ALLE PÅ EN GANG

Det er rart hvordan alt liksom alltid skal skje på en gang!

For eksempel, når det var konfirmasjon her forleden, så sto arbeidsoppgavene i kø. Og mange kom etterhvert for å hjelpe. Og når alt i grunnen var ferdig, da kom enda flere for å hjelpe. Men da var det litt for sent.
 

Konfirmasjonen ble gjennomført, og alle var fornøyde 🙂

Andre eksempler i livet kan man jo også ta. Som når korpset skal ha noe sosialt, så er det ofte dugnad i samme reset. Og det er jo alltid sånn at alle skal stille opp. Og vi vil jo gjerne stille opp også. Men jeg må innrømme at jeg er da bare et menneske…med litt dårlig energi til tider.
(Akkurat mens jeg skriver, hører jeg korpset har marsjøvelse.)

Det er også sånn med arrangementer jeg liker å gå på. Utrolig nok kommer alt det kjekke på samme tiden. Hvorfor ikke fordele det litt gjennom hele året heller? Neida….alt kommer oppå hverandre. Så blir det travelt. Veldig travelt. Eller jeg må gjøre vanskelige valg. Fordi jeg ikke har energi til å ha det så travelt.

Nå for tiden gjelder det beundrere!
Jeg synes de kunne blitt litt enige om å fordele seg litt. Jeg trenger jo beundrere hele året, ikke bare om våren. Men de er vel så våryre nå, at de ikke klarer å se skogen for bare trær 😉

Men når sant skal sies, så har det vært beundrere her helt siden nyttår. Og jeg har freidig tatt for meg, og datet 😉 Uten særlig suksess. 

Ja, freidig er kanskje et litt feil ord. Begrenset håpefull er kanskje bedre 😉 For jeg har jo bestemt meg for at jeg skal gå videre med livet mitt. Jeg skal ikke dvele ved det vanskelige jeg har opplevd.

Men så er det jo det vanskelige å med å date da. Man har jo lyst at det skal klaffe. Og jeg har takket ja, til forskjellige dater. En om gangen. Ganske fort klarer man å luke ut dem man ikke føler kjemi med. Faktisk så kunne jeg luket de fleste ut på forhånd. For bare det å ha skrivekjemi betyr jo ganske mye. Og det har jeg slett ikke følt med alle. Men et par stykker har utmerket seg 🙂 Og den ene var da tidlig i vinter, hvor vi datet noen ganger. Helt til han plutselig ble taus. Da var det slutt på kjemien. Så viste det seg at han hadde fattet interesse for ei annen dame. Og gadd ikke informere om det nei. Så da ble jeg sittende der og fundere på hva som skjedde?
Jeg synes sånt er simpelt! Det går faktisk an å være ærlig og si ifra!

Nå den siste tiden har det også vært flere om beinet. Men de er alle sammen på en gang, selvsagt. Og vidt forskjellige mennesketyper. En er for ung. Og da mener jeg virkelig ung. Det er ikke noen fremtid for gamle meg med en som er på alder med sønnen min liksom 😛
En annen er veldig opptatt av sex. Og er overbevist om at han er fristende for meg.

Men så er det nå sånn da, at jeg har fått enormt god kontakt med en, som jeg har avtalt date med. Og jeg vil ikke blande sammen, så da blir alle andre dateforespørsler avslått. Så ærlig er jeg. For jeg er jo selv seriøs. Jeg ønsker virkelig å komme meg videre i livet. Jeg ønsker virkelig å kunne slappe av med en jeg er glad i, og ikke fyke rundt og date forskjellige.

Men denne mannen, bor i Bergen. Og der bor jo ikke jeg. Så da tenker jeg jo sånn, at siden ingen av datene i mitt eget distrikt var gode nok, så må jeg utvide horisonten litt, og søke videre utover 🙂
Som sagt, så gjort! 🙂

Og helgen etter 17. mai skal jeg til Bergen. Hovedsakelig for å gå på et singelarrangement. Men slår det sammen med en date. Jeg har jo hele helgen foran meg 🙂
Og jeg har en god følelse for dette akkurat nå.
Skrivekjemien er upåklagelig. Han er ikke ordknapp. Han er jo bergenser tross alt, og har et rykte å ta vare på 😉

Vi har pratet sammen i telefonen også. Og timene flyr avgårde….vips har vi pratet i 3 timer!

Nå gjenstår egentlig det endelige møtet. Daten. Det å stå ansikt til ansikt.
Jeg er veldig spent på dette. Jeg er ikke begrenset håpefull denne gangen. Jeg er veldig håpefull.
Tenk om dette er det rette?
Ja, det gjenstår å se. Men man kan ikke annet enn å være optimist, og våge seg utpå 🙂

Gjør jeg det rette mon tro? 😉

 

 

#date #dating #forhold #forsøk 
 

20 kommentarer
    1. Åååhhhh her kjenner jeg meg veldig godt igjen!!! TT og jeg meldte i èn mnd før vi møttes. Kjemien var jo der hele veien, og ble bare bedre og bedre, men fy så spennende det var når vi skulle møtes. Og da vi endelig møttes, så tenkte jeg bare nei, han er ikke noe for meg, men nå 1 år og 10 mnd etterpå har vi jo 6 mnd bryllupsdag!! Hurra for kjærligheten!! Så dette kan fint være mannen i ditt liv<3 <3

    2. Åhh, så utrolig spennende- jeg trur jeg lese alt uten både komma og punktum fordi jeg var såååå spent 😀
      Jeg lo ført, når du skreiv at du trengte beundrere hele året, og at de sannsynligvis var våryre- du har jo rett i begge deler 😉 ha ha..
      Men så blei jeg altså så spent at jeg nesten døde litt underveis- åhh, som jeg håper kjemien stemmer mellom dere <3 <3

    3. Åh, så spennende da! 😀 Det blir nok bra skal du se 😀
      Har vært igjennom det samme.. Til og med at samme fyr som sitter å sier han vil møte meg og sånn, sitter å sier det akkurat samme til min beste venninne. Haha, jeg bare ookey. Vi begge hadde match.com og satt sammen og snakket om gutter som skrev til oss. Og jeg sa jeg hadde en som var veldig interessert i meg da, og ville møte meg. Hun bare han har skrevet det til meg også. Så måtte nesten bare le. Blir for dumt å sitte sånn synes jeg da.. Siden jeg satser på en når jeg føler han er veldig interessant. Nå har jeg jo funnet han da 🙂 Det var igjennom match det også ^^ Jeg kommer fra Nord- Trøndelag, og han Oslo 🙂 Så langt det 😀 Men jeg bodde i Drammen da jeg møtte han da 🙂

    4. Fruemmel: Ja, jeg husker jeg leste den historien i et blogginnlegg hos deg 😀 Jeg husker jeg tenkte at da er det håp for meg også 😉 For dere to virker så utrolig nydelige sammen <3

      Jeg er spent, det er lenge siden jeg har hatt en sånn god følelse 🙂 Så fortsettelse følger 😉

    5. Elin Slåen: Hehe 😀 Jammen godt at du ikke døde helt…for da ville du jo ikke fått med deg slutten….Og ja, jeg håper som deg, at kjemien stemmer 😀 Det er noe med det, å kunne føle at alt stemmer 🙂

      Tusen takk søte du <3 <3

    6. Du gjør så klart det HELT rette!! Så spennende!! og det kan ikke gå verre en at du finner ut at han ikke er noe for deg..men da er det prøvd..Man må prøve noen ganger for å finne den riktige..så stå på! Han dukker opp til slutt! Flink er du, som prøver ihvertfall! Spennende tid! Lykke til!

    7. Søtmonsen ): Huff…ja, sånne playere er det over alt dessverre. Min erfaring med datingsider er utelukkende negativ. Men dette her hvor jeg har møtt min date, er en sosial singelgruppe på facebook. Man kan jo håpe at det finnes litt anstendighet der 😉 Man er i alle fall litt mer utsatt med tanke på at det er lettere å se hvem hverandre er 🙂 Men godt dere fikk avslørt han der dobbeltskurken 😉

      Så glad for at du har funnet han som er din match <3 Men litt lang avstand ja. Jeg satser selv på at en av oss kan flytte på oss om det går vår vei 🙂

    8. Å for et herlig , ærlig og delende innlegg! Ja, nå er du inne i rett spor. Synes du er kjempetøff og virkelig vil….
      Måtte det bli fint, da er vi så blide her. tror det gjelder menn også…

    9. Ja, jeg har sett mye rart på match ;o Spesielt de som er 40- 50 år som tror jeg som 20 åring ville ha de :s Ikke noe vondt ment altså. Men ja.
      Ja, vi bor sammen nå da ^^ Jeg bodde i Drammen og vi besøkte hverandre hver helg 🙂 Til jeg fikk jobb i Oslo, og flyttet inn til han her i Oslo^^ Så alt er mulig 😀

    10. Hadde jo vært veldig moro om du traff en det blir god kjemi med OGSÅ når dere møtes ansikt til ansikt….og at det vedvarer! Lykke til…..! 😀

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, dette er spennende, og jeg må jo bare gjøre noe. Kan ikke sitte på gjerdet og vente til en eller annen ringer på døra mi 😉
      Du får krysse fingrene for meg 😉

    12. Søtmonsen ): Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det er rart med det, menn på 40-50, vil så gjerne ha jenter som er 20, mens de mennenen på 20-25, dør etter å være med kvinner på 40-50. Merkelige greier.

      Det er bra dere fant løsningen, og nå bor sammen <3 Ingenting er umulig når man virkelig vil <3

    13. karidansen: Ja, dette her har jeg virkelig en god følelse for. Merkelig også, akkurat som at jeg nå føler at jeg er helt klar 🙂
      Tusen takk 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg