DET ER VÅR I HAGEN

Nå har jeg endelig fått vårfølelse 🙂

For i dag har jeg vært ute i hagen min og studert litt. Og der fant jeg mange fine vårtegn 🙂

Der fant jeg blant annet denne lille fargeklatten her….

…..innimellom alt det visne løvet.

Jeg ble så glad da jeg så det. For dagen min har vært preget av smerter i ryggen. Og jeg klarte ikke å gjøre så mye. Hadde lyst å gå tur, men energien manglet, og smertene var for store.

Så da gikk jeg tur ut i hagen, og tok med meg kameraet.

Det var litt tungt å bøye seg ned og knipse bilder, men likevel lettere å være bøyd ned, enn å stå rett opp og rette seg ut. For det klarer jeg ikke i dag. I dag er jeg 90 år gammel i kroppen. Sånn omtrent.


Og disse her fine her, danner et fint lite teppe under epletreet mitt ♥ Og samme hvor gammel man er i kropp og sinn, blir man glad ved synet av en sånn prakt 🙂


Epletreet mitt ser sånt ut akkurat nå. Det skal beskjæres, noe jeg gjør hver vår. Men denne våren må jeg ha hjelp. Skulderen min nekter å samarbeide…så da har jeg spurt min sønn om han kan hjelpe meg en dag. Kvistene som vokser rett opp, skal bort, alle som en 🙂 Litt av et villniss!


Her har vi en kvist som skal få bli, for den vil nok være med på å gi noen store og fine epler til høsten 🙂


Her er den store skammen i hagen min. Her ble det gravd opp for noen år siden, for jeg måtte skifte drenering langs husveggen. Og etterpå ble det liggende sånn, i påvente av at noen skulle legge stein der, og lage en fin markterrasse. Og siden hele delen av hagen kun består seg av leire, og det ikke er plant, så har jeg ikke kunnet gjøre noe med det selv heller.
Nå har jeg lyst å lage en treterrasse der….


Men steinen har jeg jo. Og nå skal jeg annonsere den, og bli kvitt den. Jeg vil ikke ha stein. Og disse steinene har ligget her i ganske mange år nå. Jeg makter ikke med dem selv.

Når det blir, at jeg får hjelp til å gjøre noe med disse tingene, det vet jeg ikke. Men håper å bli kvitt steinen fort. Og så gleder jeg meg til gresset blir grønt, og flere blomster kommer opp. 

Det blir konfirmasjon her om halvannen måned. Så da skal i alle fall noe være ordnet 🙂

I dag har jeg lest litt blogg, men ikke kommentert stort. Jeg har rett og slett ikke orket. Har for mye vondt. Og snart skal jeg legge meg, og forsøke å ta igjen for en natt uten søvn. Håper jeg går i koma i noen timer 😉 Trenger det nå 🙂

Ha en fortsatt fin kveld, alle dere som leser her 🙂 

Jeg kommer sterkere tilbake etterhvert 🙂

 

♥♥♥

 

#hjem #hage #vår #planter #planer #epletre #hagearbeid

 

 

26 kommentarer
    1. Sååå herlig!! Skikkelig vår i hagen din! Så kjedelig med ryggen og smerter! Ønsker deg god bedring!

    2. Så fine blomster i hagen , jeg finner ingen blomster ennå her. Litt for mye vinter fremdeles i Oslo…Merkelig 🙁 Håper du finner litt energi etter en natts lading 🙂 Jeg skal i gang med en travel uke, gleder meg til helg allerede 😀 Ha-ha Klemmer <3

    3. Så herlig med litt vår! Her hos oss er det lite vår i hagen, fortsatt snø 🙁 Håper du får hjelp til det du ønsker å få gjort i hagen din. Høres ut som dugnad er tingen! Skulle ønske jeg hadde energi og at jeg bodde i nærheten så jeg kunne hjelpe! Klem

    4. Herlig å se at våren viser sine tegn! 🙂 Her er det bare snø i hagen, enda..
      Nå må du få deg en god natt med søvn, og sende varme og healende tanker til din egen kropp! <3 Sender deg noen gode klemmer, og håper det hjelper! <3

    5. Bra du har fått vært litt ute iallefall ..og det var nydelige blomsterbilder 🙂 Like greit å kvitte seg med den steinen om du ikke skal bruke den selv 🙂 Blir fint fremover når det våres enda mer i hagen 🙂 Håper det blir finvær når dere skal ha konfirmasjon…det er så fint når folk kan rusle litt ut 🙂 Håper du sover godt og våkner i bedre form i morgen 🙂 Nattaklem <3

    6. Fine vårtegn,, er nok en god stund til jeg finner noe sånt under snøskavlene. Og gjør det du makter og ha i alle fall ikke dårlig samvittighet for det du ikke klarer 🙂

    7. Synd du ikke makter med dei flotte hellene,for du så fin den plattingen hadde vært,men det er bedre å selge enn å bare la det ligge også )) da er det likare med en nyslått plen ja )) vakre blomster,ja det vårast det har vi fått mange små tegn på nå )) håper du er i bedre form i morgen da ,natta

    8. Vårtegn er det umulig å ikke bli glad av…Har inntrykk av at det er på din kant man har mest vår nå..
      Det er mye finere med stein enn med treterasse, og du må jo vedlikeholde treterassen.
      Er det ikke en eller annen som kan hive på den steinen for deg?

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var så kjekt å se alle disse vårtegnene. Det ga meg lyst til å gå ut og rydde litt. Så det skal jeg snart gjøre…smått om senn 🙂 Når ryggen er bedre 🙂
      Tusen takk 🙂

    10. frodith: Jeg føler meg heldig som bor sånn til at våren kommer så tidlig 🙂 For jeg trenger vår nå. Det ga en god oppløfter for meg, nå når alt virkelig var nokså mørkt 🙂
      Hehe….du gleder deg til helg allerede ja 🙂 Og da er det jo påskeferie for mange også. Blir godt med en liten ferie nå 🙂 Unner deg det <3 Gode klemmer <3

    11. Grete Nordhagen: Ja, det er fantastisk herlig med vår nå. Jeg synes vinteren er mer enn lang nok, og det hjelper jo ikke når man i utgangspunktet har null energi. Jeg håper at noen forbarmer seg over meg ja, og kan hjelpe meg bittelitt. Har fått løfter om hjelp til enkelte ting i forbindelse med konfirmasjonen, så det skal bli godt. Alle monner drar 🙂
      Tusen takk for gode tanker Grete <3 Vi kunne sikkert hatt mye godt for hverandre om vi hadde bodd litt nærmere <3 Klem

    12. Unni: Ja, herlig å se våren nå. Det trengte jeg. Og det tror jeg alle trenger.
      Natten ble bedre enn den forrige. Jeg var så trøtt og utslitt, og gikk tidlig og la meg. Og fikk sove. Ryggen er der enda, men kjennes litt annerledes ut, så noe har i alle fall skjedd. Noe positivt 🙂 Nå blir det en travel dag. Og så får vi se hvordan det går etterhvert 🙂

      Ha en flott dag i dag, en dag nærmere vår og sommer <3

    13. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, det var fint å være ute. Mildt i luften, og med fine farger som viste seg i hagen 🙂
      Steinen skal bort ja. Må legge den ut på finn så fort som mulig 🙂
      Konfirmasjonen håper jeg på finvær ja. Festen skal være 1. mai, så det er jo lov til å håpe 🙂 Men jeg har jo den overbygde terrassen, så den skal nok bli brukt, enten det er sånn eller sånn 🙂

      Ønsker deg en strålende fin dag <3 Klem <3

    14. dedicat: Ja, det er nok en stund til man finner sånt der nord, men når den dagen kommer, så er det nok en god følelse 🙂
      Jeg må passe på og kjenne min egen begrensning ja, så håper å få litt god hjelp til enkelte ting 🙂
      En fin dag til deg 🙂

    15. fruensvilje: Ja, det ble litt dumt med de hellene. Og de minner meg om noe annet som er dumt også. Så like greit å få dem bort 🙂 Jeg vil heller ha litt mer plen, og en fin treplatting med krukker og sånt der. Ikke så mye som gror på den siden av huset.
      Utrolig fint med vår og sånne små vårtegn. Nå er vi nok helt klar for det ja 😀
      Ryggen, ja den er der fortsatt kjenner jeg. Men en anelse “bedre” enn i går. Kanskje orker jeg en litt lenger tur i dag 🙂
      Ha en strålende fin dag <3

    16. maiken: Vårtegn redder dagen nå om dagen ja. Det kan jeg trygt skrive under på. Nå er jo ikke min kant så langt borte i fra din kant, så kanskje dukker det opp små tegn hver dag som helst nå. Du får kikke litt nøye etter <3

      Nei, jeg er ikke enig i det med steinen. Jeg har tenkt litt de årene den haugen med stein har ligget der 🙂 Og å få lagt de steinene medfører en del ekstra kostnader. For alt må planeres, og det må gjøres med maskin. Lager man en treterrasse over, så trengs ingen planering. Og det blir billigere. Steiner må vaskes, og man må holde fugene fri for ugress. Treplatting må også vaskes, og i tillegg behandles. Men jeg har jo allerede treterrasse, så det vil jo bare bli bittelitt ekstra. Og steinplatting vil det samle seg masse maur og andre kryp under hellene, Og det har jeg virkelig ikke lyst på. Pluss at tre er lunere og mykere enn stein.
      I tillegg en ganske viktig sak: Steinen minner meg om en tid som er over, et forhold jeg prøver å glemme. Og hver gang jeg ser den steinen, så gremmes jeg over den tiden. Så for meg så er det viktig å få bort steinen, sånn at jeg kan få litt ro i hjertet mitt også 🙂 Blir nok gode greier det 🙂

    17. foreignerat50: Ja, det er nydelig når det spirer og gror. Det gir nytt håp og mye glede 🙂
      Og epletreet blir så glad når man steller litt. Da gir det en mye finere eplehøst 🙂

      Tusen takk. Håper på en bedre dag i dag:)
      Ha en herlig fin dag <3

    18. Selv om du har vondt så er du så positiv. Kjempefint med blomster i hagen din og det epletreet blir sikkert supert når du får hjelp til å trimme det. Få deg en treterrasse du og selg de stenene, så har du en praktplass tenker jeg. Håper formen blir bedre etterhvert som våren kommer. Klem fra meg 🙂

    19. Margrethe: Ja, det er kjekt å kikke ut i hagen nå til dags. Og i dag har jeg beskåret epletreet også. Så nå så det straks litt mer ryddig ut 😀

      Klem 🙂

    20. lykkebobla: Tusen takk 🙂 Ja, nå gleder jeg meg virkelig. I dag har vi hatt 14 grader i skyggen. Nesten som om sommeren 😀

    21. natheless: Takk, jo må jo være positiv, ellers blir jo alt så mye gråere. Og jeg ønsker jo ikke noe grått 🙂

      Ja, det er så kjekt nå når det våres. Og i dag har jeg fått beskåret epletreet også. Og det ble kjempefint. Og så har vi hatt 14 grader i skyggen i dag. Fikk sommerfølelse plutselig. Og flere blomster har tittet frem i dag. Så nå koser jeg meg 🙂

      Klemmer <3

    22. missmommy.blogg.no: Det er virkelig en stor glede i våren. Det merker jeg mer og mer for hvert år 🙂 Så nå nyter jeg alt jeg orker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg