EN LITEN OPPDATERING….

Så var jeg innom her en liten tur igjen. Jeg har så mye jeg har lyst å skrive om, men energien strekker overhodet ikke til lenger. Det er så mye jeg har lyst å lese også, men det blir bare litt spredt lesing, sånn dann og vann, helst bare overskriftene 😉

Nå er det snart jul, og jeg følger ikke med på en eneste julekalender i år. Litt kjedelig, men jeg har ikke savnet det heller. Har jo så langt ikke vunnet noe de andre årene heller, så det er ikke sånn at jeg føler jeg går glipp av noe 😉

Men jeg har fått meg ny fastlege. Endelig.
Og han har sagt at han vil utrede meg.
Heldigvis 😀

Jeg er så fornøyd med akkurat det. For å gå sånn som dette, år ut og år inn, det føles ikke verdig.

Jeg gråter mye. I perioder.

Og jeg opplever å ødelegge for meg selv. Noe som kunne blitt fint.
Men neida. Eva er en smule selvdestruktiv for tiden 🙁 Og det går visst ikke an å bøte på den feilen jeg nylig gjorde.
Så her får jeg bare brette opp armene, og komme meg videre i livet.

Jeg er jo glad i livet da 🙂 Selv om jeg ikke helt skjønner meningen med det 😉 Men jeg har to flotte barn, som jeg elsker over alt i verden. Og det gleder meg å se fremgangen deres i livet ♥

Min egen fremgang lar vente på seg. Men igjen, jeg har et ørlite håp nå, da min nye fastlege var positiv til å hjelpe meg.

Til min første legetime hadde jeg med en venninne. Dette fordi jeg visste jeg kom til å gråte. Ikke bare litt, men mye.
Men heldigvis tok hun over når det røynet for mye på. Hun kjenner meg jo godt, og har kjent meg helt siden vi gikk på barneskolen.
Jeg var også såpass forberedt, at jeg hadde hele min helsehistorie kort skrevet ned på 4 A4 sider 😉 Legen tok seg god tid og leste gjennom alt.
Og etter å ha pratet litt, konkluderte han med at her var det bare å sette i gang. Utrede en sykdom om gangen, og så gå videre hvis den blir ekskludert.
Dette vil jo ta litt tid da. Men det er jeg veldig forberedt på. Jeg har jo tross alt hatt denne tilstanden i noen år etterhvert.

Jeg har også hatt influensa. Var sengeliggende noen dager. Med feber og totalt borte-vekk. Nå henger det bare igjen en liten forkjølelse. Den får bare være. Det er tross alt ingenting imot det jeg lå til sengs for 😉

Jeg var nylig på et avklaringstiltak også. Noe som NAV sendte bestilling på. Det var ikke lett å gjennomføre. Og jeg fikk ikke med meg halvparten engang.
Og det synes jeg er litt trist, fordi det faktisk var et interessant kurs. Men jeg klarer ikke å holde fokus så lenge om gangen, når man skal sitte på skolebenken. Akkurat som jeg ikke klarer å holde fokus så lenge når jeg leser.
Så jeg håper jo at den dagen når ting går bedre med meg, at jeg kan få gjenoppta kurset, og få med meg resten også 🙂

Jeg var også en helgetur til Gdansk for ikke lenge siden. Med en venninne.
En veldig kjekk tur som jeg hadde godt av. Jeg unner meg selv den gleden, selv om jeg ikke klarer å holde samme tempo som de fleste.


Dette bildet er en av mine selfier fra Gdansk. Jeg bruker det for tiden som profilbilde på Facebook.

Jeg hadde ikke kamera med til Gdansk. Valgte å kun bruke mobilen. Og fikk mange fine bilder 🙂

Akkurat nå i kveld, sitter jeg og venter på at klokken skal bli så mye at jeg kan legge meg.
Jeg har en kraftig hodepine, så om jeg får sove, så er nok det bare et lykketreff. Men hviler jo likevel godt, i mørkt rom.
Jeg er litt lei meg. Er nok der hodepinen kommer inn.
Men om en dag eller to, blir det nok bedre 🙂

Og i helgen skal jeg holde singeltreff hjemme hos meg selv. Og da passer det IKKE med hodepine 😉

Jeg kikker akkurat nå på noen forstørrelser jeg bestilte i forrige uke, som jeg nå kunne hente i dag 🙂 Og jeg er så utrolig fornøyd 😀 ♥
Veldig kjekt å se mine egne fotografier i stort format, klare til å henges på veggen. Det største er en gave til en 50 års jubilant. Og de andre skal jeg ha selv 🙂

Nå håper jeg virkelig at alle dere som jeg følger, og dere som leser her, har det bra, og at jeg snart får kikket innom dere alle.
Og jeg ønsker dere en fortsatt fin og stemningsfull førjulstid ♥

 

16 kommentarer
    1. Så trist å høre at du sliter! men godt å høre at legen tok deg på alvor! BRA! Lykke til! og koselig å se deg her innimellom! Så morro å ha laget bilder store! har du bestilt på nett? jeg skulle jo ha gjort det jeg også..men får jo aldri rota meg til det..hihih..Ha det så godt du kan! klem

    2. Håper du blir i fin form til treffet ditt. Og at fastlegen finner ut litt mer. Her går det i ett om dagen, ikke noe moro det heller 😮 Klemmer <3

    3. Så bra du har fått en lege som både hører på deg og som vil utrede deg videre. Det var nesten som en julegave det! Vet du har det vanskelig, men jeg heier på deg. Nydelige bilder du har fremkaldt. Der ser du hvor flink du er, bare kroppen spiller på lag. Håper du blir bedre av hodepinen din og kan hygge deg i helga. Jeg sender deg en diger klem og gode tanker i adventstiden.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, en dyktig lege er hva jeg trenger. En som bryr seg. Men jeg velger å ikke klage for mye, for da blir jeg deppa, og det er jeg allerede litt.
      Ja, bildene har jeg bestilt via Japanfoto. De har mange formater og mange materialer. Så jeg har valgt en skumplastoverflate på bildene jeg skal ha selv. Og hun som skal ha det største bildet, valgte akryloverflate. Veldig flott begge deler 🙂
      Og så er det jo så fort gjort å bestille på nett. Det finnes jo flere leverandører også, som noen sikkert liker bedre. Det er bare å søke og se hva du finner 🙂
      Klem 🙂

    5. frodith: Nei, det er ikke noe kjekt å ha det alt for hektisk heller. Men håper du kommer deg gjennom med ditt vakre smil i behold <3
      Gode klemmer til deg <3

    6. natheless: Tusen takk 🙂

      Ja, det var nesten som en julegave. Jeg har lett lenge etter ham. Fant ham på legevakten, men da sto han ikke på fastlegelisten. Så nå føler jeg at jeg har vunnet i lotto nesten 😉

      Ja, så lenge kroppen spiller på lag, kan man utrette mye flott 🙂

      En STOR klem til deg også 🙂

    7. Hei, hadde tenkt til å sende en personlig melding til deg, men fant ut at det kunne jeg bare gjøre om vedkommende fulgte meg, så får jeg heller skrive det jeg skulle si her… 🙂
      Kjenner til det å være på avklaring, for det er akkurat det jeg har vært gjennom nå også.. det tar tid og tærer på kroppen, og jeg kjenner også flere som har brukt flere år på å få avklart situasjonen, også med tanke på sykdommer og diverse diagnoser de ikke finner ut av… Jeg håper det blir en løsning for deg, også er jeg glad for at du har funnet en fastlege som hører på deg 🙂 Håper du er i form til treffet 🙂
      Ha en fantastisk helg 🙂

    8. Jeg får jo fulgt med deg litt på Fb jeg da, men hyggelig å se deg her på bloggen også :)) Lykke til med dine ting og kos deg som best du kan i førjulstida 🙂 Stor klem fra meg <3

    9. Søtmonsen ): Tusen takk <3

      Ja, livet har jo sine ups and downs for de fleste av oss. Det er jo en naturlig ting. Det er bare at når man opplever litt mye downs, så blir det ekstra tungt. Men jeg klorer meg fast, og har ingen planer om å gi opp noe 🙂 Må bare porsjonere energien min litt 🙂

      Håper alt er bra med deg også. Jeg ønsker meg roligere tider, sånn at jeg kan sette meg ned og oppdatere meg litt hos dere alle <3

    10. Elenanita.blogg.no:
      Hei 🙂
      Vet du hva? Jeg har fulgt deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du plutselig var borte? Men nå har jeg gjort noe med den saken, og håper at jeg nå faktisk følger deg igjen 🙂

      Tusen takk for en fine og støttende ord. Det er en trøst å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med nav og helseutfordringer, samtidig som jeg nesten blir litt lei meg også, fordi det er et så vanvittig tungrodd system før man endelig kommer noen vei.

      Treffet gikk veldig greit. Var litt sliten, men klarte å porsjonere energien min fornuftig. Og det hele ble en stor suksess, med ønske fra alle deltakerene om at dette må vi gjøre igjen 😀

      Håper du har det bra 🙂 Jeg må snart håpe på en luke til å få ro og fred, sånn at jeg kan lese meg litt opp på alle dere flotte her inne 🙂

    11. annebe: Ja, jeg titter innom bloggen iblant, og leser litt av overskriftene. Ikke så mye energi til å åpne så mange blogger for tiden. Men det hender jeg glimter til 😉 Savner jo dette, men energien må porsjoneres til litt andre ting for tiden 🙂

      Kos deg masse i førjulstiden du også 🙂

      Stor klem <3 <3

    12. Det er sånn som skjer innimellom, så jeg tar ikke det så tungt, men hyggelig at du følger meg igjen 🙂
      Det er nok flere enn vi vet om som sliter med det, så det er godt å vite at det ikke bare er en selv, selv om det er tungt 🙁
      Godt å lese at treffet gikk bra, var innom og kikket på innlegget ditt 🙂 Satser også på at du får litt ro og fred framover <3

    13. Elenanita.blogg.no: Jeg har jo vært her inne så lite det siste halve året, at det er nok hovedgrunnen til at jeg ikke merket det skjedde. Men godt alt er bra igjen nå 🙂

      Ja, det er nok dessverre mange som sliter. Mange flere enn vi kjenner til. Og greit å være litt obs på akkurat det. Jeg synes det er trist 🙁

      Ja, nå skal jeg hvile frem mot jul. Og glede meg over at alt gikk så bra 🙂 Kjekt å gjøre ting som også kan glede andre 😀

      Ha en fin førjulstid du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg