HJEEEELP….JEG KRYMPER…..

Det er ikke noen hemmelighet at jeg har krympet kraftig i bredden.

Bildet til venstre viser meg på Tenerife i 2005. Bildet til høyre viser meg på 17. mai sist år, 2015. Det er altså 10 års forskjell på disse to bildene. Og jeg har ikke tatt slankeoperasjon 😉

Jeg har i hele mitt voksne liv raget 162 cm over bakken. Og vært fornøyd med det 🙂

Nå i disse konfirmasjonstider, har vi måttet få fikset bunader over en lav sko. Datteren min arvet en bunad fra min mamma. Og bunaden var for liten. For mammaen min har alltid vært liten, og nå er hun bitteliten 😉 Så en venninne av meg har sydd ny vest og stakk til den arvede bunaden. Og i den forbindelse, måtte vi jo ta en del mål.

Og da vi målte høyden, fikk jeg meg en liten overraskelse. For datteren min målte vi til å være 162 cm høy. Og det undret meg, for det er jo min høyde. Og datteren min er unektelig høyere enn meg!

Så da måtte vi jo måle meg også.

Og resultatet ble nedslående. Fra å være 162 cm høy i alle år, målte jeg nå 158,5 cm. Så når jeg nå snart skal fornye passet, må jeg nok endre litt på visse vesentlige punkter der 😉

Da jeg hadde bunaden min på meg, merket jeg dette, at den virket mye sidere enn den har vært før. Forrige år brukte jeg den ikke, for den var så enormt stor. Nå har jeg fått den sydd inn, og kunne gledesstrålende bruke den igjen. Og så viser det seg at jeg har krympet i lengden også, og bunaden er litt for sid.

Men det er vel en alderskonsekvens den krympingen der 😉 Så jeg runder litt opp jeg når jeg nå oppgir høyden min. Til 159 cm 😉 Og det bekymrer meg ikke så enormt heller. Er ikke så overrasket lenger når folk kommenterer at jeg er så liten, når de møter meg for første gang 🙂

Jeg er meg uansett jeg 😀

Og helt til slutt vil jeg minne på at jeg nå har en konkurranse gående.

Du kan lese om den ved å klikke på bildet her:

Det har allerede kommet inn flere bidrag, og mitt hjerte gleder seg veldig ♥

Bli med du også 🙂

 

 

#krymper #høyde #størrelse #centimeter #endringer #konkurranse

20 kommentarer
    1. Var voldsomt som du hadde krympet også da… Tydelig du har vært flink på en eller annen måte. Hvordan du har krympet i høyde er vel et større mysterium… Men mulig alderen har noe å si ja. Har ikke målt meg selv på lenge…

    2. Så utrolig flink du har vært! Kjempe stor forskjell på de 10 årene ja..Du ser jo mye yngre ut nå!! 🙂 Flotte bilder av dere! nydelige bunader! Heldigriser.. 🙂

    3. Så fine damer i bunader! 🙂 Jeg er 171,5 cm og har ikke krympet…foreløpig! Men det kommer nok. Søstra mi er sju år eldre, og hun var tre cm høyere enn meg. Nå er vi omtrent akkurat like høye! At du har krympet i bredden er jo positivt, for det er tungt å dra på overflødige kilo. Vi har lett for å fokusere på utseende mht vekt, men det viktigste er tross alt den positive faktoren ift helsa!! 😀

    4. ..hehe..bra du ikke ble så lita som ei teskje..fin er du uansett, men en føler seg vel mer komfortabel når en er slank :)) Viktig å ha riktig høyde i passet…så en ikke må bli igjen i utlandet om en skal ut å reise..hehe…hadde vel ordna seg :))
      Kjempefint det bildet av dere i finstasen…
      Skal se om jeg finner et bilde til konkurransen nå..har vært litt fraværende et par dager…høres gøy ut med slike helnorske bilder :)) Klem og fin kveld til deg <3

    5. Hm…jeg tror ikke jeg har begynt å krympe ennå 🙂 Ingen veier 😀 He-he Skal finne noe til konkurransen etterhvert 🙂 klemmer <3

    6. Du verden, du har jo blitt en helt ny dame, yngre, mindre og kortere! Greit med den høyden, for der er jeg også. Hjemme hadde naboen en keramikktavle på veggen der det sto. “En liten kone får gjort mye, mens en stor snur seg!” Det er noe i det kanskje? Du har jammen vært flink, og den bunaden sitter jo som et skudd.:)

    7. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Hehe….Jeg er i grunnen vant til å gå litt utenfor normalen på de fleste ting i livet, men akkurat det med høyden ble ganske spesielt i grunnen 😉 Nærmer meg 50, men syntes jo jeg kunne ha ventet bittelitt før jeg ble kortere 😉

    8. Mariann Sæther Tokle: Ja, det ble ganske mange kilo. Og det er ikke lett å holde vekta. Så må være litt hard mot meg selv noen ganger. Men utenom det, er jeg veldig fornøyd. Hadde ikke gjort noe om jeg var litt høyere. Men på den annen side, å gå for å være liten, er litt søtt det også 🙂
      Krysser fingrene for deg <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, det er mange som sier det, samme hvilke bilder de ser, at jeg ser mye yngre ut nå. Så jeg går motsatt vei….blir yngre med årene 😉 Men tipper at det ikke varer 😉

    10. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, det er veldig tungt å bære overflødige kilo. Både fysisk og mentalt. Kjenner jo at alt er mye lettere nå.
      Heldig du som ikke har krympet i høyden enda. Jeg lurer på hvor det skal ende med meg? Blir usynlig til slutt 😉 Hehe 😀

    11. annebe: Hehe….ja, du skal se jeg ender opp som teskjekjerringa 😉 😛

      Tusen takk for kompliment 🙂

      Veldig kjekt at du er med i konkurransen. 8 innsendte bidrag til nå. Kjempeflott 😀

      Ønsker deg en nyyydelig dag <3 Klem <3

    12. frodith: Hehe….Det ser ikke ut som at du trenger å krympe noen vei heller. Men noen ganger krymper man visst ufrivillig. Sånn er livet 🙂 Jeg får ta det som det er, er jo meg selv uansett 🙂

      Ser frem til hva du finner til konkurransen 🙂

      Klemmer <3

    13. natheless: Hehe…ja, når jeg først endrer meg, så gjør jeg det skikkelig….sånn ser det ut i alle fall 😉 Jeg skjønner at flere også har min (nye) høyde, og det er litt koselig også, all den tid jeg ikke føler meg så alene da 😉
      Ordspråket du har sett hos naboen din var det nok noe i kanskje. En god trøst det 🙂
      Tusen takk, ja bunaden passet fint etter min venninne sydde den inn. Det var snakk om 2-3 størrelser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg