I GÅR VAR JEG PÅ HÅR-SPA

Ja, det høres fint og eksklusivt ut med hår-spa. Men det er jo det når man går til frisøren. Både spa, og fint og eksklusivt 🙂

Og i går, da var det på tide å få ryddet litt i hårmanken, ganske impulsivt, siden formen ikke var så verst da 🙂

For egentlig, så skulle jeg vaske håret. Men det var blitt så langt, og litt av et tiltak, når jeg alltid må hvile godt etter den jobben er gjort.
Så da kom jeg på at jeg hadde tenkt å ta turen til frisøren min en dag.
Jeg sendte henne en mld og hørte om hun hadde ledig time? Og det hadde hun 😀

Lykke ♥

På søndag var siste gang jeg var ute blant folk med det lange håret. Da så jeg sånn ut:

Her er jeg på rusletur i Stavanger i det fine været ♥

Å gå til frisøren er kostbart, men det gir en god følelse både underveis og etterpå.


Rett og slett litt forventningsfull når jeg sitter her i stolen 😀

Og gleden er alltid stor når frisøren min vasker håret mitt. For der i salongen har de massasjestol. Og den er god å ligge i mens håret blir vasket. Og samtidig blir hodebunn og øverste del av nakke også massert. Så da mangler liksom bare føttene. Tror de burde ansette noen for det også 😉 Men det er fantastisk herlig, og jeg nyter av hele mitt ♥

Mens klippen og stellet pågår, prater vi om alt mulig. Og det er jo ekstra koselig, siden vi kjenner hverandre, og hverandres familie. Frisøren er datteren til veldig gode venner av meg, og jeg føler meg heldig som har sånn en nydelig frisør.


Jeg viste henne bilde fra i fjor sommer, og at jeg kunne tenke meg en sånn lengde på håret. Og hun satte i gang.
Og etterpå lå det igjen ganske mye hår på gulvet ja.
Det føltes rett og slett lettere, bokstavelig talt 😀


Her er det ferdige resultatet på en blid og fornøyd dame 😀

Etter besøket hos frisøren, unnet jeg meg en lunsj på Jordbærpikene 🙂


Betesalat, som er deres Rosa Sløyfe bidrag.
Den smakte veldig godt. Og ekstra godt når litt av kjøpesummen går til en god sak 🙂

(Ikke sponset reklame)

Alt i alt, ble dette en vellykket dag, hvor jeg virkelig følte at jeg hadde det bra. Sånne dager er gull verdt ♥

Unner du deg selv spa av noe slag av og til?
I så fall, hvilken type spa foretrekker du?

 

#spa #hår #frisør #massasje #hårklipp #lunsj 

 

24 kommentarer
    1. hårspa var et godt ord :)) og du ble så kledelig og vakker med din nye hårlengde ,en nydelig avslutning på en deilig dag også,den salaten såg helt lekker ut

    2. fruensvilje: Tusen takk 😀
      Ja, jeg synes hår-spa passer fint 🙂 For det er jo en nytelse å bli dullet og stelt med <3
      Salaten var overraskende god. Jeg hadde lyst på mer etterpå, selv om jeg var mett 🙂

    3. Du kler veldig godt den lengden og frisyren- det husker jeg fra i fjor også <3 Og det er alltid deilig med et besøk hos frisøren- jeg finner liksom aldri tid til det jeg. Har ikke klipt meg siden april, og da hadde jeg ikke klipt meg siden april før det. Men, jeg skal helt seriøst fikse håret før jul altså- det er målet. Ha ha..
      Og så fint at du valgte en lunsj som også støtter rosa-sløyfe <3

    4. maiken: Tusen takk 🙂
      Hehe…ja, håret vokser som ugress. Jeg hadde det så kort tidlig i fjor sommer. Klippet det igjen i mars, ikke så mye da, men betydelig likevel. Og nå var det blitt enormt langt igjen. Frisøren bemerker det også, hvor fort det håret mitt vokser 😀
      I alle fall noe på denne skrotten som fungerer godt 😉 Hehehe 😀

    5. natheless: Takk for det 🙂
      Ja, det er godt å gjøre litt for seg selv også 🙂
      Her regner det tett i dag, så dagen må bli vakker innendørs 🙂
      En flott dag til deg også 🙂

    6. Elevele: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg synes også den er fin den lengden, selv om jeg aller best liker langt hår. Men det er så tungt å stelle. Og energien strekker ikke til.

      Før gikk jeg selv også til frisøren bare en gang i året. Men da var håret mitt helt ned til livet 🙂 Tror nok jeg skal ha det kortere. Nå blir det sånn cirka to ganger i året 🙂 Det er egentlig ganske greit 🙂

      Ja, måtte jo støtte rosa-sløyfe <3 Og så smakte det jo så godt også 😀

    7. Så deilig, da..du ble virkelig kjempefin =) ..selv er jeg nok ikke av de som går til noe som helst type spa..sikker 10-12 år siden sist jeg var hos frisør..klipper & farger håret selv, hehe =D

    8. Det var en topp dag tenker jeg. Ser du koser deg. Og du ble kjempefin 🙂 Deilig med frisørbesøk, men jeg er aldri hos frisør. Burde det mye oftere.

    9. Flott innlegg, og pen på håret ble du …
      Deilig med den lunsjen da…..og pengene går til forskning 🙂 får vi håpe…
      Ha en super kveld ….klemmer herfra.

    10. Det er sjeldent jeg tar vask hos frisøren..sitter så vondt med nakken bakover på den vaskestolen..så unngår det..men massasje i hodebunn ER godt…enig med deg der…Du ble sååå flott!! og må jo være så mye lettere og bedre! skikkelig fin!

    11. Helene: Åh wow…tenk så mye penger du har spart??? 😀 Det er jo ikke feil 🙂
      Jeg er redd jeg har en hårtype som ikke vil bli bra om jeg gjør for mye med det selv. Ville nok virkelig sett ut som jeg kom fra en annen planet 😉 Men kjenner flere som foretar hårklippen selv. Går jo glipp av massasje da, og sånne ting, hihi 🙂
      Jeg har til dags dato ikke farget håret. Men den dagen kommer nok 😉

    12. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, jeg ble fornøyd. Og nå er det så enkelt og stelle det 🙂
      Men hadde selv mange år hvor det knapt ble et lite frisørbesøk i året. Men håret mitt vokser så fort, at det ville rukket til gulvet nå hvis jeg ikke hadde klippet det iblant. Og så er det jo så herlig når proffene gjør en god jobb med hårmanken. Litt luksus i hverdagen rett og slett 🙂

      <3

    13. solliv: Tusen takk 🙂

      Ja, den lunsjen var veldig god. Det som er dumt at kun 10 kroner går til rosa sløyfe. Synes de kunne gitt litt mer.

      Ha en herlig dag 🙂 Her regner det, men det er fint å ha innedag da 🙂
      Klemmer tilbake <3

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂

      Ja, det kan være vondt i den vaskestolen, hvis nakkestøtten ikke passer. Det sliter jeg med, for jeg er ikke så lang, så selv om nakkestøtten presses godt ned, så hjelper det ikke 100%. Så jeg skjønner godt hva du mener. Men premien i form av massasje, det er verdt det for meg 😀

      Nå skal jeg nyte lettstelt hår en stund. Det er godt hva som kan gjøre livet litt lettere 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg