SKAL, SKAL IKKE?

Jeg har jo atter en gang gjenvunnet min singeltilværelse.
Og har vel kommet til at jeg ikke egner meg så godt i noe forhold. Jeg har for mange utfordringer, og det kan være vanskelig å takle for mange. Det har jeg jo erfart ved flere anledninger tidligere i alle fall. Så det er jo i grunnen min hovedtanke for øyeblikket.

Kanskje kan det være lurt å komme litt videre med det helsemessige, før jeg begynner å tenke i amorøse baner igjen?

Spørsmålet mitt nå, er om jeg skal melde meg inn i singelgruppene igjen, eller om jeg skal vente en stund?

Melder jeg meg inn, så er det utelukkende for det sosiale. Men bakdelen er at det er så mange som tar kontakt da, for å flørte, eller med håp om ett eller annet utover kun vennskap. Og det takler jeg nok litt dårlig selv akkurat nå. Til det, er ting for såre.

Samtidig tenker jeg jo også at jeg jo har en del single venner nå, og at om jeg gjør en liten innsats, kan jeg kanskje heller forsøke å ha mer kontakt med dem.

For all del, de vennene som ikke er single, er det ikke noe galt med. Men de er ofte opptatt og har et litt annet fokus enn hvordan det er å være singel.

Men en fin balanse hadde jo vært best kanskje 🙂

Så derfor velger jeg å vente litt med singelgrupper på Facebook, selv om jeg synes det har vært oppløftende for meg tidligere, å være en del av sånne “samfunn”.

Det er jo både fordler og ulemper ved alt.

Så foreløpig venter jeg litt. Men i neste uke kan jeg jo ha ombestemt meg 😉

Nå er jo våren i anmarsj, og jeg har en travel og opplevelsesrik vår i vente. Tror ikke det skal bli vanskelig å holde seg veldig opptatt 😉

Her er været fantastisk fint akkurat nå. Så nå skal det nytes 😀

Ha en strålende søndag ♥

Bildet i innlegget fant jeg på google.

 

PS: Helsa er ikke grunnen til at forholdet brast denne gangen 🙂

 

#kjærlighet #singel #singelliv #singeltilværelse #spørsmål #grubling 

30 kommentarer
    1. Lytt til hjertet og la deg lede. Plutselig møter du noen uten at det er planlagt. Selv om du er singel igjen nå så gjør det godt for både kropp og sjel å vite at man er attraktiv og at man har fått føle på de berusende følelsene det er, å være forelsket. Selv har jeg 35 års bryllupsdag i dag 🙂

    2. Heia, her har tydeligvis ikke jeg fulgt med i timen, skjønner det har vært noe som ikke er mer. Håper likevel du har det bra med det som har skjedd uansett om det er sårt.
      Ta vare på deg sjøl Eva, gjør det du føler er best for deg. Og som du sier, det er VÅR.
      Stor klem til deg <3.

    3. Mariann: Ja, det er sant det…var godt å få en bekreftelse, så sånn sett gjorde dette korte forholdet noe veldig godt for meg 😀
      Gratulerer så mye med 35 års bryllupsdag <3 <3 <3 Det er en bragd i disse dager. Utrolig kjekt å høre 🙂 Kose dere masse <3
      Klem <3

    4. BforB: Hei 🙂

      Ja, det ble en kortvarig romanse, som jeg koste meg veldig med, så lenge den varte. Sårt og leit nå, men jobber meg aktivt gjennom det, og har det bra 🙂 Blir en travel vår likevel, så skal nok gå bra 😀

      Stor klem tilbake <3

    5. fruensvilje: Ja, jeg skal kose meg jeg. Har jo en travel vår i vente, så det er sikkert like greit 😀 Og jeg orker ikke mer depping. Må klare å bevare det gode humøret 🙂 Tar en dag om gangen, og kommer sikkert til å ha mange nedturer. Men skal i alle fall ikke utsette meg for mer enn nødvendig av følelsesmessig kaos nå mer.

    6. Det er ikke alltid lett å være singel, og vite om man skal melde seg inn i diverse grupper, laste ned diverse apper eller melde seg inn på diverse sider eller ikke. Noen ganger det moro, mens andre ganger det rett og slett slitsomt! Har ytterst få single venner, og kjenner meg igjen i det du skriver at man er litt opptatt av forskjellige ting.
      Jeg tenker at det viktigste er å følge magefølelsen, uansett 🙂 Den pleier som regel å ha rett 🙂
      Håper du har en fin søndag 🙂

    7. Høres lurt ut å la det ligge litt..selv om helsa ikke var grunnen..så er jo ikke hode helt til stedet når man har plager…så det kan jo fort være med å ødelegge..La vår og sommer komme, og se hva som skjer..det som skjer det skjer…og lev livet..Men forstår at det er sårt..aldri ok når noe man tror..ikke går..Ha en riktig god kveld! og lykke til!

    8. Det har tydeligvis skjedd litt hos deg i de mnd jeg har vært “borte”. Vondt når ett forhold ikke blir det man håpet på, og mange tanker i ettertid. Men jeg tror at om du følger magefølelsen din fremover, så finner du ut av ting 🙂

    9. Jeg skal ikke gi noe “råd”. Det er imidlertid gjerne slik at vi føler behov for å fylle tomrommet som oppstår når et forhold tar slutt! Så gjelder det å finne ut HVA man vil fylle det med! <3

    10. Har mange ganger følt det selv at jeg blir litt for mye inni mellom med all bagasjen min, og da vil gjerne at samboeren min skal få slippe det mer og faktisk gjøre det slutt. For det er ikke gøy å se at han blir påvirket og dratt litt ned iblandt av det, men når jeg tar det opp mener han at det er uaktuelt da. Noe som egentlig er veldig godt og føles veldig trygt mtp hva som har hendt med tidligere forhold..
      Best å lytte til seg om hva man føler er best og ikke. 🙂

    11. frodith: Ja, akkurat nå er det mitt fokus. Familie, venner og å bli i bedre form. Har jo en travel vår foran meg, og gleder meg til den. Om noen ganske få uker går turen til varmere strøk i noen dager. Og det skal bli minnerikt og kjekt 😀

    12. a februarygirl’s thoughts: Ja, gjennom diverse singelgrupper og vennegrupper på Facebook, har jeg bygget opp en litt større vennekrets, og der har jeg også fått mange nye single venner. Så nå føles det ikke så tomt, og jeg føler meg ikke så alene. Så akkurat nå er ikke behovet for en sånn gruppe så stor. Og jeg trenger jo å bearbeide litt ting i fred og ro. Så da er det best å holde meg borte fra sånne grupper en stund til 🙂
      Er enig med deg, viktigst å følge magefølelsen 🙂
      Og vi blir jo sterkere av alle erfaringene og nedturene 🙂
      Jeg hadde en fin søndag.
      Ønsker deg en fin mandag og en herlig uke 🙂

    13. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, nå har jeg jo hatt denne helsa i mange år, og gjort mine erfaringer med det i forhold til andre. Og jeg kan godt skjønne at noen går lei. Men viktigst for meg er å beholde et smil og godt humør, for da har jeg det best med meg selv 🙂
      Ser utrolig frem til vår og sommer, og samme hva som da skjer, blir det bedre enn det jeg har akkurat nå 🙂
      En fin uke ønskes deg <3

    14. Mona: Hehe…ja, ser den. Jeg har også vært borte i perioder, og da har det plutselig skjedd mye jeg ikke har fått med meg 😉
      Ja, forventninger og gleder ble knust, men jeg er så sterk at jeg går videre med hodet hevet. Magefølelsen har rett som regel, og den er god å ha. Så dette skal nok gå bra 🙂

    15. Rriittaa: Tusen takk for det <3 Ja, magefølelsen den har jeg fulgt mange ganger. Og den er fortsatt med meg 🙂 Så det går nok veldig bra 🙂
      Ønsker deg en herlig uke, håper den blir vårlig og fin <3

    16. Margrethe: Nei, av og til så blir man stående mellom barken og veden. Men akkurat nå gjør jeg det som kjennes mest riktig, og det er å holde meg borte en stund. Ta tiden til hjelp og bearbeide litt, i fred og ro 🙂
      Skal vite å kose meg også 😀
      Ha en herlig mandag <3

    17. karidansen: Erfaringer, kjære venninne <3 Det å ikke gi noen "råd", da det ofte kan være mer forvirrende 🙂 Der har vi erfart mye det samme 🙂
      Jeg har faktisk funnet noe å fylle tomrommet med, uten å melde meg inn i noen gruppe 🙂 Det skal jeg skrive om, sannsynligvis i mitt neste innlegg <3

    18. casss: Ja, den har jeg også kjent på noen ganger, at man føler man drar ned andre, og dermed føler at det beste ville være å holde seg unna, for å skåne. Men dem som virkelig er glade i oss, de er sterke nok til å tåle de dårlige periodene våre 🙂 Det kalles kjærlighet <3 Ta godt vare på samboeren din som er så glad i deg <3 <3 <3 De gode periodene gjør opp for alt det negative 😀

    19. maiken: Neida…blir ikke noe mer mellom oss. Vi må gå videre, og det gjør vi best som venner. Jeg tror nok det blir en lang pause for min del. Det er nok best å tenke kun på meg selv og mine 🙂 Det som skjer, det skjer. Og det er nok en mening med det <3

    20. Ida Øverland: Takk for det 🙂
      Ja, det er visst min skjebne det, å være singel. Sikkert i 4 nye år. Eller kanskje for resten av livet denne gangen. Tiden vil vise 😉
      Ha en fin dag 🙂

    21. Hei, lenge siden jeg har vært innom og kommentert.
      Beklager at ting ikke funket som ønsket.
      Du fortjener så mye, og jeg ønsker deg alt godt.
      Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg