MINNER PÅ FACEBOOK

Det er mye med Facebook jeg liker godt. Men en spesiell ting der, setter følelsene i sving av og til, og det er når man får opp et minne. Altså noe man tidligere har lagt ut, enten for et år siden, eller for mange år siden. Og så spør jo Facebook om jeg har lyst å dele minnet?

Det er ikke så ofte jeg deler disse minnene. Men noen minner bare MÅ deles.

Et sånt minne fikk jeg opp i går. Og da det dukket opp, ble jeg jammen ganske tankefull og fikk en vemodig følelse. En tid er ugjenkallelig forbi, og det setter jammen tankene i sving.

Minnet jeg fikk opp og delte var dette, hvor jeg la ut påfølgende tekst:

 

“Huff altså, som årene flyr. 10 år siden dette bildet ble tatt. Og jeg husker det så godt. 
Jeg griper meg ofte i å tenke tilbake og savne denne tiden. Faktisk er det helt forferdelig noen ganger. Det var en så kjekk tid, ungene var små og utrolig skjønne. Og selv var jeg mye friskere den gangen. Riktignok var det på den tiden jeg begynte å bli syk. Det var på den tiden alle problemene mine begynte. Både det ene og det andre problemet. Og hadde jeg visst hvor ille dårlig jeg og tilværelsen skulle bli, og hvor lenge jeg skulle måtte kjempe for å få respekt og hjelp, da vet jeg sannelig ikke om jeg hadde orket kampen.
Men her er jeg, 10 år senere. Ungene er fortsatt skjønne, selv om de er voksne nå. Og mye kjekt har vi sammen. Jeg kunne virkelig aldri ha sviktet dem, selv om ting har vært grusomt vanskelig for meg selv.

Men noen viktige ting har jeg i alle fall lært:
Lev for dagen i dag. Du vet aldri hva morgendagen bringer. Nyt hver en dag som om den var din siste. Og gi blaffen i hva rykter og uvitende folk sier og tenker, du vet selv sannheten. Og ikke minst, ta hensyn til deg selv. Rovdrift på deg selv tjener ikke noen, og aller minst dem du elsker 

Dette minnet gjorde noe med meg i går. Jeg ble litt emosjonell, og samtidig ga det meg en god følelse av kjærlighet og glede. Jeg er jammen heldig tross alt. Jeg har klart meg i motgang og medgang, og er stolt både av meg selv og av mine barn. Jeg har så mye å leve for, og så mye kjærlighet i meg som jeg bare MÅ øse ut over alle dem jeg er glad i.

Jammen er jeg heldig altså ♥

Jeg takker Facebook for disse påminnelsene. De kommer godt med 🙂

 

Har du noen gode minner du gjerne ser tilbake på og gjerne henter frem og deler?

 

 

#minner #facebook #bilder #følelser #familie 

14 kommentarer
    1. et vakkert minne,og dine barn er nok like glade i deg også den dag i dag,jeg tenker det er godt vi ikke hvet hva vi har i vente,så får en ta kampen og jobbe for et godt liv.
      Jeg får ikke opp noen slike varsler,men ser min mann får minner gjennom google+ ,det bruker å være hyggelige minner å se tilbake på

    2. Ååå så koselig! og flott bilde av dere! Ja det er koselig å få disse minnene opp..man glemmer så fort…og man glemmer at man faktisk har det ganske godt! Ha en god dag!

    3. Så fine tanker du fikk ved å se bildet. Ja, vi må leve i dag, for i morgen vet vi ikke noe om. Hun ligner deg den lille. Samme fine nese!!! Ønsker deg en vakker dag med mange gleder! Klem 🙂

    4. Koselig med slike minner! Det dukker opp noen få på facebook, men jeg er ikke så ivrig der…. ellers dukker det jo stadig opp minner om unger og diverse…. det er kos <3

    5. Jernbanefrua..: Ja, det er sant…man finner lett igjen slekt og venner som man kanskje ikke får pratet så mye med så ofte. Det er en veldig fin ting synes jeg 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er så sant, det er godt vi ikke vet hva vi har i vente. Da hadde jeg nok kanskje gitt opp lenge før barna kom til.

      Det er hyggelig når minner dukker opp, samme hvor. Om det så bare er et bilde man finner i en skuffe eller en gammel album 🙂

    7. Toini: Ja, det er rart med den hukommelsen altså…jammen har jeg fått mange gode aha opplevelser via Facebook 🙂
      En riktig god kveld til deg <3

    8. natheless: Ja, ikke sant, viktig å leve i nuet 🙂
      Hihi…jeg viste henne kommentaren din, og hun smilte godt ved sammenligningen, som nok stemmer ganske godt ja. Vi har nok noen felles gener der 🙂
      Dagen ble fin den, om enn litt slapp. Sykdom slipper ikke taket her, så det ble en tur til legen. Men ellers alltid kjekt når solen titter frem 🙂
      En god kveld og natt til deg 🙂 Klem 🙂

    9. minruteteskjorte: Hehe….ja, noen ganger blir det en del overpublisert inne hos meg også, men likevel så er det jo kjekt. Og også når minnene dukker opp, om ting man hadde glemt 🙂

    10. Margrethe: Ja, det er alltid kos med sånne minner 🙂
      Jeg er selv ganske aktiv på Facebook. Det har liksom blitt min sosiale kanal når jeg ikke kommer meg ut så mye i perioder. Akkurat som her inne også…en fin sosial portal for meg, og en fin måte å bli kjent på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg