MAGISK FILM OG MUSIKK

I dag skulle jeg både blogge og lese blogg, og ha en rolig dag/kveld. Og så skulle jeg pakke ferdig til hyttetur.
Men enda, og klokken er rundt midnatt i skrivende stund, så har jeg ikke gjort noe av dette.

For jeg endte opp med å først besøke moren min, deretter gikk jeg tur med en venninne. Så måtte jeg hvile litt. Og så bestilte jeg og Amalie take away mat, og så på film.

Og gjett hva vi så?

Harry Potter!
Og er ikke det magisk, så vet ikke jeg 😉


Denne så vi i kveld, nummer 2 i rekken. Vi så den første på lørdagskvelden 🙂

Så du skjønner sikkert nå at jeg snakker om Challengen til Unni MagiskLiv 🙂

For oppgaven jeg nå tar for meg, er nr. 5: Noe magisk fra skjermen; film, serie, el.

Og Harry Potter er jo virkelig magisk. Ikke bare fortellingen i seg selv, men alle effektene i filmen, og hvor virkelig det ser ut.

En annen film jeg også synes er magisk, er Love Actually.

Jeg har sett denne filmen mange ganger, og den har med kjærlighet i mange relasjoner å gjøre. Ikke bare mellom mann og kvinne, men også mellom søsken, eller foreldre og barn…osv. Jeg synes dette er en magisk historie, en magisk film 🙂

Neste oppgave på Unni sin liste er nr. 6: Magisk musikk.
Og jeg vet det finnes en del musikk som jeg vil kalle mystisk.

Men for meg er mye musikk magisk.
All musikk jeg liker å synge med på, eller danse til, det synes jeg er magisk. Rett og slett sånn at musikk kan gjøre at man får en god stemning eller blir glad.

Når jeg hører min datter synge, da får jeg en følelse av magi. Det er sånn at jeg får goosebumps all over. For det er så nydelig å høre på ♥ Og så er jeg jo bra stolt også 🙂

Amalie har opptrådt ved forskjellige små og litt større sammenkomster, og en konsert. Og konsertopptredenen hennes har jeg vist frem her en gang før. Og gjør det gjerne igjen:

Hun sang Imagine med skolekorpset her i bydelen på FN dagen. Og det var noen som var rørt til tårer da ja 😉

Og på hennes konfirmasjonsdag, som er 30. april, skal hun synge denne sangen igjen, men da med storband, og foran 600 mennesker 🙂 Gjett om jeg kommer til å være stolt da? 🙂
For meg vil det i alle fall bli magisk ♥

Og nå i kveld, etter vi hadde sett på Harry Potter, ville hun synge noen sanger for meg, som hun skal opptre med i juni, på en annen konsert. For da er hun spurt om å holde en minikonsert på Riskadagene. I bygda der jeg er ifra. På stor scene det også.

Så det er mye spennende i vente, og sang og musikk spiller en stor rolle i de tingene 🙂

Og siden jeg reiser bort noen dager nå, kan jeg like gjerne ta for meg den siste oppgaven også. Nr. 7: Noen du kjenner som er magisk.

Og da kan jeg nevne flere, men velger å trekke ut et par venninner, uten å nevne navn.

Den ene venninnen har jeg ikke kjent i så veldig mange år. Men vi har fått veldig nær kontakt, og hun er i mine øyne veldig spennende. Hun er litt alternativ. Litt vanskelig å beskrive. Hun er opptatt av horoskop, og kan mye om dette. Og nummerologi. Og når jeg møter noen, så kan jeg fort spørre henne til råds.

Uansett er hun min gode buffer og støtte i alt hva jeg foretar meg. Hun ser alt fra sidelinjen så lett, og kommer med kommentarer som får meg selv også til å se ting fra en annen vinkel enn den jeg så selv. Hun vet vel det aller meste om meg.

Og hun har også litt alternative tanker, dette med å prate med folk som ser ting…det er hun veldig positiv til, og interessert i. Og sånt synes også jeg er spennende.

Jeg har også møtt en annen dame som jeg synes er magisk. Henne har jeg heller ikke kjent så lenge. Og hun ga meg en Reading for en stund siden.
Og det er det mest magiske jeg har opplevd på veldig lenge. Det ga meg litt innsyn i meg selv, og hjalp meg til å sortere litt av tankekaoset jeg har.

Disse to damene/venninnene mine, er navnesøstre. Og jeg som også selv tenker litt alternativt noen ganger, ser at dette ikke kan være tilfeldigheter. På en måte utfyller de to damene hverandre, for meg. Og jeg tror det er en mening med at de har kommet inn i mitt liv. Jeg ønsker å ta godt vare på dem i hjertet mitt ♥

Da har jeg kommet til veis ende i challengen 🙂 Og jeg synes det har vært en magisk reise 🙂

Beklageligvis har jeg ikke fått kommentert så mye hos dere andre som har vært med. Det skjer en del ting her om dagen, så jeg skummer igjennom, så har jeg i alle fall vært innom. Men denne kvelden fikk jeg dessverre ikke gjort det. Om jeg klarer å få noe nett nå på påskeferie, skal jeg håpe å få lest litt mer. Men sånn ellers, så blir det nok ikke noe før til neste helg.

Ønsker dere alle en god påske frem til neste helg. Kos dere masse ♥

 

 

#MagiskChallenge #magisk #challenge #utfordring #film #musikk #glede 
 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så masse magisk du har fått frem her! ja det passet jo bra med Harry potter nå da..i disse magiske dager..hihi. Skjønner godt du er stolt over datter! og det med rette! Så tøff hun er! og så heldig du er som har gode magiske venner! Ha en god påske, og kos deg på tur!! Så blogges vi om litt igjen..;-)

    2. Sånn er livet,det skal leves der en er ) men koselig att du titter innom alikavel,for det er koselig når du er her inne,
      Du hadde mange fine magiske svar på dei 3 siste oppgavene ,harry potter har jeg sett og det er en fin film ) må du ha en nydelig fin påskeferie og kos deg masse

    3. Hei Eva, har du reist på hyttetur nå? Kommer til å savne deg mens du er bortreist, så håper du finner nett der oppe på fjellet/ eller ved sjøen/ der du er, så vi får et lite livstegn fra deg, for det er SÅ koselig! <3 DU er magisk vet du! <3
      Harry Potter må jo være toppen av magi på skjermen da, ingen tvil om det! 😉 <3
      Og datteren din sin sangstemme.. har ikke ord, virkelig MAGISK! Måtte tørke noen tårer...
      Helt til slutt er det fint å stette pris på gode venner, sant! <3
      Takk for at du var med i utfordringen. <3 Kos deg masse på påskeferie. <3 Stor klem

    4. Harry Potter er jo magi på sitt beste det :)) Og datteren din synger helt nydelig…magisk å høre på ..søt er hun også :)) Koselig du var innom moren din i går…mamma hadde en fin dag i går og var med på lunsj til eldste sønn , satt i rullestol og ble fort sliten..men tror hun satte veldig pris på å komme ut av sykehjemmet litt :)) Ønsker deg fine dager og en magisk påske :)) Klem <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi…ja, Harry Potter passet godt inn i temaet 🙂 Og enda holder vi på å jobbe oss gjennom alle filmene. Jeg har kommet ut av tellingen. Men utrolig kjekt og spennende å se dem 🙂

      Håper du har hatt en fin påske…det har jeg. Vært litt fraværende her, men kommer sterkt tilbake 🙂

    6. fruensvilje: Ja, livet må leves der en er 🙂 Så sant, så sant 🙂

      Har hatt en fin påske, og nå er jeg tilbake 🙂
      Håper din påske også har vært bra. Jeg ser frem til å lese litt blogg igjen 🙂

    7. Søtmonsen ): Harry Potter er en spennende ung mann ja 😉 Og fantastisk hva de klarer å fremstille på film nå til dags 🙂

      Håper du har hatt en fin påske 🙂

    8. Unni: Tusen takk, så utrolig koselig sagt 🙂 Dessverre var nettet dårlig for blogg på hytta, men får ta det igjen nå når jeg er hjemme igjen 🙂

      Ja, Harry Potter var en fin ting å dra frem i den magiske sammenhengen 🙂

      Tusen takk..Ja, det er noe helt eget når noen man kjenner eller kjenner til, synger <3

      Jeg setter veldig pris på mine venner, både her og der <3 Det er ingenting som kan erstatte vennskap 🙂

      Veldig kjekt å være med i utfordringen....og en herlig påskeferie. Nå ser jeg frem til å lese om andres påske 🙂

      STOR klem til deg også <3

    9. annebe: Tusen takk 🙂

      Ja, jeg tror det er bra for de gamle å komme seg en tur ut en gang i blant. Så godt at vi kan bidra til det for våre foreldre vi har igjen 🙂

      Har lest at du har hatt en fin påske. Jeg hadde også det. Nå er hverdagen straks tilbake.
      Ha en nydelig kveld <3 Klem <3

    10. frodith: Ja, jeg er magisk stolt 🙂

      Håper påsken din har vært fin. Jeg har lest litt blogg, så ser ut som du har hatt aktiviteter i alle fall 🙂
      Klemmer til deg <3

    11. FotoSeljordslia: Tusen takk 🙂 Det ble en påske stort sett uten nett. Men det var fint fordet 🙂
      Håper du også har hatt en fin påske <3

    12. passion4lifeandtravel: Tusen takk 🙂 Ja, det er mye magisk som skjer, hele tiden nesten 😉
      Håper du hadde en fin påske. Jeg har såvidt kommet i gang med blogg igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg