NOEN ORD OG BILDER SÅNN PÅ TAMPEN AV PÅSKEN

Jeg har i dag skumlest meg gjennom en del blogginnlegg fra dere, mine bloggvenner, fra den tiden jeg har vært borte. Men har ikke kommentert noe. Det er så kjekt å se bilder, lese litt, og se konkurranser og utfordringer dere steller i stand 🙂

Min påske har vært rolig. Jeg har forsøkt å slappe av, finne meg selv litt. Være med familien. Og viet min påsketid til dem 🙂 Og også bittelitt til meg selv 🙂 For meg er påske en familietid først og fremst 🙂


I noen dager dro jeg og Amalie på hytta til min bror og familien. Hytta ligger i Farsundtraktene.


Stor og god hytte med anneks. Nærmer seg 30 år gammel. Og har det man trenger og en stor terrasse. Og utsikten over fjorden er magisk. Bakken ned til sjøen er bratt. Passer ikke for dem som er veldig dårlig til bens. Men en fantastisk plass likevel 🙂


Broren min har kalt hytta for Lauringen. Tidligere het den Eikebu.


På hytta er det både folk og dyr. Her er det Amalie som holder min nieses hamster, Bruno ♥


Bruno er en tam liten krabat, som her har funnet seg en lun og god plass å sove, under mitt kne.


Min bror har eget forlag, og i påskegave fikk jeg den siste påskekrimmen utgitt på forlaget, “Den 13. engelen”.
Jeg har ikke begynt å lese den enda, siden jeg holder på med en annen bok. Men det blir den jeg starter å lese etterpå 🙂

En av dagene på hytta hadde vi en utflukt med båten. Hele gjengen.

Vi fant en holme hvor det var laget en fin grillplass, med overbygd sitteplass. Vi fant ut at det var litt mye skygge i gapahuken, så vi flyttet grill og stubber ut i solen.


Her har min bror, Tom, fått fyr i bålpannen, så nå skal det bli både mat og varme på oss 🙂

 


Etter maten fikk de av ungene/ungdommene som hadde lyst, lov til å ta båten en tur ut på vannet og leke seg litt 🙂

En koselig og vellykket utflukt både for store og de litt mindre 🙂

Vi var heldige de dagene på hytta, med herlig påskevær største delen av tiden. Jeg gikk også en fin tur. Men den skal jeg skrive om senere 🙂

Nyt siste dagen av påsken etter beste evne ♥

#påske #hyttekos #påskekos #sørlandet #farsund #båtliv #grill #pølser #gapahuk

 

28 kommentarer
    1. Ser ut til at du har hatt en trivelig påske. Her var det mange fine bilder! Har lurt litt på hvor du ble av, for det har vært så stille på bloggen! Jeg har heller ikke vært så aktiv i det siste. Det er mye å tenke på og ordne med om dagen! 🙂

    2. Kristin/Sparing: Ja, det er så sant. Det er en egen ro over å være på hytta. Da har man ikke noe å stresse for. Men jeg stresset i mange år etter faren min døde. Trivdes ikke på hytta når han ikke var der. Men nå har broren min pusset opp og fornyet hytta, og da har jeg klart å finne roen der igjen 🙂
      En herlig flott kveld til deg også 🙂

    3. karidansen: Ja, jeg ble plutselig litt bortevekk 🙂 Men har bare trukket meg litt tilbake en stund. På hytta er nettet litt dårlig, så jeg prioriterte bort PC og sånt da 🙂 Er jo godt å være med dem som betyr noe for meg også 🙂
      Skjønner godt at du også er litt distansert. For du har jo en del ting å styre med ja 🙂 Spennende 🙂

    4. frodith: Ja, det har gjort godt med litt ferie 🙂 Nå er jeg klar for neste punkt på programmet, å ordne til konfirmasjon 🙂
      God klem til deg også <3

    5. Så deilig å få slappet av på påsketur! DET trengs innimellom! Koselig å se deg tilbake her også da..men viktigere å være med familien!! Flotte bilder av en herlig tur!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, det var godt å få være på tur og se litt andre omgivelser 🙂 Men godt å være tilbake også 🙂

    7. Elin Slåen: Ja, det var en fin påske, og mye fint vær, med fin temperatur, til tross for at det var tidlig på året 🙂

    8. Så fine bilder, – ser ut som et koselig sted! Her er det snø ennå, men det minker for hver dag som går.

    9. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Ja, snøen må jo minke nå. Men hørte at flere steder fikk nysnø for et par dager siden. Vi også visst, men den forsvant før jeg nådde å se etter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg