SVARENE PÅ DET DU VILLE VITE OM MEG

Her om dagen lurte jeg på hva du ville vite om meg?
Jeg var ikke helt sikker på om det var noen som ville vite noe i det hele tatt. Men jeg synes det er kjekt å se hvilke spørsmål som eventuelt ville komme, så jeg dristet meg til å spørre likevel.
Du kan lese innlegget, og spørsmålene her: Hva vil du vite om meg?

5 personer hadde noe de lurte på, og spurte sine spørsmål i kommentarfeltet.
Nå tenker jeg å besvare spørsmålene etter beste evne 🙂

Elevele.blogg.no var først ut til å stille spørsmål, og hun bidro med hele 3 stk.

1. Hva slags opplevelser liker du best?
Det er mye jeg liker veldig godt. Og litt vanskelig å besvare, for av og til endrer det seg litt. Akkurat nå er jeg veldig glad i reiseopplevelser. Og jeg er veldig glad i opplevelser hvor barna mine deltar i noe, hvor jeg er stolt mamma. 
Nå sist var det jo to opplevelser i en 🙂 Jeg fikk reise til Kroatia, og se min datter ta bronse i EM med sine lagvenninner 😀

2. Er det én spesiell ting i livet ditt som du har ønsket å gjøre, men som du enda ikke har gjort, og i så fall hva?
Lenge ønsket jeg å hoppe i fallskjerm. Men etter jeg fikk barn, og de vokste til, så har jeg ikke hatt et så enormt ønske om å gjøre noe som kan bli mitt siste sprell. Så den tanken har endret seg til å ønske å gjøre noe mer ut av fotointeressen min. Gå noen kurs, og utvikle min tekniske kunnskap om temaet. Men enn så lenge, så er helsa for skral, og hukommelsen er totalt borte av og til. Så jeg må vente til jeg evt. blir friskere, og har en mulighet til å huske det jeg lærer 🙂

3. Har du mange gode venner i livet ditt?
Ja, det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har. Venner er store skatter, som jeg forsøker å ta godt vare på. Ikke like lett alltid, når ikke helsa spiller på lag. Men de som virkelig er gode venner, står der for meg når jeg trenger det aller mest 🙂 Jeg har veldig mange venner rundt omkring, i det ganske land.
Heldigvis bor flere av de beste vennene mine ikke så langt fra meg selv 🙂

Neste spørsmål kommer fra Fruensvilje.blogg.no.

Har du noen gang studert slektstreet ditt?
Nei, jeg har ikke selv studert slektstreet mitt, men en av mine onkler drev en periode med slektsgransning, og jeg fikk notatene hans. Men akkurat hvor de er, kan jeg ikke huske.
Jeg minnes at langt tilbake i fortiden, er det en eller annen konge. Jeg skal likevel ikke begynne å skryte av at jeg er kongelig, for dette var fryktelig lenge siden. Og ikke en av de mest kjente kongene 🙂
Det som jeg synes er litt kjekt å skryte av, er at min bror laget en slektsbok, muligens ut i fra blant annet vår onkels notater.
I den boken står mye spennende langt tilbake i tid. Også illustrert med bilder. Blant annet av meg og mine barn 🙂

Etter litt nøling, hadde også dvergpinschereimitthjerte.blogg.no et aldri så lite spørsmål.

Hva er en god dag for deg?
En god dag for meg, er når jeg ikke har for mange planer.
Med min helseproblematikk, kronisk utmattelse, kan for mange planer gjøre at jeg føler meg mislykket. Fordi jeg ikke da klarer å gjennomføre alle planene på tilfredsstillende måte, eller gjennomføre overhodet. Hvis jeg f.eks. har så mange planer at jeg ikke har energi nok til å gå min daglige tur, føler jeg meg stresset. Turene er veldig viktige for meg. Men slett ikke alltid jeg klarer å få gått tur. Alt avhenger av dagsform. Og den er ikke lik hver dag.
En god dag er når formen er god, og jeg både får gått tur, gjort nødvendige ærender og husarbeid, og kanskje også være litt sosial.
I går var en sånn dag 🙂 En veldig god dag. En av de veldig sjeldne dagene.
Da gikk jeg topptur. Jeg jobbet i hagen. Jeg var med datteren min og fikk gjort noen ærender. Og om kvelden var det venninneforening. Og attpåtil klarte jeg å porsjonere energien min til å gå dit….en 25 minutters spasertur 🙂
Heldigvis fikk jeg sitte på med en av mine venninner hjem igjen. For jeg er ikke sikker på hvor lurt det ville være å gå hjem igjen også, all den tid også sosiale aktiviteter er slitsomme for meg.


Fra gårsdagens topptur 🙂

 

Kyasverden.blogg.no hadde også 3 spørsmål til meg 😀

1: Hvis du kunne sittet på en benk i en park i 1 time og snakket med hvem som helst, hvem hadde du sittet der med? Og hvorfor?
Dette spørsmålet måtte jeg tenke en stund på. Og svaret er en person som har gått bort, men som jeg savner inderlig og av hele mitt hjerte ♥ Min pappa ♥
Pappa gikk bort alt for tidlig, for 15 år siden. Og savnet er stort den dag i dag.
Jeg var nemlig en pappajente.
Det var ikke sånn at vi hadde lange samtaler om alt mellom himmel og jord, men vi hadde en stille forståelse for hverandre, og en god far/datter kontakt, som jeg virkelig, virkelig savner.
Jeg kunne ønske å snakke med ham om livet i dag. Få noen gode råd, og litt trøst og støtte.
Pappa var av sorten som virkelig stilte opp og engasjerte seg. Og jeg skulle så gjerne ønsket at hans 5 barnebarn skulle fått blitt mye bedre kjent med ham før han døde.

2. Hvis du kunne vært en karakter i en bok, hvilken bok hadde du valgt?
Akkurat nå for tiden, med hvordan jeg tenker og føler om livet og helsen min, så ville jeg valgt “Stryk meg over håret” av Agnes L. Matre.
Boken handler om Guro som har bulimi, og får beskjed av legen om å ta tak og gjøre noe med sykdommen sin, ellers vil hun dø.
Guro velger å trosse legen, og reiser utenlands på en slags selvrealiseringsreise. Hun ønsker å nyte livet, og se hva det kan føre med seg.
Og jeg har jo ikke en sånn type sykdom, men jeg mangler energi. Og jeg skulle veldig gjerne tatt den reisen som hun tar. Bare suge til meg av omgivelsene, og leve dagene som de kommer, uten plikter og forventninger.
Men kanskje uten den dramatikken Guro opplever litt uti boken 😉
En bok jeg absolutt kan anbefale, utgitt på Commentum forlag.

3. Hvis du kunne bodd hvor som helst i verden, hvor hadde du følt deg mest hjemme?
Jeg er jo så uendelig hjemmekjær, og ser ikke for meg å bo noen andre steder i verden, enn akkurat her hvor jeg bor nå, i Sandnes.
Men om jeg skulle måtte velge å flytte, så ville jeg valgt et annet land, med et varmere klima og mye mer sol 🙂
Og da står det mellom greske Kreta, eller USA staten Florida. I alle fall av steder jeg har vært. Men California frister også veldig, selv om jeg aldri har vært der. Så kan hende den staten topper ønskelisten 🙂

Jeg er veldig Amerika-glad, og skulle gjerne bodd som her på dette bildet fra Fort Lauderdale, Florida, men med veldig lite innsyn. Da hadde jeg følt meg veldig hjemme 🙂

 

Til slutt hadde også annebe.blogg.no et par spørsmål 🙂

1. Om formen var på topp, hva er drømmejobben?
Drømmejobben er fotograf. Og da helst studiofotograf. Men jeg liker mange slags foto, så kunne godt vært en allsidig fotograf.
Jeg er veldig dårlig på tall (en smule tallblind), så dette med lukkertider og blenderåpninger og sånt, der har jeg en del å lære. Det meste jeg gjør nå, går litt på lykke og fromme, og på det lille jeg har tillært meg på frihånd 🙂
Det er alltid kjekt å få publisert noe. Og nå sist var forrige uke, med dette bildet og teksten. Dessverre er jeg ikke navngitt, men jeg vet jo at jeg er fotograf og tekstforfatter (sammen med min datter) i denne artikkelen, siden det var jeg som sendte det inn 🙂
To ganger forrige uke sto dette bildet på trykk i Stavanger Aftenblad 🙂

2. Da du var barn ..Var du aktiv … stille og rolig …eller litt midt i mellom ?
Jeg var et stille og rolig barn. Et sånt barn som kunne være tilstede i en forsamling, hvor voksne pratet om mangt og meget, uten å komme på at det var barn der 😉
Jeg var veldig sjenert. Og er det til dels enda. Selv om folk nok oppfatter akkurat det litt forskjellig.
Jeg er fortsatt stille og rolig. Liker å betrakte 🙂

 

Da har jeg kommet meg gjennom alle spørsmålene.
Jeg fikk også en oppfordring til å kopiere noen spørsmål en annen blogger hadde besvart. Men det tar jeg i såfall i et senere innlegg en gang 🙂

Tusen hjertelig takk til dere som fant på kreative spørsmål til meg. Det satte jeg veldig pris på 🙂
Håper dere fikk svar som forteller litt mer enn det jeg vanligvis skriver om i bloggen 🙂

 

#spørsmålsrunde #svar #nysgjerrig #vitebegjærlig #åpenhet 

 

  

 

22 kommentarer
    1. Så fine og utfyllende svar …artig å vite litt mer ! Og at du kunne tenke deg å vært fotograf ..det hadde nok passet bra… for du er flink med bilder, bra du får delt litt på blogg..og i aviser da :)) Koselig det barnebildet av deg… og broren din..?
      Klem fra Mjøndalen <3

    2. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, det er jo kjekt å fortelle litt hva andre har lyst å vite. Ikke bare hva jeg tror alle vil vite 😉
      Fotograf har vært drømmen min i mange år. Det var det jeg ønsket å bli. Men på den tiden når muligheten og tiden var inne for det, var det så få studieplasser på det jeg ønsket, at jeg fant noe annet å jobbe med i stedet.

      Ja, det er et koselig bilde det av meg og broren min <3 Et av mine favoritter 😀
      God klem til deg også <3

    3. Så flotte spørsmål og svar! ja du svarer jo så utfyllende og grundig..herlig!! og ja..kjenner meg igjen i det svaret du ga meg..:-) Ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har litt problemer med å fatte meg i korthet av og til…så da blir det fyldig i alle fall 🙂
      Tenker nok at både du, og flere andre vil kjenne seg igjen i akkurat det svaret ja 🙂 Vi får gjøre det beste utav det vi har 😀
      En god kveld til deg også 😀

    5. Koselig å bli bedre kjent med deg Eva! <3
      Hvis du har planer om å dra på fotokurs, en gang du føler at helsen er bedre, har jeg et veldig godt tips til hvem du skal dra på kurs til. Svigerinnen min og kona driver nemlig med fotokurs, og har bl.a hatt kurs i nærheten av der du bor. Vestfoto heter firmaet de driver. Og de to er veldig flinke med mennesker, i tillegg til å være flinke med foto, så klart! 😉
      <3 Klemmer

    6. Bra svar – og ja – god fotograf er du og kunne hatt som yrke 🙂
      Jeg har vært ute av’drift’ en god stund, mistet mamma og pappa med tre ukers mellomrom. Skjønner ikke helt enda at jeg er ‘foreldreløs’ 🙁 Nå skal jeg fortsette å følge bloggen din. Foreløpig god kveld fra meg.

    7. veldig gode svar,og en fin måte å bli kjent med deg )) konge ja,jeg har også konglige aner,fra baroniet Rosendal faktisk,den skal ha vært i min farmors slektsgren eie før den ble solgt

    8. EtVennligPuff: Vestfoto har jeg kikket på flere ganger ja. Så de står absolutt på listen din. Kjekt å få det anbefalt fra deg 🙂 <3
      Siden det tross alt koster litt penger å gå på kurs, må jeg forsikre meg om at hukommelsen min er bedre før jeg investerer i kurs. Pluss at økonomien også må få litt bedre ben å stå på 🙂
      Broren min har også lovet meg kurs, men han er travel, og jeg er ikke i form, så da har det blitt lagt på is 🙂

      Klemmer <3

    9. Siss: Tusen takk 🙂 Ja, fotoyrket har alltid appellert veldig til meg 🙂

      Så leit å høre om dine foreldres bortgang, og begge så tett. Det er vanskelig å tenke seg hvordan det må føles. Men jeg har enda friskt i minne min pappas bortgang, så jeg føler virkelig med deg <3

      Kjekt du vil følge med meg videre. Tusen takk for det 😀
      Ønsker deg en god kveld også ::)

    10. fruensvilje: Tusen takk 🙂
      Ojsann….Baroniet Rosendal er ikke småtterier heller 😀 Vakkert der. Jeg har ikke vært der, men sett det på bilder og hatt lyst å dra dit 🙂
      Har du vært der selv?

    11. Jeg hadde jo ingen spørsmål, men det var moro å lese innlegget. Ikke minst få et gjensyn med de koselige familiebildene! Du har virkelig “Blikk” for motiver, så jeg håper du får realisert mer av drømmen vedrørende fotografering! 🙂

    12. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg håper med tiden at fotodrømmen kan bli virkelighet. Synes det er en veldig avslappende og koselig hobby i alle fall 😀
      Bilder har alltid fascinert meg, gamle som nye 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg