SHOPPING ER HARDT ARBEID (LONDON)

I London viet vi den første dagen til shopping. Og så shoppet vi litt innimellom, de andre dagene.

Vårt første mål var et kjøpesenter som het Westfield i Stratford. Der hadde de nemlig en butikk som ikke var andre steder i London, som Amalie måtte inn i.

Og det var jo litt koselig, for til og med jeg fant noe kjekt i den butikken 🙂

Westfield er en kjøpesenterkjede. Og dette senteret vi her var innom, hadde mer enn nok butikker å boltre seg i, fordelt på 3-4 etasjer.

Nå er shopping noe av det mest slitsomme jeg gjør. Og er jeg ikke i shoppinghumør, så blir det ikke shoppet mye 😉 Men vi hadde avtalt at vi skulle ha mange pauser. Og da går det litt bedre.

Andre steder vi skulle innom, var Oxford Street, Primark, M&S, og mye mer. Jeg fikk da handlet litt. Men datteren min hadde mest med seg i kofferten hjem 🙂


Rett innenfor Westfield, Stratford, klar for å shoppe.


Såpeprodukter er alltid kjekt å se på. Her er det badebomber som utforskes i butikken Lush.
Selv kjøpte jeg leppeskrubb i denne butikken. 

 
Jeg synes det er kjekt å se hvordan det dekoreres også. Hvordan butikkene viser frem klærne i utstillingen. Her er det altså dukker i høyden og alle steder 🙂


Jeg våget meg til og med innom prøverommet hos Victoria’s secret. Det var en uvant opplevelse i forhold til de nokså sterile prøverommene i norske butikker 🙂


Etter å ha vært innom prøverommet, kom jeg ut av butikken med noe spennende i posen. Men hva det er, forblir en hemmelighet 🙂


Etter noen timer i Westfield kjøpesenter, begynte jeg å bli bekymret for om jeg burde kjøpe en koffert ekstra også 😉 Men neida…alt gikk nedi kofferten da vi skulle hjem, og enda var det plass til mye mer 🙂

En av butikkene min datter handlet i, var Vans. Han som hjalp oss i butikken, syntes sikkert vi så litt slitne ut, og lurte på om vi hadde hatt en lang shoppingdag? Jeg svarte da at ja, shopping er hardt arbeid. Han flirte godt da 😉

Vi hadde en fin dag, men det var også slitsomt.


En godt fornøyd jente etter shoppingstunden på Westfield 🙂 Med nye Vans (sko).

De andre dagene denne uken, valgte vi å shoppe litt til, imellom andre ting vi gjorde i storbyen.

Da fikk også Harrods et lite besøk av oss.


Harrods er jo ikke akkurat støpt etter min lommebok. Men det er jo kjekt å kikke. Og noe kan man jo finne også, om det ikke er alt for spinndyrt.


En hel avdeling full av forskjellige godteri og kakebutikker. Vi fikk nesten stilt søtsuget bare av å kikke 🙂

Vi var ikke så veldig lenge der inne. For vi jaktet egentlig på en spesiell butikk, som Amalie gjerne ville besøke, og vi måtte spørre etter den. Det viste seg at butikken var en del av Harrods, men den hadde inngang fra utsiden.


Ladurée, fransk konditori, berømt for sine makroner.
Amalie har snakket om disse makronene helt siden hun selv fant denne butikken i Paris. Og den søkte hun opp på bakgrunn av en bok jeg hadde lest, hvor nettopp denne butikken var nevnt som åsted for en handling i romanen.

Nå skulle det enedelig bli min tur å smake disse fantastiske munnfullene 😀


Ganske så eksklusivt.


Jeg endte opp med å velge meg ut en boks med britisk motiv, og plass til 8 makroner. Og så valgte jeg forskjellige smaker til å friste ganen med.


