IS I DAGENS UTFORDRING

Frodith klarer det hun.
Å engasjere folk 🙂

Og nå er jeg inne i nest siste dag i sommerutfordringen hennes. Dagen i dag handler om is.

Is hører jo sommeren til. Og det finnes mange slags is.


Dette var min første smak av sommer i år. Omtrent den eneste sommeren jeg har fått faktisk. For dette var da jeg var i Kroatia i Påsken. Der var det varmt og fint, vi kunne gå lettkledd, vi kunne spise is, og kose oss i det herlige været.

Etter det, har vi hatt spredte dager med litt sol her hjemme. Og ellers kaldt og regn.
Og da smaker ikke is like godt.


I juni hadde vi et par dager med brukende vær. Da valgte jeg å lage meg en smoothie. Den består seg jo av bl.a. frosne bær. Og er en herlig sak å slurpe i seg når det er varmt.


Her har Amalie og jeg kjøpt oss softis. Og softisen kjøpt i Ølbergkiosken er legendarisk. Visstnok mange som sverger til å kjøpe softisen i akkurat den kiosken, fordi den er så enormt god.
Jeg kan skrive under på at den er god. Og jeg synes også softis andre steder er god. Med sjokoladepulvertopping. Så sånn sett er jeg ikke så veldig kresen 🙂 Vi to jentene koser oss på tur. Og spesielt hit, siden det er en campingplass, og vi ofte er her og ser på solnedgangen ♥

Da er dagens utfordring også unnagjort, og jeg koste meg med disse isbildene. Nå fikk jeg jammen lyst på is ♥

Hva er din favoritt topping på softisen?

 

 

#utfordring #sommer #is #iskrem #softis #pinneis #smoothie #frodith #foto

 

22 kommentarer
    1. Skikkelig koselige bilder 🙂 Is er jammen godt, ja..og jeg spiser is hele året..t.o.m midt på kaldeste vinteren 😉 ..favoritt-toppinga mi på soft-is er sitron, når de har det. Ellers går det mye på krokan 🙂

    2. Koselige bilder 🙂 Jeg er ikke så glad i soft-is, så det spiser jeg ikke. Men ellers er jeg VELDIG glad i is..Så i dag skal jeg nok kanskje unne meg en…BARE for utfordringens skyld selvfølgelig 😀 ha-ha

    3. Namm..ja jeg fikk også lyst på is nå..og jeg elsker is..kan spise det fint på vinteren også…må ikke være varmt…soft is er jeg ikke glad i..for toppingen blir så fort borte, også sitter man med bare is…hihih.. flotte bilder og flott bidrag!

    4. Fine sommerbilder. Is er godt uansett vær, men ja, smaker aller best i sol.
      Jeg velger meg sjokoladestrøssel helst på softis, ellers har min favoritt i år blitt baris med karamell…..:)

    5. Helene: Ja, jeg spiser vel i grunnen også is hele året, men frysen som jeg er, passer jeg på at det er innendørs, og godt og varmt der jeg spiser isen 🙂
      Men blir uansett mest om sommeren. Ikke denne sommeren. Kan telle på en hånd alle isene jeg har spist denne sommeren, inkl. våren 🙂
      Krokan var min favoritt før. Sitron har jeg ikke smakt. Det hørtes friskt og godt ut 🙂 Må prøve det en gang 🙂

    6. frodith: Ja, synes absolutt du skal unne deg en is i dag. Og i morgen også 😉 Det er jo sommer 😀 <3

      Jeg er mest glad i kuleis. Og softis kommer som en veldig god nummer 2 🙂 Og oftest blir det gjerne softis, for med kuleis har jeg alltid valgets kval hvilke smaker jeg skal velge 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Is er utrolig godt 🙂 Og ja, smaker like godt om vinteren så klart. Men jeg er så frysen, så derfor blir det mindre om vinteren enn om sommeren.
      Favoritten min er kuleis. Men valget faller ofte på softis, fordi jeg har så problemer med å velge hvilke smaker jeg skal gå for 😉 Hehehe 😀

    8. dedicat: Tja, var heldig de dagene disse bildene ble tatt.
      Sommeren hittil i Sandnes: 10 dager regn, 1 dag finvær, 10 dager regn, 1 dag finvær og bittelitt varme, 10 dager regn, 1 dag finvær….osv. Så kan du regne ut selv hvor mye fint vær vi har her 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg