NYTT VANN Å UTFORSKE

I går var det en venninne på Facebook som lurte på om jeg hadde lyst å være med på tur i dag? Hun skulle gå rundt et vann som heter Melsvatnet.

Jeg hadde ikke vært der selv noen gang. Så hadde jo selvsagt lyst til det. Alltid kjekt å gå tur på nye steder synes jeg. Og spesielt når jeg har sett andre gå der, men ikke selv har peiling på hvor det er!

Så da ble det til at jeg og Grete møttes på Ålgård, og så kjørte hun foran, og ledet vei. For Melsvatnet ligger altså mellom Ålgård og Bryne fikk jeg vite 🙂

Og med min ekstremt dårlige stedsans, så er det jammen godt å ha noen med som vet veien 🙂

Det viste seg å bli en fin tur, med litt små regndråper på slutten. Litt sur trekk, men når vi var i bevegelse, så merket vi ikke noe til den trekken.

Og for meg som hadde kamera med, så var det jo veldig kjekt å knipse litt bilder fra nytt terreng 🙂


Informasjonstavlen forteller at det er 4 km rundt vannet. Så med andre ord, samme lengde som Stokkelandsvannet hvor jeg pleier å gå.

Dagen i dag er for meg preget av vond rygg. For andre gang på kort tid har jeg fått strekk eller kink i ryggen. Og jammen er det smertefullt.
Så før turen har jeg puttet innpå litt smertestillende, sånn at jeg i alle fall skal komme meg rundt i oppegående stilling 🙂


Runden rundt vannet er på grusvei. Og det er jo takknemlig med tanke på både vonde knær og vond rygg.
Vannet var delvis islagt. Men tror nok ikke at isen var særlig trygg å gå på.


En liten idyllisk “foss” gikk vi også forbi, med vann som rant under veien og ut i vannet 🙂


Vi møtte ikke så mange folk og dyr, men en ungdom på vannet møtte vi. Hvor resten av familien var, det aner vi ikke.


Et lite fint naust lå så idyllisk til langs vannet.


Det var nesten så jeg fikk en litt sommerlig stemning 🙂


Grete gjorde meg oppmerksom på vindmøllene også. Vi måtte snu oss for å se dem. For vi gikk med ryggen mot dem. Og det minnet meg på at jeg har lyst å dra dit også, og fotografere vindmølleparken. Fascinerende syn.


Snø og is på vannet. Idyllisk når det er så stille og fint 🙂


Og gjett hva? En aldri så liten selfie denne gangen også 🙂
Og ikke bare det…….


…….måtte jo ha en selfie av oss begge.
Litt regn på linsa gjør at kvaliteten på bildet ikke er tipp topp. Men med så flotte damer på, så går det opp i opp 😀

Det var en flott tur. Som jeg gjerne gjentar 🙂 Koselig å ha noen å prate med. Og vi har døtre i samme klasse også, så da har vi jo det til felles også 🙂 Men sånn i utgangspunktet så er vi selv nye venner. Og det er kjekt å finne noen man har ting til felles med.

Jeg føler meg rik på den måten at jeg har blitt kjent med så mange flotte mennesker. Det setter jeg så enormt stor pris på.
Og alle betyr jo noe for meg 🙂

Tusen takk for turen Grete 🙂

 

 

#turglede #vann #rundtur #kilometer #vær #foto #venner

 

 

20 kommentarer
    1. Så deilig å få se nye tur terreng! DET er topp! også på tur med venninne er koselig! Det så helt nydelig ut der! flotte bilder! God beding med ryggen!

    2. En god rikdom det der! Herlige bilder ble det, du fikk trim og frisk luft, sikkert en god samtale og på toppen av det en drøm om å ta nye bilder. Flott! Ha en vakker kveld 🙂 Klemsiklem 🙂

    3. Så utrolig koselig å oppdage nye flotte steder å gå tur! 😉 Og turen blir alltid bedre med godt følge! <3 Herlige bilder!
      Håper ikke du presset ryggen for mye da min kjære venn, slik at du greier å fungere i morgen også! <3 Stor klem

    4. for en herligee turvei,nydelig natur og to superfine damer ))veldig kjekt å bli kjent med nye fine mennesker og for meg er du en av dem )) og er vi heldige treffes vi også en vakker dag

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, utrolig kjekt det altså. Ser veldig frem til å gå der flere ganger.
      Ryggen har slått seg helt vrang nå…så det er litt slitsomt. I dag blir det kun en tur ut i hagen 🙂

    6. natheless: Ja, det ble nesten som et kinderegg…med mange kjekke ting inni på en gang 🙂 Det var en kjempefin tur, og jeg koste meg masse 🙂 Og kjekt å kunne fotografere noe nytt 🙂

      Ønsker deg en nyyyydelig søndag <3 Klemmer 🙂

    7. dedicat: Ja, det var en veldig fin tur. Og ja, mulig du har rett, at det er mer vår her…enda 🙂 Men det jevner seg jo ut ja, om ikke så lenge. Og garantert får du en mye mer fargerik hage enn meg 😉

    8. Unni: Tusen takk 🙂 Ja, det er kjekt med nye steder. Man går seg ikke blind da 🙂 Og koselig å ha noen å prate med ja.
      Ryggen er nok dessverre ikke noe bedre i dag. Den har slått seg ganske vrang. Så i dag blir det kun en tur ut i hagen. Jeg krysser fingrene for at det går over fort nok 🙂

      Ha en herlig søndag 🙂 Stor klem <3

    9. Min matgale verden: Ja, det er herlig å komme seg ut litt. Og i alle fall når været ikke er så aller verst 🙂 Og nye steder er forfriskende. Ikke lenge til jeg forsøker den turen omigjen 🙂

      En fin søndag til deg også….og god tur <3

    10. Etdiktomdagen: Ja, det er veldig koselig å ha turfølge noen ganger, mens andre ganger passer det best å gå alene. Men i går var det kjempekos å gå i lag. Og bilder og alt, av noe nytt…sånt piffer opp tilværelsen litt 🙂

      Ha en herlig søndag du også <3

    11. fruensvilje: Ja, det var fin natur der, og litt annerledes enn der jeg selv vanligvis ferdes. Så kommer nok til å ta turen dit med jevne mellomrom 🙂 Jeg har en pause fra mitt vanlige vann 🙂

      Og ja, jeg synes det er mye verdt med alle nye og gamle venner. Og bloggvenner har vist seg å være en kilde til glede på så mange områder. En flott verden. Og ja, du som har familie i Sandnes, der er det nok muligheter at vi kan møtes 🙂

    12. Så fint å bli kjent med nye mennesker, det er en gave. Og så at du kom deg utpå tur til tross for vondter var kjempebra. Det bildet med steinen i vannet var helt nydelig…det før selfiene….og selfien viste som du skreiv….flotte damer :))).
      Klem<3

    13. BforB: Ja, det er virkelig fint å bli kjent med nye mennesker. Og det bor så mye godt i mennesker, tenk om man skulle gå glipp av noe sånt? Jeg er jo glad i mennesker da, og det er noe unikt ved alle 🙂

      Ja, det bildet av den steinen likte jeg også godt. Det var noe med lyset i det bildet som fenget meg. Det ble veldig spesielt 🙂

      Tusen takk 🙂

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg