PARKEN, STRANDEN OG KJÆRESTEPARET

Skudeneshavn har en fin liten park, som alle byer med respekt for seg selv har 🙂

Den var ikke vanskelig å finne, der den ligger i enden av Søragadå.

Før vi kom inn i parken, fant vi også Skudenes’ egen gallionsfigur.

Det er ikke mange byer som kan skilte med akkurat det, en gallionsfigur som troner på en fjellknaus. Den kalles Damå i parken.

Der står hun og ønsker velkommen 🙂

Videre inn i parken kommer vi til et minnesmonument over dem som falt i krigen.

Og snur vi oss rundt og kikker den veien vi kom, står en paviljong/scene. Her pleier det sikkert å foregå noen festligheter fra tid til annen. Og Damå kan du skimte på fjellknausen ved veien i det fjerne 🙂

Dyrene i parken har fått et eget skilt, men vi så ingen av dem på vår parkvandring.

Derimot så vi denne: Månesteinen. Den lå der kilt fast i berget. Og der ligger den sikkert godt. Og ligner ikke på noe annet i parken.

Men forklaringen var nær:

Jeg elsker sånne lettfattelige opplysningskilt, som forteller historien bak 🙂 Den var jo ganske så logisk den forklaringen som kom for dagen etterhvert 🙂

Etter parken tok vi en tur på stranden.
Karmøy har flere flotte sandstrender, men i Skudeneshavn har de laget til sin egen lille bystrand. Her er fine piknikområder med bord og benker, klart til familieutflukten ♥

Og her fant vi også en anledning til å ta noen bilder av oss sammen ♥
Turtelduene 😉

Så her var vår kjærestetur til Skudeneshavn kommet til veis ende. Jeg kan virkelig anbefale en tur hit, for dem som har lyst og anledning. Enten det er med kjæresten, eller venner, eller familie 😀

Så ønsker jeg alle en strålende helg, nyt den akkurat der hvor du er ♥

 

 

#reise #skudeneshavn #parken #gallionsfigur #damåiparken #stranden 

 

 

22 kommentarer
    1. det var en koselig vandring du tok oss med på,og jammev var det grønt og vakkert der i parken også :=) jeg liker også lettfattelige opplysninger,og denne var enkel å forstå,koselig og til slutt et nydelig bilde av turtellduene :=) ha en fin helg

    2. Jeg ønsker meg en sånn gallionsfigur på hytta .. men kanskje i en litt mindre utgave. 😉 Fine bilder, og et fint par. Fortsatt god helg.

    3. I Hvitsten ligger det mange gallionsfigurer rundt i parkene. Fred Olsen, skipsrederfamilie, som har bodd der. Fin liten plass du har besøkt da, så kjempekoselig ut 🙂 Og dere ser glade og fornøyde ut 🙂 Fine kjærestene 🙂

    4. Så flotte bilder! og så koselig å få se kjæresten! Ser ut som en snill og god mann! Kos dere masse sammen! ha en god kveld!

    5. Tusen takk for en kjempe koselig tur kjeresten min <3
      Så er det kos å se bildene å lese her om vår første kjærlighets tur , å flere turer skal det bli både nært å fjernt.
      Din Pål <3

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja her er det oftest grønt hele året 🙂 Med enkelte års unntak 🙂
      Ja, vi er nok enige der ja, om lettfattelige infoskilt 🙂
      Så fikk jeg avslørt litt også ja. Liker det bildet veldig godt 🙂
      En fortsatt god helg til deg <3

    7. Marit: Tusen takk 🙂
      Ja, en sånn figur hadde nok gjort seg på hytta 😀 Garantert blikkfang 😀
      Fortsatt god helg til deg også 🙂

    8. frodith: Ah…det visste jeg ikke om. Men er jo et tøft innslag i parkene da…spesielt når det bærer preg av skipsredervirksomhet 😀
      Ja, veldig koselig sted vi var på. Kan anbefales 🙂 Og vi er så fornøyde at <3
      Klem <3

    9. Toini: Tusen takk for det 🙂 Ja, han er snill og god. Håper jeg har fortjent så mye godhet 🙂
      Fortsatt fine kvelden til deg også 🙂

    10. Margrethe: Tusen takk <3
      Ja, helga går sin gang her, med besøk hos legevakten i morges, og full penicillinpakke med hjem. Men koser meg så godt det lar seg gjøre 😀

      Ha en flott helg videre <3

    11. Pål A Eriksen: Kjære gode Pål <3
      Disse bildene og blogginnleggene er noe vi kan se tilbake i når vi blir gamle 😉 Hihi 😀
      Gleder meg til flere turer og masse flere opplevelser med deg <3
      Kyss og klem <3 <3

    12. Hei, har lagt lenker til det meste du har skrevet om Skudeneshavn ut på gruppen ” Du vett atte du e fra Skuddnes når..” med over 2600 medlemmer. Hvis du jar lyst å bli med i gruppen, søk den opp på FB.
      Veldig hyggelig lesing om mitt føde og oppvekststed. 🙂

    13. Jeg må begynne fra slutten….. For et FLOTT par <3 <3 <3 Dere ser jo ut som en million dollar og enda litt til <3
      Og den "månesteinen" var jo fin da- selv om historien med at den hadde falt ned fra månen var bittelitt mer spennende, så var uansett hele historien bak den fin 😀 Jeg liker historie 😀
      Så syns at dere ikke fikk sett verken ekorn, eller pinnsvin- det er jo så herlige og flotte dyr <3 Alt for sjeldent man ser de, syns jeg, spesielt pinnsvin.
      Ellers ser det fremdeles ut som en by som helt klart er verdt et besøk, eller fem 😀

    14. karidansen: Tusen takk for det <3 Ja, håper vi kler hverandre 😀 Trives i alle fall veldig godt sammen <3
      Turen var veldig kjekk. Helt passelig for vårt tempo <3

    15. Jan Inge Steensen: Hei 🙂 Så koselig da 😀 Tusen takk for linkene 🙂 Det er rart med det, men jeg måtte bli voksen for å se hvor fint det er i Skudeneshavn 😉 Reiste jo gjennom der ofte da jeg var barn og vi skulle besøke mine besteforeldre i Haugesund <3
      Jeg skal kikke innom gruppen, selv om jeg ikke er derfra 😀

    16. Elevele: Tusen takk <3 <3 <3 Så kjekt å høre 😀

      Ja, enig i det med månesteinen. Noen eventyr hadde nesten vært kjekkest å holde på 😉 Er spennende med historie da 😀

      Ja både pinnsvin og ekorn er fine dyr. Har hatt pinnsvin i hagen, men det er noen år siden.

      Skudeneshavn er absolutt verdt et besøk ja. Og veldig gjestfrie og vennlige mennesker der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg