BEKYMRINGER

Når ting går som de går, og energien uteblir, så gjelder det å være kreativ. Det er utrolig mye her som bør gjøres nå i vår, men energi, og penger, er det dårlig med. Dvs. ferieturen jeg skal ha med datteren min, blir jo litt kostbar, siden den må tas i fellesferien.
Men sånn utover det, så hadde jeg jo ikke akkurat den mest komfortable ferieturen i fjor. Og selv om jeg dro på teltferie, så er det dyrt i dette landet. Til og med det!

Så nå planlegger jeg å innkalle til dugnad, i håp om at noen av mine venner på Facebook forbarmer seg over meg.

Det eneste problemet er at selv om det er dugnad, koster det jo penger. Så her må jeg virkelig se at jeg faktisk har råd. Men det ser dårlig ut akkurat nå. Så jeg må være kreativ når det gjelder det også 😉

Det er jo konfirmasjon også i mai.
Heldigvis ikke noen av mine. For vi er ferdige.
Men jeg har en nevø, som jeg også er fadder til, som skal stå konfirmant i mai. Og han må jeg jo også tenke på, så klart 🙂
Gleder meg veldig til å se ham stå konfirmant ♥

Og mye opptar tankene mine for tiden. Og bekymringene hoper seg opp, både for den ene og den andre tingen. Men jeg håper at ting løser seg litt etterhvert, om ikke så lenge. For det må det.

Men en ting er i alle fall sikkert. Jeg er pukka nødt til å vinne i lotto.
Og for å få til det, er jeg jo nødt til å spille lotto.
Og det har jeg jo ikke råd til, ikke sant?
Så da blir det en ond spiral.

Men jeg håper å finne en vei ut av den onde spiralen etterhvert.
Som regel løser ting seg, på en eller annen måte 🙂
Og det gjør det nok nå også.
Jeg holder på å rydde i en bod. Og der er det sikkert noe jeg kan selge 🙂 Det har jeg gjort før, med hell 😀
Nå må jeg bare finne energien til å få lagt ting ut til salgs. Og det er der det skorter veldig for tiden. Energien er ikke samarbeidsvillig.
Men, viljen er der. Så da skal det nok ordne seg 🙂

Viktig å bevare troen og opptimismen. Det er jeg nødt til nå 🙂

 

(Jeg måtte bare sortere og bearbeide litt )

#energimangel #bekymringer 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Uff..jeg kjenner igjen den følelsen..Vil så gjerne..men får det ikke til! Kroppen lystrer ikke det hodet vil! Så synd med ferieplaner for deg..men sånn har vi hatt det ofte..Først de siste årene jeg har hatt litt mer råd..før så gikk feriepengene til opparbeidet gjeld..og regninger som lå å ventet..Er ikke noe gøy! Så føler med deg! Håper alt det beste for deg! klem fra meg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ferieplanene gjennomfører jeg 🙂 Har jo helst lyst å gjøre sånne ting før ungene ikke lenger gidder å være med 😉 Pluss at det også er bursdagsgaven min fra meg til datteren min. Så ja, det er dumt at det koster så mye, men jeg får forsøke å hente det inn andre steder. Neste år blir det nok ikke så mye reising. Da får jeg heller ha hjemmeferie, jeg som alltid er hjemme uansett liksom 😉
      Det går nok bra. Det pleier å løse seg på en eller annen måte etterhvert. Men det er hardt mens det står på 🙂 Da hjelper ofte et lite hjertesukk som dette 🙂
      Tusen takk, og klem tilbake 🙂 <3

    3. Ja det er ikke så enkelt alltid, men som du sier det ordner seg på et vis :)) Håper det blir en fin dugnadsgjeng og at det blir en hyggelig sjau med mye hjelp ! Vakkert blomsterbilde , en får glede seg over slike små ,fine ting <3<3

    4. Det er visst en liten gjeng av oss som har det sånn nå…av forskjellige grunner sikkert. Men dog.. Jeg håper våren bringer med seg noe boost for oss alle 🙂 Klem <3

    5. får bare si lykke til jeg også,ting går seg som regel til )) bare vi får sol og varme ,så bor jo du i en by som jeg gjerne hadde tilbrakt hele min sommerferie i hi hi

    6. Veit hvordan det er ja ;s Dette med økonomien bekymrer en veldig.. Skulle gjerne vunnet litt i lotto ja, men så føler jeg at det å spille på det er som å kaste penger i do for jeg vinner aldri noe som helst ;o
      Håper det løsner seg for deg 🙂

    7. Elevele: Garantert ordner det seg. Vil nok slite en stund, men skal forsøke å holde hodet over vannet til alt ordner seg 😀 <3

    8. annebe: Ja, blir nok en fin gjeng. Og håper at jeg får råd til å handle inn alt som trengs. Må jo bare se positivt på alt 🙂
      De små ting er viktige å glede seg over ja <3

    9. frodith: Ja, den lange og mørke vinteren har satt sitt preg på både den ene og den andre. Men jeg håper også at våren gir oss alle en liten boost til å gå videre med hodet hevet, samme hva som tynger 🙂
      Klem <3

    10. fruensvilje: Sol og varme er ofte mangelvare i min by, men det finnes jo unntak 🙂 Og ja, vår og sommer er herlig å se frem til, da ser alt så mye lysere ut 🙂 <3

    11. Søtmonsen ): Hehe…ja, samme her. Det hender jeg vinner tilbake innsatsen. Men gjør jo ikke det hver gang, og da er det jo liten vits 😉
      Det løser seg nok etterhvert 🙂

    12. Hørtes kjent ut ja. Men vi spiller lotto da, og vinner rett som det er … 35 kroner! :o)) Ellers har jeg både skap og loft fullt av ting jeg skulle ha sortert, og noe kan sikkert selges der også. Lykke til. Det er utrolig hva som går om en bare blir nødt!

    13. Marit: Ja, det er helt sant det du sier her. Utrolig hva som går når man må!
      Lottoen får nok vente litt her i gården. Men har jo gode opplevelser utenom iblant, heldigvis 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg