DESSERTFAVORITT

I dag har vi kommet til Dag 6 i Søtmonsens Real Food Challenge.

Legg ut et bilde av din favorittdessert!

Og så har jeg kikket litt i arkivet mitt, og kunne ikke finne at jeg hadde noe bilde av min favorittdessert, som er hjemmelaget karamellpudding.

Jeg lager nemlig karamellpudding en gang i året, og det er i julen 🙂 Og den karamellpuddingen er så populær, at det går et lite øyeblikk, så er det meste spist opp.
Jeg er også veldig glad i Pannacotta, men det har jeg aldri forsøkt å lage.

Men jeg fant bilde av en litt mer sommerlig/høstlig dessert jeg ynder å lage og spise, nemlig eplegrøt ♥
Jeg heter ikke Eva for ingenting 😉

Og enda bedre, jeg skrev en gang et blogginnlegg med oppskrift til denne eplegrøten 🙂
Den kan du finne ved å klikke på bildet 🙂

Jeg har et stort og fint epletre i hagen. Jeg er spent på om det vil gi stor avling i år også, som tidligere år 🙂

Så da har jeg klart denne dagens utfordring også 😀

 

 

 

#dessert #epler #frukt #utfordring #challenge #foto
 

 

26 kommentarer
    1. Såg virkelig godt ut Eva! 😉 Vi plantet et epletre for 3 år siden, har enda ikke kommet epler på det, så jeg er spent på om det kommer noe i år..
      <3 Klem

    2. Unni: Ja, eplegrøt er godt :)Det tar litt tid før det kommer eple på trærne. Mitt epletre var her da jeg flyttet inn for mange år siden. Og det har alltid gitt store og gode epler. Men jeg passer på å klippe/forme treet om våren. Det er planen min for neste uke 🙂

      Spennende å se om treet deres får epler i år 🙂

      Klem <3

    3. Unni: For mange år siden jobbet jeg i barnehage. Og om ettermiddagen hadde vi et fruktmåltid. En dag jeg sto og skrelte epler, fant jeg eplesteiner med spirer inni eplet. Vi besluttet å så frøet, og se om det ville vokse. Og det gjorde det 🙂 Det ble en liten plante av det, som jeg stelte og passet godt på. Men så ble jeg syk, og sluttet der. Og jeg lurer jo på den dag i dag, om noen tok vare på den lille planten, som nok ville komme til å bli et fint lite epletre en dag? 🙂 Og etter det har jeg alltid sett etter frø med spirer inni eplene…Men enda ikke funnet noen…..

    4. SV: Så gøy å høre Eva. Jeg har aldri funnet eplesteiner med spirer! Og se noe vokse og gro er jo noe av det mest magiske! <3 Du har ikke tenkt på å stikke innom den barnehagen en gang, hilse på, og se/ spørre hvordan det gikk med planten! <3

    5. Unni: Nei…jeg var på besøk der et par ganger etter jeg sluttet. Men nå tror jeg ikke at jeg vil orke det. Så holder heller kontakten med noen via facebook.

    6. Søtmonsen ): Elsker karamellpudding. På alle buffeter jeg kommer over, er karamellpudding det første jeg velger 🙂

      Ja, epletreet er min stolthet 🙂

    7. Det var en annerledes og flott dessert 🙂 Lager du det ofte? 🙂 Jeg liker sjokolademousse jeg 🙂 Men spiser det ikke ofte.. Ha en fin dag Eva, her er det litt stressende om dagen. Og litt gruff på jobb..

    8. hjemmelaget karamellpudding er godt,har ikke laget det selv,men koser meg med det hos svigermor innimellom )) eplegrøt derimot lager jeg rett som det er,en frisk og lett desert som godt kan nytes midt i uken

    9. Godt med eplegrøt..og denne så fristende ut..karamellpudding er godt det også..men har man spist en mektig middag kan det være friskt og godt med noe av frukt :))
      Sov godt og nattaklem fra meg <3

    10. Eplegrøt er digg da!Men karamellpudding smaker så herlig. Jeg tåler så dårlig melk, så det er ikke ofte jeg lager sånt lenger. Jeg får lete i mine arkiv etter en dessert eller to jeg også! Ha en fin kveld 🙂 Klemsiklem og god natt! 🙂

    11. frodith: Ja, eplegrøt er nok ikke den mest vanlige desserten nå til dags hos folk flest. Men før i tiden var det nok mer vanlig, da man ikke kunne gå i butikken og kjøpe så mange ferdigretter. Og denne er enormt lett å lage også. Selv lager jeg det kun om høsten, når jeg har overflod av epler fra treet mitt, og vil forvalte dem riktig 🙂

      Sjokolademousse er også mmmmm ? Generelt sett er jeg glad i det søte 🙂
      Men her i huset står det ikke dessert på menyen hver dag. En sjelden gang bare 🙂

      Håper stress og gruff er forsvunnet nå. Ønsker deg en herlig kjekk dag heller <3 Klem <3

    12. fruensvilje: Åh, heldig du som har en svigermor som lager karamellpudding 🙂 Jeg tror jammen jeg skal forsøke å lage det litt oftere enn en gang i året selv 😉

      Eplegrøt er utrolig lettvint å lage. Nå fikk jeg faktisk lyst på det også 😉

    13. annebe: Ja, jeg er enig med deg, etter en mektig middag er eplegrøt sikkert litt lettere å spise enn karamellpudding 😉

      Ønsker deg en herlig fin dag <3 Klem <3

    14. natheless: Ja, det søte punktum er herlig. Min pappa pleide å si at det fine med dessert er at uansett hvor mett man er, så glir desserten ned innimellom 😉

      Ønsker deg en superherlig fin dag 🙂 Klemmmm <3

    15. Nå måtte jeg le, for det sa min pappa også. En dag uten dessert for han, var jo ikke middag. Men vi kunne ha Ideal flatbrød med melk og sukker på, det var også dessert! 🙂

    16. natheless: Hihi…den gamle skolen så nok ting litt annerledes enn hva vi gjør i vår hverdag 🙂
      Jeg husker såvidt at noen, antakelig min far, pleide å ha flatbrød med melk og sukker til frokost noen ganger. Det hadde jeg helt glemt, men nå fikk jeg det minnet opp 🙂 Koselig med sånne minner 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg