TRAKTOREGG OG GRØNNE JORDER

Jeg har funnet en ny turvei 🙂
Det er ikke sånn at den er ny, men den er ny for meg. Jeg har ikke pleid å gå i den retningen før.
Men nå var jeg litt lei av å hele tiden traske de samme stiene, så følte det var på tide med noe nytt.

Jeg skal ikke vise alt fra turen her. Jeg vil bare vise noe. Og kanskje resten i et senere innlegg 🙂

Men det som trakk meg denne veien, var traktoreggene. De rosa. De som støtter brystkreftforskning.
Jeg synes det er så fint å se disse rosa eggene ligge på jordene nå Noen plasser iblandet de mer vanlige hvite eggene.

Det er fint å se så synlige beviser på støtte for motarbeidelse av den fryktede kreftformen.

Det ser nesten ut som det ligger rosa og hvite marshmallows strødd utover enga 😀

Etter å ha knipset rosa og hvite traktoregg, gikk veien min videre opp en, for meg, ukjent grusvei. Jeg visste at jeg der ville komme til et par utsiktspunkter.
Men akkurat denne dagen her var jeg mer opptatt av naturen rundt meg, av de grønne markene med nyslått gress. Det duftet himmelsk sommerlig og friskt. Og minnet meg på at nå er den verste allergisesongen på full fart inn i mine luftveier og mine øyne. Men allergi til tross, jeg nyter årstiden til fulle. Det er fantastisk, og god medisin for min nokså dårlige form for tiden.

Og så må jeg ikke glemme selfien. Den må jo også få være med, så sant det er en selfie tilgjengelig. Og denne gangen ble det en 🙂 Veldig synd dere ikke kan kjenne den herlige duften av nyslått gress gjennom bildene.

Håper ikke det ble for mye grønne enger her. Men jeg synes bare det er så avslappende å se på 🙂

Ha en fortsatt fin uke nå når den går mot helg igjen 🙂

 

 

#traktoregg #høyballer #egg #rosa #kreftsaken #brystrkeftforskning #jorder #gress #allergi

38 kommentarer
    1. Anne Grethe: Så kjekt at bildene klarte å illustrere den gode lukten. Litt sånn drømmende akkurat nå, for dette var sånt som gjorde veldig godt 🙂

      Ja, de rosa eggene er både oppfriskende og fornuftige 🙂

    2. Etdiktomdagen: Ja, nå leste jeg nettopp hos deg, og ser at du har fått fanget samme følelsen 🙂 Herlig 😀

      Tusen takk, en selfie må til…har gjort det til en vane 😉

    3. Vakkert med alt det grønne 🙂 Og bra med all støtte til kreftforskning , litt stilig også med rosa i naturen..blir i alle fall lagt merke til :)) Og du smiler så fint, koselig med selfier fra turene dine :)) Nattaklem <3

    4. herlige bilder,og jeg liker også disse rosa ballane ,nå sitter jeg i gostolen og ser karane slå gresset rett utenfor hos oss,i morgen får jeg se om noen har valgt rosa hos oss )

    5. Kjente faktisk lukten av nyslått gress gjennom bildene dine :). Takk for turen. Disse rosa kjempeeggene er fascinerende, spesielt mot blå himmel.
      Fint å kunne velge mellom turveier :).

    6. Slett ikke for mye grønne enger! Nyslått høy på enge, det er barndom det for meg!!!! Det dufter så herlig. Fine bilder fikk du også, både av naturen og deg! Ha en fin dag!

    7. Ååh, ikke visste jeg at bøndene viser sin støtte til brystkreftforskning ved å farge traktoreggene rosa… Så fantastisk! <3 Herlig tiltak!
      Gøy å gå nye veier og se noe nytt også kan jeg tenke meg. 🙂 Jeg er veldig glad i grønn åker. 😉 Kos deg i dag flotte Eva! <3 Klem

    8. Visste ikke om de rosa traktoreggene jeg, så dette var ny info for meg…
      Fine grønne bilder og flott selfie. Tar du noe allergimedisin?
      bra det ikke får deg til å holde deg inne i alle fall….

    9. God morgen ) en fugl har kvitret om att du har bursdag i dag og det var jo veldig morsomt da for da har vi to bursdag samme dag )) ønsker deg så masse tilykke med dagen din,håper den blir superfin ))

    10. frodith: Hihi…ja, duften er litt som jeg forbinder med barndommen…grønne nyslåtte enger 🙂
      Og rosa egg pynter opp <3^

      Klemmer <3

    11. Søtmonsen ): Ja, de rosa eggene pynter opp 🙂 Veldig kjekt det 🙂
      Jeg har ikke enda fått sendt ut premien etter fotokonkurransen. Men den er klar. Må bare finne egnet innpakning 😉 Sånn i tilfelle moren din undrer seg litt 😉

    12. annebe: Tusen takk kjære du 🙂
      Ja, det er bra med all støtte til kreftforskning. Kreft rammer alle på en eller annen måte. Så veldig viktig å få mest mulig kunnskap om sykdommen.

      Klemmer <3

    13. Ingvild: Ja, jeg er så glad jeg kunne klare å formidle lukten. Det er jo bare himmelsk 😀

      Du har rett i det, de rosa eggene mot knall blå himmel, en vakker kombinasjon <3

    14. natheless: Ja, det er gode barndomsminner for meg også, med de grønne engene og nyslått gress 😉 Tusen takk 😀 En fin dag til deg også 😀

    15. Unni: Ja, det er virkelig et flott tiltak, med de rosa eggene. Det varmer <3

      Ja, kjekt å se noe nytt 🙂 Man kan fort gå lei om man kun går samme veien hele tiden 🙂

      Ha en fin dag fortsatt du også 🙂
      Klem

    16. maiken: Jeg leste det en plass om de rosa traktoreggene, og synes det er så fantastisk godt tiltak 😀

      Ja, jeg tar allergimedisiner hele året. Har et par ganger forsøkt sprøyter. Men det var ikke særlig vellykket. Så holder meg til daglige medisiner jeg. Er ikke så ille. Kjenner det litt ekstra om sommeren og rundt jul. Og når det er dyr i nærheten.

      Det stopper ikke meg nei 😉

    17. fruensvilje: Tusen hjertelig takk 🙂 Og gratulerer så mye til deg også, min bursdagstvilling <3 Håper du hadde en flott dag <3
      God klem

    18. natheless: Tusen hjertelig takk 😀 <3 Jeg fikk masse oppmerksomhet på mine sosiale kanaler på nettet. Men utenom det var jeg helt alene 🙂

      Takk for klemmen, god klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg