PANGSTART PÅ DET NYE ÅRET

1. januar 2017.
Det ble en heftig start.

Jeg hadde bedt til 1. Nyttårsdagsmiddag. Min familie altså.
Men det er rart hvordan ting klarer å komme oppå hverandre? Sånn helt plutselig?

Nyttårsaften ble en koselig sammenkomst i lag med gode venner, god mat, litt quiz og panoramautsikt til fyrverkeriet.
Tidligere på dagen hadde jeg ordnet klart litt av det som kunne gjøres på forhånd, til middagen som skulle være på 1. dag. Heldigvis!

For, i romjulen fikk jeg en epost fra ordføreren i Sandnes kommune. Det var en invitasjon til Nyttårsmottakelsen. Invitasjonen var jo da til min datter, som har gjort en idrettsprestasjon, og vunnet gull i NM sammen med West Coast Pompons Team. På Nyttårsmottakelsen skulle hun, og andre idrettsutøvere få motta en oppmerksomhet for sin gode prestasjon i norske mesterskap og også internasjonale mesterskap.
Selvsagt fikk jeg være med, som den stolte mammaen jeg er 😀

Salen i kulturhuset var ganske full. Ordføreren holdt tale. Koret Concentus sang flere sanger, og så var det tid for å dele ut utmerkelsene til idrettsutøvere og kulturprestasjoner.


Her er ordføreren i dialog med min datter, når det etterpå måtte tas litt bilder 😉


Her er sportseliten i Sandnes som har gjort seg bemerket i norske og internasjonale mesterskap. Min datter står i rekken fremst, til venstre.

Etter utdelingen var det på tide å haste hjem igjen, for å lage familiemiddag. Vi var i godt humør, og litt høye på dagens opplevelser så langt 🙂

Akkurat idet jeg skulle rygge bilen inn i gårdsrommet, kom en merkelig lyd, akkurat som at vi kjørte på noe. Og så sto bilen bom stille. Den gikk ikke å kjøres bakover, og heller ikke fremover. Og der sto vi, midt i veien, og sperret for trafikken som evt. måtte forbi. Heldigvis er det ikke så stor trafikk akkurat i den lille veistubben.
Jeg ringte etter veihjelp, og fikk vite at det kunne ta en stund før hjelpen kom. Jeg visste jo at bilen måtte kjøres på verksted. Og det ante meg at det kunne bli kostbart.

Etter to timer kom endelig hjelpen. Heldigvis hadde ingen enda hatt behov for å komme seg forbi. Selv sto jeg inne og laget middag, mens jeg ventet på hjelpen.

Tankene mine kretset veldig rundt hva annet som kunne gå galt denne dagen?
Men til alt hell, skjedde ingen flere uhell.

Middagen ble god, og familien virket fornøyd 🙂 Vi hadde en koselig stund sammen, og kan nå fortsette 2017 med godt humør, og evne til å takle både gleder og sorger 🙂


Middagen var kalkunfilét, med tradisjonelt tilbehør, ala poteter, fløtesaus, waldorfsalat og grønnsaker 🙂 
Hjemmelaget karamellpudding til dessert.
Godt å være sammen med familien ♥

Har du kommet deg trygt og godt inn i det nye året?

 

23 kommentarer
    1. Det så jo ut til å være en fin feiring , selv om det var litt pang sånn midt på der 😮 Koselig med datter og utmerkelsen da 🙂 Klemmer og godt nytt år til deg Eva <3

    2. gratulerer til din datter og gjengen hennes og deg som mamma også ) veldig hyggelig opplevelse det der ja.Kjedelig når bilen står i 7 stamper,får bare håpe det er en liten filleting så går den igjen hi hi .
      Fin gjeng rundt middagsbordet,og kalkun er og blir deilig festmat

    3. Så morsomt med en slik pris da 😀 Og koselig middag ^^ Var det håndbrekket kanskje? ;o Har hatt et problem med det selv, plutselig kom jeg ingen steder, og det var grus på gårdsplassen slik at dekkene lagde dype spor ;o Trodde det var bremsene på bakdekkene, men var visst håndbrekket som hadde låst seg. Håper det ikke blir for dyrt for deg ;s

    4. Kjempeherlig feiring som du må være stolt av 🙂 Jeg må benytte anledningen til å ønske deg et godt nyttår 🙂 Jeg har ikke vært innom bloggen siden før jul 🙂

    5. Uff..så uheldig!! og veldig dumt slutt på det gamle året..har fu fått høre hva problemet med bilen var? blir det dyrt? uff..kjedelig altså..men godt at middagen og festen gikk bra! Godt nytt år til deg!!

    6. Var jo begivenhetsrike dager, på godt og vondt…Jeg tror slik du sier at du i 2017 evner å takle både gleder og sorger….
      Håper det ordner seg fint med bilen også. Det er så kjedelig med slikt….
      Ønsker deg et godt nytt år!

    7. Så gøy å få litt ekstra oppmerksomhet for flotte idrettsprestasjoner! Håper bilen din har blitt kjørbar igjen. Et riktig godt nyttår ønskes deg! <3

    8. Enda godt det ikke blei flere uhell da- ødelagt bil er uhell nok for flere år bare det! :O
      Håper dere har kommet godt i gang med det nye året med bare positive ting nå? <3

    9. frodith: Tusen takk for det 😀 Ja, det ble litt pang og sånt tull på midten der. Men alt er ordnet nå, og bankkontoen min har blitt litt slankere i det minste 😉
      Har ellers hatt en fin start på dette nye året, og ser frem til resten 🙂

      God klemmer til deg også <3

    10. fruensvilje: Tusen takk for det. Ja, det er kjekt å oppleve sånne ting 🙂

      Bilen, den har blitt fikset, og bankkontoen har blitt en god del slankere. Sånn er det med den saken 😉

      Kalkun, det er god festmat ja. Og så mye godt tilbehør, at det er en fryd 🙂

    11. Søtmonsen ): Ja, heldigvis var det meste kjekt den dagen. Alt unntatt bilen. Det var bremseskoene bak som hadde klappet sammen, eller låst seg, eller noe sånt 😉 Når bilen ble slept opp på redningsbilen, beveget ikke bakhjulene seg. Det merkes jo med min dårlige inntekt, men likevel ble det ikke så dyrt som først fryktet 🙂

    12. dedicat: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg er stolt av det. Vi er jo alle stolte av barna våre, som vi skal være 🙂
      Håper du har hatt en fin julefeiring. Jeg har ikke vært her så mye selv, og er mye sliten. Men stikker innom når jeg har en mulighet 🙂

    13. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, litt dumt det med bilen. Men den er fikset nå. Det var bakre bremsesko…og de er byttet. Det merkes jo med den magre økonomien jeg har, men likevel ble det ikke så dyrt som fryktet. Så jeg er egentlig fornøyd 🙂

    14. Margrethe: Ja, her ble det jammen en blanding av mye rart denne første dagen 😉 Det koster alltid å ha bilen på verksted, men heldigvis ble det ikke så dyrt som jeg først fryktet 🙂 Så får heller spare inn på litt andre ting denne måneden, og den neste 🙂
      Klemmer <3

    15. maiken: Ja, det skjedde mye på en og samme dag. Men ja, jeg tror jeg har fått god øvelse i å takle både gleder og sorger nå. Må ta det på strak arm.
      Bilen er reparert. Det kostet litt, men ble ikke så dyrt som først fryktet. Blir jo litt kluss og tull, og telefonering og sånt 😉 Men nå er alt det overstått. Håper du hadde en fin start på det nye året 🙂

    16. Hanne Beate: Tusen takk for det 🙂
      Ja, det er kjekt å bli satt pris på, så godt at kommunen har en sånn fin tradisjon 🙂
      Bilen er på veien igjen. Eller i garasjen i skrivende stund da 😉 Fikset og klar til ny dyst 🙂
      Håper du har fått en fin start på det nye året <3

    17. Elin Slåen: Ja, å ha bilen på verksted, holder for dette året. Men nå er den fikset og klar for ny dyst. Bankkontoen ble litt slankere, men viktig å ha bil også 🙂

      Det nye året har heldigvis fortsatt med positive ting. Så her er det bare å glede seg 🙂
      Håper alt er vel hos deg også…jeg jobber meg litt inn med blogglesing iblant 🙂
      <3 <3

    18. Krysser fingrene for at den “nye” bilen min skal overleve dette året med EU-godkjenning og alt uten noen ekstra store kostnader- er lei av å bruke masse penger på bil 😛
      Så godt å høre- 2017 skal bli et flott år 😀
      Alt er bra- i alle fall mye bedre, så jeg jobber meg litt tilbake med bloggen jeg også 😀

    19. Elin Slåen: Krysser fingrene jeg også 😉 Vi trenger ikke alle de problemene som bilene våre kan gi 🙂

      Ja, noen pauser i blogging kan være godt, men kjekt å komme tilbake 🙂

    20. Nei, jeg har den siste måneden vært å brukt nesten 6.000 kr hos veterinæren, så håper bilen ikke kødder med meg på denne siden av året i alle fall 😛

    21. Elin Slåen: 😮 Nei, bilen bør holde nå ja. 6000 kroner er ikke smårusk. Jeg brukte 5000 på min Pus hos veterinær da han var ganske ung. Det sved, men jeg vurderte aldri avliving eller noe sånt. Hadde aldri tenkt det skulle være så dyrt å ha et dyr i hus. Men likevel, absolutt verdt det. Men å ha bil, er ikke noen billig affære det heller. Vi får bare krysse fingrene for at dette går bra både for meg og deg 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg