JEG BÆRER MINE RYNKER MED STOLTHET

Det er ikke til å stikke under en stol at årene går, og man blir ikke yngre i løpet av den tiden.
Men jeg har likevel vært heldig, hvor jeg har klart å styre unna de helt store alderstegnene. Joda, man kan jo se at jeg har vært en voksen dame i mange år, men rynker og grått hår, har holdt seg litt på avstand.

Jeg kan vel si at jeg har hatt en nokså grei livsførsel, hvor røyk og alkohol og sånt, ikke har vært min største interesse.

Jo, jeg liker å ta meg et glass vin en gang i blant. Men noen utsvevende festløvinne kan jeg ikke akkurat skryte av å være.

Og jeg har aldri røykt. Eller jo, passiv røyking har jeg jo vært utsatt for. Nokså mye av det, faktisk. Men heldigvis er de tidene slutt for lengst, at man røyker innendørs. Nå går man oftest ut med røyken. Og jeg følger sjelden etter.

Etter jeg passerte 40, fikk jeg stadig høre hvor ung jeg så ut, og stort sett, når noen skulle tippe alderen min, lå de oftest sånn cirka 10 år under min egentlige alder. Det var jo hyggelig det, selv om jeg innrømmer at jeg ikke tok det helt seriøst. Men etterhvert som tiden gikk, og det gjentok seg, til stadighet, så begynte jeg faktisk å tro litt på det. Og da ble det jo enda kjekkere 😀

I det siste, har jeg merket meg at jeg har begynt å få en del rynker, rundt øynene. De dukker opp når jeg smiler og ler. Så da kan jeg vel kalle dem for smilerynker. Men de blir mer og mer fremtredende synes jeg.

I dag morges sto jeg og så meg selv i speilet, jeg smilte og gjorde meg til, for å sjekke disse rynkene som begynner å bli så fremtredende. Og jeg kom frem til at jeg egentlig ser ganske koselig ut når jeg smiler og alle disse rynkene popper opp 😀 Som en koselig bestemor, kanskje?
Dette var mine tanker da. Du er sikkert ikke helt enig 😉

Jeg sto og kikket på smilet, øynene og rynkene. I beundring. Jeg følte ikke det så aller verst ut.

Nå er det ikke sånn at jeg ønsker meg en drøss med rynker. Men jeg frykter dem ikke heller. Jeg har aldri fryktet dem. Og sant og si, til neste år, fyller jeg 50. Og da ville det jo være rart om ikke alderen hadde begynt å sette litt spor?
For noe botox og sånne greier, kommer aldri inn i denne kroppen, med mindre det skulle være medisinsk nødvendig for liv og helse. Og det tror jeg nok ikke det er noen stor fare for 😉 😀

Jeg synes det er helt greit at jeg har litt rynker, og at det går å se at jeg har levd en stund. For livet har jo ikke akkurat vært noen dans på roser. Og det setter jo sine spor. Så jeg er litt stolt jeg 🙂 Jeg føler meg heldig, jeg har kommet meg så langt, tross alt 🙂

 

 

#alderdom #utseende #helse #hud #rynker #modenhet #livserfaring #livsglede #stolthet 

20 kommentarer
    1. Ja litt rynker hører jo med! og det er nok sånn at vi som blir eldre, syns det faktisk ser koselig og “gosselig” ut!! Det er en mening med det..fordi vi får det jo selv,..og da liker vi det også! DET er bra! Jeg har heller aldri vært redd for rynker og grått hår! Syns grått hår er flott!! ser ut som sølvhår! Tror det følger oss hva vi syns er flott..så en 13 åring sier nok ikke det samme som oss!hihihih.. Du har ikke mye rynker du nei..og du ser helt fabelaktig ut i i huden! og et sunt og flott hår! Godt av i liker at vi eldes..for den veien går det! hihih ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg synes også grått hår er fint. Og det hører jo med. Noen kler det jo også ufattelig godt i tillegg 🙂
      Jeg har en følelse av at vi godt voksne i dag, ikke blir oppfattet så gamle som våre foreldre ble da de var på vår alder. Tidene forandrer seg jo 🙂
      Tusen hjertelig takk for komplimentet 😀 Og jeg er veldig glad for at jeg ikke har noen panikk for alderens preg. For det kommer jo, ubønnhørlig 😀
      Viktig at vi liker oss selv, for at vi skal stråle og eldes med stil <3
      En god fredagskveld til deg også <3

    3. du er flott,så du kan godt smile når du ser deg selv i speilet )) rynker og aldertegn tenker jeg ikke på,tror ikke jeg har rynker ennå,men så har jeg nok av andre alderstegn )) uansett så er det viktig å sette pris på seg selv

    4. fruensvilje: Jeg smiler til meg selv i speilet hver morgen 🙂 Så er vel derfor jeg har lagt merke til at det blir flere og flere tegn 😉 Men jeg synes det er litt herlig også 😀
      Ja, vi har vel alderstegn både her og der etterhvert. Og sånn skal det jo være.
      Veldig viktig å sette pris på seg selv ja 🙂 Helt enig med deg der 😀 <3

    5. Du er ungdommelig og har et flott smil!:D Jeg synes det er mye bedre med rynker enn med botox-fjes. Smilet blir stivt og rart, og det når ikke opp til øynene. Har sett en del skrekkeksempler på sånt! Huff! 😛

    6. Margrethe: Helt enig med deg ja 🙂 Rynker gir litt karakter 🙂
      Og ja, vi begynner jo etterhvert å bli store jenter 😀
      Det er ikke feil det <3

    7. karidansen: Åh ja, jeg er så uendelig enig med deg. Botox er ikke pent. Ansiktet mister helt karakter. Kunne aldri drømt om det engang. Men det er meg. Hver sin smak 🙂

    8. Joda vi kommer jo dit alle og enhver etter hvert……………. der vi oppdager noen ekstra rynker……………en rynke som ikke har vært der før………. men alternativet er jo ikke noe særlig, tenker jeg…….. så da får rynker være rynker. Det tyder på livserfaring og voksenhet…………. men at vi blir gamle etterhvert det er noe annet. Har lyst å bli gammel men være sunn og sterk fordiom…………….men vi får ta rynkene og dagene som de kommer 😀
      Ha en flott dag!

    9. Jeg syns du er fantastisk vakker, smilerynker eller ei <3
      Jeg har fått hvitt hår da- det liker jeg ikke, men heldigvis finnes det hårfarge 😛 ha ha

    10. Etdiktomdagen: Ja, er veldig enig i det 🙂 Rynker er visdom, tenker jeg 🙂 Man har levd en stund, opplevd mye, og fått masse lærdom 🙂
      Ingen krise det akkurat 🙂

      En fin kveld ønskes deg <3

    11. Elevele: Tusen hjertelig takk <3
      Men du, hvitt hår? Det kan ikke være pga alderen i alle fall 🙂 Ung og vakker <3 Men ja, heldigvis finnes det hårfarge. Jeg har fått et par grå/hvite hår jeg også. Men de vises ikke. Glir inn blant alle stripene jeg har naturlig i håret mitt 🙂

    12. De kom akkurat i det jeg passerte 25 år, så det er sant som de sier at alt begynner å gå nedover når man passerer den 25 års grensen.. Derfor lever jeg på den at jeg snart blir 23 år for niende året på rad- begynner å bli vanskelig 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg