BIKINI (TIL BESVÆR) – FRODITHS SOMMERUTFORDRING

Jeg må flire litt når jeg tenker på bikinien min. Den har en historie. Og den historien har Karidansen beskrevet ganske godt med både tekst og musikk 🙂

Historien foregår i 2015. Da hadde jeg slanket meg betydelig. Og måtte kassere alle klærne mine, og kjøpe nye. Dette gjaldt også undertøy og badetøy.

Jeg lette en stund, før jeg fant en bikini jeg likte. Og kan vel med sikkerhet si at den jeg fant, er det nest dyreste klesplagget jeg eier, sånn omtrent. Bare bunaden min er dyrere.

Så hadde det seg sånn at jeg skulle til Syden den høsten, sammen med en venninne. Og vi skulle møte Karidansen der.
Jeg var helt nedkjørt på det tidspunktet, og slet med å pakke kofferten. Men til slutt ble den pakket.

Og vel fremme på Rhodos, fant jeg at det eneste plagget jeg hadde glemt, var den dyre bikinien jeg hadde gledet meg til å bruke.
For å gjøre historien kort: Det ble ut på bikinijakt, hvor jeg endte opp med en bikini jeg ikke likte spesielt godt, men som likevel var den som dugde best.

I det vestlandske klimaet, er bikini et veldig overflødig plagg. For dem som ynder å få lungebetennelse og diverse sånne sykdommer, så er det bare å iføre seg plagget, og sprade rundt.

Men den risikoen tar ikke jeg.

I dag har det vært sånn ca. 13-14 grader. Regn, og bittelitt vind. Og enkelte steder, tåke.

Dette bildet er tatt i dag:

Bikinien min ligger og fryser på et regnvått terrassebord. Du kan se på bladene på planten, at det ikke akkurat er tørt vær.

Dette bildet ble tatt for 2 år siden. Vi hadde da et par fine dager hvor bikinien kunne brukes:

Dette siste bildet, ble tatt på Rhodos, med “reserve”bikinien jeg måtte kjøpe for å få litt sol på den hvite skrotten min:

Nå håper jeg at det snart blir litt godt vær og varme igjen, sånn at jeg kan få brukt bikinien min noen dager til 🙂

Dette innlegget ble til fordi Frodith har en sommerutfordring, med 9 temaer, fordelt på 9 dager. I dag valgte jeg temaet bikini.

Nå er jeg virkelig klar for bikinisesongen 🙂

Har din bikinisesong begynt ordentlig?

 

#bikini #frodith #utfordring #foto #sommer 

22 kommentarer
    1. Fine bikinier begge to.. så ut som de satt pent på deg også :)) Herlig historie hos Karidansen .. Skulle gjerne hatt mer “bikinivær” her..men har jo bada et par ganger i sommer..bedre enn ingenting :)) Fint bikinibidrag … Klem <3

    2. annebe: Takk 🙂 Ja, reservebikinien duger i nøden, men er for stor 🙂 Pluss at den har sånn vattert innlegg. Og det føler jeg ikke at jeg trenger, da jeg synes mine er akkurat passe store 😀

      Artig med bikinihistorier 😀

      Klem <3

    3. Min bikinisesong begynner heller aldri, men jeg HAR en bikini nå. En dag skal jeg til syden, og da skal jeg vel ha en ny kanskje…men når SYDEN står på programmet vet jeg ikke..Men det høres LITT deilig ut, og ha noen dager hvor man bare bader, og ligger under en parasoll… Men blir fort lei egentlig, så det spørs om det blir likevel 😀 Veldig fin den bikinien som er så dyr da 🙂 klemmer <3

    4. Min bikini sesong begynner nok ikke i år..føler meg ikke konfortabel i bikini..så blir shorts og singlett..eller bikinioverdel..men DA må det bli varmt og jeg må sitte i ro..hihih..Den bikinien din så virkelig fin ut! så man får selvfølgelig det man betaler for..jeg kjøper bare sånne billige..men bruker jo så sjeldent..Men likte din virkelig…og flotte bilder av deg i den også!! og reserve bikinien..men den var litt mer lysende farge ja…hihih.. Flott bidrag og flotte bilder!

    5. Bikinihistorien din var virkelig artig, Eva ☺
      Flotte bilder og suveren løsning på dagens vanskeligste tema, Eva 😀
      Ønsker deg en riktig fin kveld + klem ♥

    6. hehehe. jeg trodde du kom med kun det første, men det var et godt bilde. De to andre er jo bare flotte. Likte godt det siste bildet, da den fargen på bikinien kledde deg. Nydelige bilder 🙂

    7. Herlig innlegg.. og husker godt det fra ferieturen 😀 Ikke mye bikini sesong på meg 😛 Ikke mye blogging heller for den del 🙂 Nyt sommeren videre 🙂

    8. Fin historie Eva 🙂 Skal en ha varme får en følge trekkfuglene til høsten ei uke. Her til lands ser det dårlig ut. Men me får holde håpet oppe. Det kan ingen ta fra oss, klems 😉

    9. dedicat: Hehe 🙂 Ja, den fikk litt oppmerksomhet den bikinien etterhvert 😉

      Jeg har sett at du ikke er her så mye, men håper veldig at du har en fin sommer likevel <3 Nyt den videre 🙂

    10. due: Tusen takk 😀 Ja, fargene på den siste bikinien var fine. Men selve bikinien var ikke helt min størrelse. Og så kan jeg ikke fordra når bikinien har sånt et vattert innlegg. Mine er mer enn store nok fra naturens side 😉

    11. Margrethe: Tusen takk 🙂 Joda, jeg vet du er tøff. Om du ikke viser frem deg selv i bikini, så ligger uansett tøffheten på alle andre områder <3
      Klem

    12. Helene: Takk 🙂
      Jeg er heller ingen bikinidame eller badenymfe. Men jeg liker at det er varmt. Bikinien bruker jeg når jeg skal hamstre litt D-vitamin. Maks. For jeg kan ikke fordra å sole meg, og jeg har ikke bikinikropp 😉

    13. Rriittaa: Tusen takk 🙂 Ja, temaet var morsomt og vanskelig på samme tid. Men jeg hadde løsningen hele tiden, og det fungerte heldigvis 😀

      Ha en herlig flott kveld du også 🙂 Klem <3

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi…jeg føler meg ikke så komfortabel i bikini jeg heller. Jeg er ikke av sorten som sprader rundt blant folk i kun bikini. Om jeg er på stranda og soler meg (noe som er ekstremt sjeldent), så tar jeg alltid noe på meg før jeg reiser meg opp for å gå noe sted 🙂
      Billige bikinier finner jeg ikke som passer. Bysten min er litt vanskelig :/

    15. frodith: Jeg er også av sorten som blir fort lei. Blir så rastløs og begynner å kjede meg. Jeg som ellers aldri kjeder meg.
      Men det er kjekt å være under Sydens sol, så lenge man kan oppleve noe, se ting, og gå fine turer 🙂
      Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg