Linn Helens spørsmål:

1. Hvis det er én ting i livet du kunne forandret på, eller gjort på nytt, hva skulle det vært?
Jeg ville nok gjort ting litt annerledes med tanke på utdannelsen min. Jeg var så skolelei, og så fikk jeg kjæreste, og jobb. Og da fortsatte jeg å jobbe, istedet for å reise bort og ta en fotoutdannelse som jeg hadde drømt om. Skulle likt å hatt den utdannelsen nå i dag…..

2. Hvis du kunne dra hvor som helst i verden i dag, hvor ville du ha reist?
Jeg er veldig glad i USA, og har vært i en av statene der 2 ganger. Kunne virkelig likt å se resten av landet også 🙂

3. Hva er ditt beste ferieminne?
Her er det så mange å velge iblant, at det er vanskelig å velge. Men likevel får jeg ta et valg. Og da velger jeg den uken jeg tok med ungene mine til London. Da opplevde vi mye kjekt, og det er godt å tenke på at begge har lyst på en reprise av den turen 🙂

4. Skriv 3 positive og 3 negative ting ved deg selv.
Positive:
Tålmodig
Smilende
Sosial

Negative:
Alt for tålmodig
Glemsk
Rotete

5. Hvis du fikk 1 million kroner som du skulle donert bort til et valgfritt formål, hvem skulle du donert pengene til, og hvorfor?
Jeg regner med spørsmålet handler om veldedig formål, og da har jeg to jeg gjerne ville fremheve og dele med. Det ene er Sykehusbarn-Vest. Og det andre er NewChance.
Sykehusbarn-Vest velger jeg fordi det handler om å hjelpe langtidssyke barn og ungdommer til en bedre sykehushverdag i Norge, og fordi min bror, Tom Gaudland, og hans kamerat, Trond Espen Hansen etablerte dette gode formålet. NewChance velger jeg fordi det handler om å hjelpe nødstilte og foreldreløse barn i et barnehjem i Kongo. Og fordi en av mine beste kompiser, Tommy Rasmussen, startet det hele med å etablere barnehjemmet, og jobber utrettelig for saken.

6. Hvis du måtte bli en toppidrettsutøver, hvilken idrett/sport hadde du valgt?
For dem som kjenner meg, så er nok svaret litt merkelig, men jeg ville nok valgt langrenn 🙂 Og det til tross for at jeg er blant dem som ikke er født med ski på bena, og ikke engang har hatt ski på bena de siste 31 årene 😉

7. Hvis du skulle levd som en kjendis for en dag, hvilken kjendis hadde du valgt, og hvorfor?
Jeg ville valgt en skuespillerinne, som spilte hovedrollen i en film mot Liam Neeson. Jeg er nok ikke noen stor skuespiller, men hadde drama som valgfag på ungdomsskolen, og syntes det var kjekt å kunne være noen andre enn meg selv 🙂 Og Liam Neeson er min favorittskuespiller….;)

8. Hvilket blogginnlegg er ditt mest leste, som ligger på statistikken din akkurat nå?
Dette blogginnlegget som handlet om at jeg vant en fin premie 🙂

9. Hva hadde gjort deg lykkelig akkurat nå?
Om jeg kunne fått vite at jeg ville bli 100% frisk igjen, og slippe å leve med kronisk utmattelse, da hadde jeg blitt lykkelig da 😀

10. Hva er den største drømmen din?
Å leve så lenge at jeg får oppleve mine tippoldebarn ♥

11. Hva eller hvem inspirerer deg akkurat nå?
Det er alltid barna mine som inspirerer meg til å stå på og fortsette dette tunge livet. For jeg ønsker jo at alt skal være godt både for dem og alle rundt meg, og kan jeg hjelpe til å få gjøre det, så er det noe jeg ville sette STOR pris på 🙂

Så gjenstår å velge de neste nominerte, noe som er en vanskelig oppgave, all den tid jeg ikke har oversikten over hvem som allerede har blitt nominert og ikke, og hvem som ikke har lyst å være med? Men jeg velger noen likevel, så får vi se hvem som tar utfordringen 🙂 Og det beste av alt, det er fine og flotte blogger å lese alle sammen 🙂

Lykkebobla
Norges Beste Vestkant
Tujanka
Elin Slaaen
Dedicat
BforB
Polenbesøk
Alex in Wonderland
Bare Monica
Renate 1981

En titt over gjerdet
 

Mine spørsmål til dere nominerte:

1. Hva er ditt beste ungdomsminne?
2. Hva var ditt favorittfag på skolen?
3. Hvilken musikk foretrekker du å høre på (genre/favorittartist)?
4. Hvilket språk ville du ønsket å lære hvis du kunne ha den muligheten?
5. Hva var din første tanke da du våknet i morges?
6. Hvilket spørsmål hater du å svare på når du får det?
7. Hvordan feiret du din forrige bursdag?
8. Hvis du kunne kjøpe én materialistisk ting uansett kostnad, hva ville du kjøpt?
9. Har du noen gang forsøkt å leke “Kirsten Giftekniv”? Altså å matche noen sammen?
10. Hva er din favoritthobby?
11. Tror du på et liv etter døden?

Nå er jeg spent på å se svarene til dere jeg har nominert. Og håper det ikke blir for mye bry 🙂 Kjekt å kunne linke til dere flotte bloggere 🙂

 

 

#blogg #liebsteraward #award #spørsmål #venner #nominasjoner

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Koselig å vite litt mer om hverandre. Du var jammen superflink her, jeg droppet det med å utfordre andre jeg. Men jeg ser jo at alle får en sjanse uansett! Ha en fin dag!

    2. natheless: Ja, jeg synes også det var kjekt å lese litt om andre. Og det var litt av et arbeid å lage til dette her, men var kjekt også 🙂 Og som du sier…det ser ut som at alle får en sjanse uansett. Hadde kanskje vært bedre om man skulle nominere bare 5, for det blir jo en risiko da å bli nominert fra flere så lenge man skal nominere så mange 😉

      En fortsatt fin dag til deg <3

    3. ja her fikk du mye å svare på )) hadde ikke kommet på alle spørsmåla eg hi hi,men hyggelig å bli litt bedre kjent med den blide damen på Sandnes )

    4. fruensvilje: Hehe…ja, det ble litt mye. Men gikk jo fint det. Koselig også 🙂 Å komme på spørsmål selv er i grunnen det vanskeligste. Ble litt tenking da ja 😉

    5. Unni: Ja, det var litt artig å bli nominert. Jeg har mange ganger tenkt om jeg skulle lage en sånn spørsmålsrunde som er så populært…Men nå trenger jeg ikke det 🙂

      Fin mandagskveld til deg 🙂 Klem <3

    6. Ilo: Tusen takk 🙂 Ja, det er kjekt å lære litt mer om hverandre 🙂 Du har også en fin blogg. Har funnet noen reisemål hos deg jeg kunne tenke meg selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg