RØDSPRENGT

I dag våknet jeg opp med vond rygg igjen. Skjønner ikke hva som er galt med ryggen min for tiden. Det er ikke som forrige gang. Nå har jeg en veldig sliten og vond følelse i korsryggen, litt mot venstre side. Det er plagsomt altså.

I tillegg er jeg kvalm, for 3. dag på rad. Det går bedre utover ettermiddagen, men er ikke noe som trigger matlysten akkurat. Og for dem som plutselig fikk noen artige tanker her, nei, jeg er ikke gravid 😛

Jeg hadde uansett besluttet å gå tur i dag, samme hvilken form jeg var i. Og turen ble litt annerledes enn den pleier.

Jeg begynte å gå i den hastigheten jeg pleier. Men ganske fort kjente jeg at ryggen ikke likte dette i det hele tatt. Det er ubehagelig å rette ryggen ut, og jeg får en vond og sliten følelse av det.

Så etter å ha knipset et par bilder, besluttet jeg at det var best å øke farten. For skulle jeg klare dette, måtte turen unnagjøres så fort som mulig.

Og ved å øke farten, gikk jeg veldig fort. Jeg satte meg et mål, og det var å holde følge med en mann som gikk et stykke foran meg med en barnevogn. Mannen hadde lenger bein enn meg, ergo, han gikk ganske fort. Det ble jo sånn da, at skulle jeg gå fortere, ville det bli det samme som å småløpe. Og det var omtrent det jeg gjorde for å holde følge.

Selvfølgelig ble jeg jo både anpusten og varm av denne farten, og droppet å ta så mange flere bilder. Men ble stoppet av to damer med en barnevogn, som lurte på om jeg kunne ta et bilde av dem med deres mobiltelefon. Og det gjorde jeg jo 🙂 Var godt med en liten pause, men jeg skalv godt på hendene da jeg skulle ta det ene lille bildet 🙂

Turen ble i alle fall unnagjort i expressfart for min del. Og jeg vet at jeg skal få slite med det resten av dagen. Men jeg kom meg da frem til bilen, før ryggen sa helt stopp.

Jeg følte meg rimelig rødsprengt, og da jeg tok en selfie, fikk jeg det bekreftet….jeg var rødsprengt. Så dette ble årets trimøkt tror jeg 😉 Blir ikke mange selfier med dette slitne ansiktet, kan jeg fortelle 😉

Resten av dagen skal jeg rydde og ordne til ungene kommer i kveld. Og hvile masse 🙂

Ha en fin dag videre ♥

 

 

#tur #sliten #foto #trim

13 kommentarer
    1. Uff..kjedelig med rygger som ikke er greie..jeg også har en lelaus rygg om dagen! kjenner at det er lite som skal til før den låser seg..så må være forsiktig..Er helt tydelig at kroppen din jobber siden du er så rød..og det har jo også med smerter å gjøre..så senk fart og tempo litt når kroppen er som den er.. Ikke press den til ytterpunkt! hihih. Kjenner igjen den rødsprengte og svette ansiktet..sånn blir jeg også av ingenting når jeg har smerter! Så ta kroppens signaler og ta det litt med ro! God bedring!!

    2. Hei!
      Det er godt å være litt rødsprengt etter tur 😀 Fint bilde av en flott rødsprengt dame <3
      Og ditt profilbilde er også flott - for det tror jeg at jeg glemte kommentere sist jeg var innom her 😀
      Godt du kom deg ut en tur selv om formen ikke var helt tipp topp.
      Ønsker deg god bedring, Eva !!
      klem

    3. Du er da super som gjennomføre turen. Det ser jo ut som en rosenknopp etter trimmen! Ha en fin kveld og jeg håper den ryggen likte trimmen så du blir fin igjen!

    4. Rimelig rød på denne turen ja 🙂 Hvis man går på skikkelig blir man jo litt rød 🙂 Ikke gøy med vond rygg, håper du blir fin igjen snart 🙂

    5. jammen fikk du en real trimtur,slik blir jeg kun etter en skikkelig fjelltur i bratta ) men det med ryggen er mindre hyggelig,du får ta det med ro ,og heller oppsøke legen om ryggen ikke bedrer seg

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, ryggproblemer har jeg aldri vært plaget med før. Det er nå den siste tiden. Merkelig også, jeg som går så mye også. Det skal jo være sunt for ryggen. Men jeg fant ut i dag at ryggen likte ikke helt det. Så får se hvordan jeg er i morgen 🙂
      Og det var helt klart mye smerte innvolvert i dag, så anstrengelsen ga nok den røde konsekvensen 🙂 Huff 😉

      Tusen takk 🙂

    7. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Tusen takk 🙂 Hehe…ja, ville vært nokså fantastisk om jeg hadde vært gravid. Spesielt siden jeg ikke har livmor 😉 😛

    8. Etdiktomdagen: Hehe….var nok i rødeste laget 😉 Men gjort er gjort. Og det var en fin tur, men fikk ikke tid til å nyte omgivelsene da…:)
      Godt å gå tur selv om man ikke føler seg helt i form. Bør nok ta det litt mer med ro da, og ikke haste sånn avgårde 😉

      Tusen takk 🙂
      Profilbildet er helt nytt ja 🙂 Forandring fryder 🙂

      Klem <3

    9. natheless: Hihi…en rosenknopp ja 😀 <3 Tusen takk 😀
      Det var en god tur, men ryggen likte det ikke noe særlig. Ble ikke bedre. Men håper at en god natt skal hjelpe 🙂 Håper å kunne gå på tur i morgen også 🙂

    10. frodith: Hihi…jeg småløp. Sånn er det å ha korte ben, og skal holde følge med noen med lange ben, som ikke aner at de har følge 😉 Ble en fin trimøkt. Men ryggen likte det jo ikke. Satser på en god natt skal hjelpe 🙂

    11. fruensvilje: Hehe….Ja, jeg har også erfart det, å gå på fjelltur med godt tempo gir fin rødfarge 🙂

      Og om ikke ryggen bedrer seg, må jeg nok finne på noe lurt ja. Hadde dette for en liten stund siden også. Ikke helt likt, men på samme plass. Så ett eller annet har blitt en svakhet der ser det ut som. Har alltid hatt sterk rygg….Men…reperasjonsalderen er jo godt i gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg