FORBEREDELSER TIL KVELDEN

I kveld er et av månedens høydepunkter for meg. Da er det venninneforening 🙂

Jeg går i 2 foreninger, den ene sammen med 2 venninner, og den andre sammen med 4 venninner.

For meg som ikke går i jobb, men som ellers går og tusler alene, så er disse kveldene veldig verdifulle. Da får jeg tilbringe litt voksentid med gode venner, hvor vi kan skravle fritt, strikke, spise og kose oss i sosialt lag.

I kveld er det foreningen med de 4 venninnene. Og det er jeg som arrangerer.

Jeg kjøpte inn en bukett tulipaner for anledningen, for det er jo pent å pynte med blomster, selv om jeg ikke så ofte tar meg råd til det. Men så snart tulipanene var satt i vasen, kom vårstemningen for fullt. Så vakkert med friske blomster ♥

Jeg lager en god rett med oksekjøtt til kvelden, og skal servere godt brød til.

Og så har jeg bakt en kake, som skal serveres til kaffen litt senere på kvelden.

Her har jeg klargjort ingrediensene til maten.

Jeg synes det er veldig koselig å stelle i stand til sånn kveld, og selv om jeg blir fryktelig sliten, så er det likevel gull verdt for meg med den sosiale biten, som jeg sårt trenger 🙂

Og jeg liker jo å lage mat, jeg liker å bake, og koser meg med det. Liker ikke å vaske og rydde, men det må jo til det også 😉

Så nå er jeg vel i grunnen stort sett klar til kvelden. Bare dekke bord, og pynte litt. Men det kan jeg vente bittelitt med 🙂

Det blir ikke særlig tid til blogglesing i dag, men jeg kommer nok sterkt tilbake i morgen satser jeg på 🙂

Ønsker alle en flott ettermiddag/kveld ♥

 

 

#forening #klubbkveld #mat #sosialt #venner #glede #vår #tulipaner #kos 

30 kommentarer
    1. Så koselig! :o) Og tulipaner gir veldig vårstemning i stua. Jeg går også i venninnegjeng. Vi er seks stykker og har møtt hverandre annenhver uke i 30 år. Og så har jeg, min søster og to kusiner kusinetreff fire ganger i året. Er så liten familie så vi må gjøre det vi kan for å holde sammen. Er hyttenaboer alle fire, så om sommeren ser vi hverandre litt mer, selv om vi faktisk bor i samme område er det rart med det, men ingen har jo tid, eller ork, til så mye når de har full jobb. Kos deg i kveld!

    2. Så koselig! ja man trenger litt sosialt når man går hjemme..så kos deg masse! ha en god kveld!

    3. Så utrolig koselig- kos deg masse i kveld sammen med den herlige gjengen deres <3
      Og tulipaner er flott 😀 Kjøpte en liten bukett til meg selv for et par uker siden 😀

    4. Så koselig det hørtes ut, og vakre tulipaner. Fint å bake og lage mat, men all den rengjøringa er jeg heller ikke så glad i. Vi skal ha kaffegjester i morgenkveld og venner på besøk på fredag, så kaker må til ja. Her ble det eplekake med vaniljekrem i langpanne. Nok til at vi kunne smake litt i dag også. Lykke til med ditt og koooooos deg masse! Klem 🙂

    5. Tulipaner er herlig. Jeg kjøper meg sjelden blomster men gjør jeg det, er det tulipaner. Jeg liker også godt å ha venner på besøk. Da kan jeg forberede i mitt tempo med pauser imellom. Jeg blir mer sliten av å være borte på besøk enn når jeg har gjester hjemme. Kos deg 🙂

    6. Å, ja…Sjøl om du blir sliten så er det kjempekos med sånn venninnekveld. Det ER påfyll OGSÅ!! Lage til mat og pynte! Tulipaner er vårblomstene over alle vårblomster synes jeg! 😀

    7. Marit: Det høres så koselig ut med sånt et godt familiesamhold <3 Søstre og kusiner, jammen er dere gode 🙂 Selv har jeg ingen søstre, og ingen kusiner. Har alltid vært eneste jenta. Helt til jeg fikk barn selv, da ble det en jente til 😉
      Og ja, livet er travelt, alle har det travelt med seg og sitt. Ekstra viktig da, å finne faste tider å møtes 🙂
      Jeg hadde en veldig koselig kveld. Vellykket og god 🙂

    8. fruensvilje: Ja, vi hadde en veldig hyggelig kveld 🙂 Gleder meg allerede til neste gang 🙂 Og i neste uke skal jeg i den andre venninneforeningen 😀

    9. Elevele: Hadde det veldig koselig, gleder meg allerede til neste gang 🙂

      Ja, tulipaner er nydelig. En av favorittene mine <3

    10. Søtmonsen ): Det ble en veldig koselig kveld 🙂 God mat og bakst, og praten gikk livlig 🙂
      Tulipaner er en av mine favoritter <3

    11. natheless: Ja, det er veldig kjekt å samle folk til en liten hyggelig sammenkomst. Og enda bedre når det blir vellykket med maten og kakene også 🙂
      Eplekake er godt ja 🙂 Selv hadde jeg bakt en marengskake med to forskjellige kremer oppå….nammmmm 🙂 Og ja, det er litt igjen, så vi må nok kose oss litt i dag jeg og ungene 🙂
      Kos deg også med kommende gjester, og nyt samværet <3 Klem 🙂

    12. frodith: Ja, jeg koste meg masse. God mat, og fikk høre at de ble så mette de ikke trenger mat på flere dager 😉 Veldig viktig med den lille sosiale kontakten 🙂

    13. Mariann: Ja, tulipaner er en av mine favoritter, og de har jo sesong når behovet for vår og vakre planter er størst. Så da må jeg i alle fall ha en bukett eller to. Men jeg kjøper heller ikke så veldig mye blomster. Det er veldig dyrt, dessverre. En sjelden gang kjøper jeg en rosebukett også, hvis de er på tilbud 🙂
      Ja, det sosiale er utrolig slitsomt, og jeg blir også veldig sliten av det når jeg er hos andre, eller ute med andre. Men behovet er jo der likevel, så man må bare veie opp bakdeler og fordeler 🙂
      Hadde det veldig koselig i går kveld, så det var vellykket. Har en dårlig dag i dag. Riset bak speilet. Men det visste jeg jo, så har ikke noen planer for dagen i dag 🙂

    14. karidansen: Ja, det er kjempekoselig med sånne kvelder. Sjelden jeg går glipp av de anledningene. Men det har hendt at jeg har vært for dårlig, og trukket meg. Men som du sier, å ha det hjemme, pynte, lage mat, bake litt, det er en del av kosen 🙂
      Ja, tulipaner er en av mine favoritter <3

    15. Laila MA: Kvelden ble absolutt perfekt 🙂 Alle koste seg, maten smakte godt, og det var behagelig å være i pyntede omgivelser 🙂 Akkurat hva jeg trengte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg