DEVILS FRUITCAKE

Skummelt navn på en kake.
Og skummelt god 🙂

Jeg var i forening tidligere i uka, og fikk denne servert. Og da jeg selv skulle ha forening i går kveld, valgte jeg selv å servere den, da min venninne var så vennlig å dele oppskriften.

Min venninne som serverte den, fant oppskriften i gruppen Foreningsmat, på Facebook. Og da jeg gransket litt inne i gruppen, fant jeg også innlegget. Det viser seg at det er en av mine Facebookvenner som har lagt oppskriften til kaken inn dit 🙂 Det er jeg veldig takknemlig for. Og jeg synes at oppskriften fortjener å deles. Så det vil jeg gjøre her 🙂

DEVILS FRUITCAKE

 

2 egg
150 g sukker
150 g hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
3/4 dl melk
50 g smeltet smør
Bærmix, tint
Vaniljekrem
Kanel
Sukker

Visp egg og sukker til eggedosis.
Ha oppi mel, bakepulver, vaniljesukker, melk og smør. Bland sammen.
Ha røren i smurt form, 24 cm i diameter.
Dryss på kanel og sukker.
Ha på tinte, delvis avrente bær.
Legg på klatter med vaniljekrem.
Stekes midt i ovnen ved 200°C i 35 min, eller til ferdig.

Nytes gjerne i hyggelig lag, med en kopp te eller kaffe 🙂


Min kake ble litt mørk, så den kunne med fordel hatt litt kortere tid i ovnen. Men ble veldig god likevel 😀

 

#bakst #kake #frukt #bær #vaniljekrem #kakeselskap #bakeglede
 


 

20 kommentarer

Siste innlegg