GRØNT (Frodiths utfordring)

Da har jeg allerede kommet til dag 5 i Frodiths vår challenge 🙂

Det går jo strålende dette her 😀

I dag er temaet GRØNT.

Og først tenkte jeg på tomatplantene mine, for de vokser seg grønne og fine nå. Men så begynte jeg igjen å bla i bildearkivet mitt, og kom fort over dette bildet fra en av mine mange turer.

Dette er en gammel toglinje som ikke lenger er i bruk. Eller jo, det går an å leie dressin og ta turer på banen. Men jeg har aldri sett noen med dressin akkurat her. Denne lille fliken av banen befinner seg ved Stokkelandsvannet i Sandnes, hvor jeg ofte går tur. Og jeg synes det er så fint av og til, å stå her og se at banen forsvinner inn i det grønne langt der fremme 🙂

Resten av turen rundt vannet pleier også å være grønn i vår og sommermånedene, og til langt utpå høsten, og man ser stadig noe nytt idet naturen endrer seg etter årstidene 🙂

Grønt kan jo være så mangt. Men det meste som vokser i naturen, er vel på en måte grønt. Selv om det til og med har farger. Bare tenk på grønnsaker. De kan ha mange forskjellige farger, men kalles likevel for grønnsaker 🙂

Det er en god farge synes jeg, en kreativ farge, leste jeg en gang for lenge siden 🙂
 

 

#utfordring #challenge #grønn #frodith #jernbane #togskinner #skog 

 

30 kommentarer

Siste innlegg