Amalie valgte seg en litt mindre boks, som etterpå ville passe inn i interiøret på rommet hennes her hjemme 🙂


Må jo smake også <3
Beste makronene jeg har smakt 🙂


Da vi skulle gå fra Harrods, måtte vi løpe inn igjen. Det kom et skybrudd uten like. Selv om vi sto under tak, ble vi våte. Heldigvis fikk vi lov til å stå innenfor og vente til det hadde gått over 🙂


I løpet av uken, hadde vi oss også en tur innom stormagasinet Selfridges. Men det var faktisk bare for å låne toalettet litt 😉
Kjekt å ha vært innom 🙂 Synes de hadde så fin trappeoppgang. Så den måtte jeg fotografere 🙂

 
Og så Oxfordstreet da. Fryktelig mye mennesker der midt i fellesferien. Men det var nå kjekt å ha vært innom uansett 🙂
Vi hadde oss en god lunsj der en av dagene.

Svart belte i shopping, det var det jeg skulle hatt. Men jeg klarer meg med et lys rosa også 😉 Det var kjekt å komme hjem med litt shoppingminner.

 

Liker du å shoppe når du er i utlandet?
Hva liker du i såfall å handle?

 

#shopping #storbyferie #london #kjøpesentre #ferie #kos #glede

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja man må vel bare shoppe når man er der…jeg er som du vet..ingen shopping menneske og hadde nok pintes..men må man, så må man..hihihi..og jeg måtte nok ha shoppa om jeg var der….Masse fine ting..og kaker…nammmm…..Dere koste dere nok maks!!

    2. frodith: Ja, jeg blir fort sliten. Selv om jeg skulle være i shoppinghumør. Det var kjekt da, å finne kjekke ting som man ikke finner hjemme. Både av butikker og klær og gjenstander. Og sånt inspirerer jo litt 😀 Veldig vellykket og kjekt. Det magiske med det hele, er at jeg glemte alt det triste fra den siste tiden. Og det var jo det beste av alt. Jeg fikk et annet fokus 🙂
      Klem <3

    3. fruensvilje: Huff ja, det er ikke greit om du kjenner det i ryggen. Oftest kjenner jeg det i bena. Men hadde på gode sko 🙂 Kjekt å shoppe, når utvalget er så godt 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, vi koste oss maks. Jeg fant til og med ting jeg ikke ante at jeg ønsket meg 😉 Men sånn er det når man kommer til et sted hvor utvalget er noe annet enn her hjemme 🙂

    5. Ja shopping kan være et pes..hehe.. men litt moro også..om man ikke virkelig mååå ha noe..:)) Aldri shoppa særlig i utlandet.. men venninna mi og jeg har ofte tatt en dagstur til Oslo i løpet av året..men mest for kosen..noen ganger kjøper vi litt også :))Masse flotte bilder her, av stedet , dere fine jentene og gode søtsaker:)) Spennende med det undertøyet da…posen var i alle fall lekker :)) Klem <3

    6. Flotte bilder, og det ser virkelig ut som dere hadde det fint i London. Jeg hater å shopping. Jeg får så smerter i beina av butikkgulv. Om jeg shopper så er det mest klær til barna mine og litt til meg selv…. Jeg synes det er slitsomt, så prøver å unngå det i lengste laget ….

    7. annebe: Ja, den kosen, med venninner på shopping, hvor kosen står i sentrum, og ikke direkte shoppingen, den er fin 🙂 Jeg pleier av og til shoppe litt med ei god venninne. Og det er gjerne hun som er ute etter noe, mens jeg dilter etter. Og gjett hvem som finner noe? Jo, det er meg, som ikke var ute etter noe spesielt 😉

      Ja, undertøyet, det gleder jeg meg til å ta i bruk 🙂

      Klem <3

    8. Minrefleksjon: Ja…det kan være fryktelig slitsomt. Jeg tappes også veldig, da jeg er kronisk utmattet. Men alltid kjekt når man finner noe da 😀

    9. due: Ja, vi hadde det veldig fint i London. Og jeg skjønner veldig godt hva du mener om smerter i bena. Harde betonggulv er ikke akkurat sunt å tråkke på i lengden.

      For min del handler det om energien. Jeg blir veldig fort sliten i kroppen. Sliten i hodet. Så for meg er shopping helt greit, i små doser 🙂

    10. MoKath: Ja, de var fantastiske <3 Skal garantert handle der igjen 🙂 Lakris og salt karamell er mine favoritter også. Fikk smakt begge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg