SINGELTREFF

Jeg har engasjert meg i singellivet.
Istedet for å lulle meg inn i desperasjonen ved å være alene og til tider ensom.
Måten jeg har gjort det på, er å akseptere at jeg er singel akkurat nå, og har vært det lenge, og at jeg faktisk trives ganske godt sånt.

Men iblant, kommer jo ønsket om en armkrok å søke trøst og nærhet i.

Jeg er jo medlem i en singelgruppe på Facebook. Gruppen heter Singel på Vestlandet, og er en sosial gruppe for single mennesker fra alle de 4 Vestlandsfylkene. Jeg klarte til og med å pådra meg jobben som en av administratorene i gruppen.
Det må jo bety at jeg nyter livet som singel 😉

Og jobben som administrator er egentlig ganske givende 🙂 Jeg trives i den rollen.

Iblant dater jeg. Og det er kjekt det også. Helt til den dagen, når det plutselig føles feil. Men forventninger har man kanskje hatt i forkant, og så viser det seg at det ikke helt stemmer, det man forventet eller håpet.

Men så kom jeg på den lure idéen, å arrangere singeltreff.
Ikke date treff. Men å lage en sosial sammenkomst for single.

Mange single er ensomme. Av forskjellige årsaker. Man kan ha en haug med venner. Men om vennene er usingle, så føler man seg fort som 5. hjulet på kjerra. Blant annet. Jeg har faktisk kjent på den følelsen selv en del ganger. Jeg har følt meg veldig ensom, selv i anledninger med mange venner tilstede. Men jeg tror det har ordnet seg nå. For nå har jeg fått så mange nye venner, som er single, og som jeg føler en samhørighet til. At de single, og de usingle på en måte utfyller hverandre i vennekretsen.

I helgen som var, arrangerte jeg singeltreffet. Hjemme hos meg selv!
Jeg hadde satt et maks antall gjester, siden jeg ikke akkurat bor i en diger luksusvilla.

Jeg besluttet å lage mat, og ta et beløp fra hver gjest. Og jeg valgte å lage en god og fyldig suppe, som jeg visste kom til å bli godt mottatt.
Jeg dekket langbord, og bestemte meg for en bordlek, for å finne hvem som skulle sitte hvor.

Det var omtrent like mange menn som kvinner, så jeg bestemte meg for å plassere dem annenhver. Jeg hadde en SvartePetter kortstokk. Og la ut så mange damekort jeg trengte. Så damene fikk sette seg, og mennene fikk trekke herrekortene, og så måtte de gå rundt og lete etter hvem de matchet.

Det fungerte det, tror jeg. For det meste 🙂 I alle fall fikk alle sitte annenhver, og fikk anledningen til å bli kjent med noen de kanskje ikke kjente fra før.

Jeg kjente ikke selv alle fra før 😉

Vi var 17 stk. En dame flere enn menn 🙂 Og siden jeg var vertinnen, kjente jeg at det i grunnen passet bra.

Da gjestene ankom, hadde noen med seg vertinnegaver, og andre hadde med seg noe til fellesskapet.
En glad gjeng menn og kvinner, fast besluttet på å ha det gøy og være sosiale 😀


Noen av gavene jeg fikk. Jeg som ikke hadde bursdag engang 😮

Tusen hjertelig takk til dere alle.

Maten ble spist, festen var i gang, og alle så ut til å storkose seg. 

Etter litt ble bordene ryddet, og det ble plass til dans, for dem som var så spreke. Og det var jammen mange, viste det seg. Faktisk tror jeg de fleste var minst en gang på dansegulvet, selv om de hadde sverget på at de ikke danset 😉 Og humøret var godt. Mye prat og latter, veldig god stemning.

Jeg må med hånden på hjertet si at dette var for min del så vellykket, at jeg faktisk kunne tenke meg å gjøre det på ny. Så kanskje, om jeg er medlem fortsatt, så lager jeg et nytt arrangement til våren. Men har også lyst på en god vennefest. Det hadde heller ikke vært av veien nå, når jeg kjenner så mange single og usingle som sikkert ville kost seg i samme selskapet 🙂

Joda, jeg ble jo ganske sliten etterpå. Men jeg fikk bevist for meg selv, at jeg klarte å porsjonere energien min så bra, at jeg fikk gjort mange ting på forhånd, og mye hvile i mellom. Og på den måten var jeg selv i form til å delta i festlighetene. Dagen derpå er vel som regel litt daff for de fleste. Ikke bare for meg 😉

En kjempefin helg, som jeg kommer til å minnes lenge.
Eneste skår i gleden, var at noen har vært uheldige, og ødelagt noe på dusjkabinettet mitt. Hvem det kan være, aner jeg ikke. Men jeg håper det kan fikses.
Og kanskje, var det noen som fant tonen litt ekstra godt. Da er det jo verdt det. Men det vet jeg jo ikke. Tiden får vise 😉

Her er det jo bare til å stå på, for dette ga mental energi 🙂 Noe som er like viktig som den fysiske energien som jeg ikke har for mye av.

#singel #singeltreff #fest #festligheter #mennesker #venner #dating #menn #damer #match

18 kommentarer
    1. Så koselig! og så lurt! ja da er jo alle i samme båt..og kanskje kan noen finne tonen sammen!! herlig! men det er slitsomt å arrangere..det vet jeg alt om..så jeg har latt være å ha vennefester osv en lang stund..men som du sier..det gir også energi!! Så BRA du fikk det av det! da er det verdt det ja! Ha en koselig kveld!

    2. dette hørtes hyggelig ut ja ,dette er noe mange burde kopiere for jammen er det mange som sitter alene rundt omkring )
      Krysser fingrane for att dusjkabineten kan fiksast ja,et uhell kan skje selv den beste,men personen burde også da gitt beskjed om att det hadde skjedd

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det krever sin kvinne å arrangere fester av alle slag. Men når det blir så vellykket som dette, så var det en stor glede 😀 Hvile, det kan jeg gjøre etterpå 🙂

      En koselig kveld til deg også. Nyt 🙂

    4. fruensvilje: Ja, veldig hyggelig var dette. Og det er noe med det å kunne tørre å komme seg ut også 🙂 Så jeg klarte heldigvis å få til akkurat det 🙂

      Ja, dumt når noe går i stykker. Og ikke sikkert at vedkommende var bein nok til å huske det heller. Men ja, hadde vært fint å få beskjed.

    5. Hei!
      Så herlig at du arrangerte hjemme hos deg 🙂 Og det er ikke så mye som skal til – og man kan også arrangere det slik at de fleste tar med “noe” mat så det blir et spleiselag 🙂
      Iallefall et flott tiltak, Eva 🙂
      Ønsker deg en herlig kveld 🙂

    6. Etdiktomdagen: Ja, jeg tenkte først på tapas eller noe sånt. Men så er det jo noe med at noen er tilreisende, og da er det jo litt vanskeligere å ordne noe å ta med. Så da besluttet jeg å lage noe enkelt, som jeg kunne gjøre ferdig mange dager før, og så kunne gjestene betale en liten sum for det 🙂 Var veldig kjekt, så det gjør jeg gjerne igjen 😀

      En herlig kveld til deg også 😀

    7. Så koselig 🙂 Sånt gir energi, selv om det TAR litt energi også. Jeg håper du får ordnet dusjen. Moro å være arrangør også kanskje :-)?

    8. Dette var koselig lesning, (bortsett fra det med dusjkabinettet!)! Kanskje finner noen tonen som kjærester, og kanskje ikke. Uansett er det ok å samles og ha det hyggelig på vennskapelig basis! Flott at du tok initiativ og klarte å gjennomføre det med glans! 😀

    9. frodith: Veldig kjekt å være arrangør 🙂 Så gjør gjerne det igjen. Føler meg ikke så liten og ubetydelig da 🙂
      Det ordner seg nok med dusjen. Det er kun en kosmetisk skade. Men er jo kjipt, da denne dusjen er av nyere dato, og badets stolthet 🙂

    10. karidansen: Ja, var veldig kjekt å gjøre dette. Følte jeg gjorde noe godt for noen. Og så har vi skapt minner som vil huskes i mange år fremover 🙂
      At jeg klarte å gjennomføre, har jo sin pris i ettertid. Men jeg gjør det gjerne igjen. Må bare være sikker på at jeg har ledig tid både før og etter 🙂

    11. Min matgale verden: Tusen takk 🙂
      Ja, det er kjekt å lage til sånne ting 🙂 Sosialt blir det jo, over et godt måltid. Og så kan det bare bli bedre og bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg