HOTELLOPPHOLD I BERGEN

Etter den litt vel røffe turen fra Samnanger til Bergen, kunne jeg like hel ta inn på hotellet jeg hadde booket tidligere på dagen. Jeg pustet lettet ut over at jeg var kommet meg frem, og kunne ta inn på hotell, istedetfor på sykehus.

Hotellet lå ikke så langt fra Grieghallen, et område jeg har bodd i på tidligere turer til Bergen. Og bor gjerne her igjen. For meg er det nå lett å finne frem, ettersom jeg begynner å bli litt kjent 🙂

Rommet var lyst og luftig, og jeg likte spesielt godt skriften på veggen.

Jeg hadde til og med egen balkong. Det er jammen ikke dårlig 😉 Men dessverre førte den ut i en rimelig trang bakgård, så det fristet ikke så veldig.
Og jeg var jo i Bergen for å oppleve ting, så da er ikke en balkong så veldig viktig 🙂

Min tur til Bergen var for å gå på singeltreff. Og det gjorde jeg 🙂 Men jeg har ingen bilder fra eventen som egner seg på trykk her. Jeg hadde en utrolig kjekk kveld, som begynte på Sjøboden, fortsatte til Zachariasbryggen, og deretter på karaokebar (nei, jeg sang ikke), og til slutt til “Skokjelleren”, hvor jeg fikk svingt meg litt 🙂 Det er en kveld jeg vil huske lenge. Jeg møtte igjen noen jeg traff på forrige treff, og jeg møtte nye, og fikk nye venner.

Jeg skulle også ha vært på date. Men det ble familiære komplikasjoner ut av de planene, og vi avlyste.

Dagen etter treffet, nøt jeg hotelloppholdet ved å sove lenge. Hotellet hadde ingen frokost med i prisen, og derfor kunne jeg sove lenge. Noe jeg jo trengte 😉 Og jeg unnet meg en god lunsj etter jeg hadde sjekket ut.
Jeg utforsket litt av Bergen, gikk på shopping, og koste meg i noen timer.

Det er fint å gå rundt her nå når det blomstrer og er godt vær. En god og avslappet stemning.

Dette Rhododendrariumet hadde jeg ikke lagt merke til på mine tidligere turer til Bergen. Men det er muligens for at jeg da har vært der utenom blomstringstid. Det var et nydelig skue nå i alle fall. Og jeg gikk fascinert inn blant alle de rosa blomstene 🙂

En liten Rhododendron selfie måtte også til i vakre Bergen ♥

Det er så fantastisk med alle blomstene og fargene. Man blir rett og slett strålende glad 😀

Jeg endte med å spise lunsj på Holbergstuen i Galleriet. Derfra hadde jeg fin utsikt til Torgallmenningen og alt som foregikk der.

Det var utrolig kjekt å besøke byen igjen, denne gangen uten særlig mye regn. Jeg storkoser meg, enten jeg er alene eller i lag med noen.
Neste gang er planen å ha en mor/sønn tur til Bergen. Jeg håper å få realisert det nå i sommer 🙂

Har du vært i Bergen?
Hvilken by er din favoritt i Norge?

 

 

 

#bergen #singeltreff #storby #blomster #rhododendron #hotell #citylife

22 kommentarer
    1. Nydelige bilder fra Bergen by! Du er veldig god til å skrive reiseskildringer. Hadde jeg hatt et hotell eller en restaurant hadde jeg gjerne hyret deg til å lage en reportasje om virksomheten! Jeg synes at Bergen er en vakker by.
      Jeg har også veldig sansen for Trondheim, og dit skal jeg i neste uke! 🙂

    2. du verden så vakkert det var i Bergen nå,jeg har jo sett bilder fra andre,men du fant fram alle fargane.Vi besøkte Bergen for snart 30 år siden,men da bare en dagsbesøk,om vi reiser dit nå er det kun gjennomkjøring for å komme til Sandnes.Hvilken by jeg liker best er vanskelig å svare på da vi skjelden er i byer,men jeg liker Trondheim,Stavanger og Sandnes godt da

    3. Nydelige bilder fra Bergen Eva! 😉 Bra at du koste deg mens du var der!
      Jeg har vært i Bergen bare èn gang, men det er lenge siden!
      <3 Håper dagen din i dag også er fin. Klem

    4. Det hørtes ut som en super dag 🙂 Fint med treff 🙂 Og en dag i Bergen etterpå i hagen også høres bare deilig ut.Jeg liker Bergen godt, også fordi det er så mange fine bloggfolk der 😀 Så Bergen er høyt opp på lista egentlig pga folka 🙂

    5. Fint du hadde glede av bergensturen selv om det ble litt klabb og babb og regn.Noen av bildene minner mistenkelig om mine her forleden….:)
      Se an været nese gang, for det er virkelig stor forskjell…..

    6. karidansen: Tusen takk 🙂 Hehe…Ja, om du noen gang trenger litt reklamehjelp, så er det bare til å spørre 😉

      Trondheim har jeg jammen meg ikke vært mer enn en gang som voksen. Men burde absolutt ta meg en tur. Har jo en venninne der også jeg 😉
      God tur til Trondheim <3

    7. fruensvilje: Ja, jeg synes Bergen er en utrolig fin by. Har blitt veldig glad i den byen. Og det er ikke så mange årene siden jeg begynte å reise dit. Jeg elsker farger, og med den blomsterprakten, så ble det flotte farger <3
      Jeg synes jo det er herlig at du har med min by blant dine favoritter. Da er vi alle fall enige om det 😉 <3

    8. Søtmonsen ): Ja, jeg synes det er veldig fint i Bergen. Jeg kunne gjerne bodd der hadde jeg hatt muligheten til det 🙂

    9. Unni: Tusen takk 🙂 Kjekt at jeg fikk til å formidle noe positivt fra den regnfulle byen 😉

      Dagene mine nå har ikke vært så gode. Men det kommer seg litt etterhvert 🙂 Tusen takk for omtanken <3 God klem til deg <3

    10. frodith: Ja, du har rett i det…mange flotte bloggfolk i Bergen. Denne gangen møtte jeg bare ei, og henne har jeg kjent i mange år, og er jo en venninne.
      Jeg er veldig glad i Bergen, og synes mange flotte folk bor der <3

    11. maiken: Jeg koser meg alltid i Bergen jeg. Og glemmer jo paraply hver eneste gang 😛 Men det gjør ikke så mye. Blir glad der uansett 🙂 Og mens jeg var i selve byen, regnet det ikke. Så jeg var i grunnen heldig 🙂

      Hehe, ja, vi har nok vært innom og sett på blomsterprakten begge to tenker jeg 😉 To sjeler, samme tanke 😉

      Ikke så lett å planlegge været alltid. Men håper på fint vær neste gang.
      Jeg har vært i Bergen noen ganger nå. Men kun 3 ganger har det regnet 🙂 De fleste gangene har det vært fint vær 😀

    12. Høres så koselig ut! Herlige bilder!! Kan ikke huske å ha vært i Bergen..uansett så var det i min ungdom..og ikke i voksen alder..så må nok se Bergen en dag!

    13. Den Rutete Skjorta: Tusen takk 🙂 Ja, Bergen er lett å forelske seg i….Har gjort det selv 🙂 Og den forelskelsen er nok evig 🙂

    14. Så mange flotte blomsterbed og nydelige tulipaner! Det Rhododendrariumet skulle jeg gjerne vært i. Jeg var i Bergen et par ganger i min barndom, bl.a. innom da vi var på leirskole på Osterøya. Jeg husker Akvariet og Fløibanen + alle de smale og bratte gatene. Det hadde vært moro og kommet dit igjen, og herfra er det jo så enkelt å ta Bergensbanen også.

    15. Hanne Beate: Ja, en tur til Bergen er ikke meg imot i alle fall. Jeg var der første gang som ung voksen. Og etter det gikk det 20 år til neste gang 😉 Jeg har faktisk ikke vært i Akvariet enda. Så har mye igjen jeg har lyst å se. Rhododendrariumet var vakkert. Iøynefallende med alle de nydelige blomstene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg