EN SOLOPPGANGSTUR

Her hvor jeg bor, kan soloppgangen sees gjennom stuevinduet, om man er tidlig nok oppe da 😉 Noe jeg ikke så ofte er.
Men det er jo hustak og sånt som kommer litt “i veien” for de flotte bildene, så det er sjelden jeg knipser noe om jeg skulle være tidlig nok.

I går da jeg kjørte min datter til skolen, siden det var så bitende kaldt, så var det en nydelig soloppgang. Og den var veldig vakker akkurat der ved tjernet som ligger rett ved skolen.

Så da ble værmeldingen sjekket, og jeg stilte meg i fremste rekke for å kjøre henne på skolen i dag også 😉 Jeg planla godt, og hadde med meg både kamera og mobiltelefon.

Helt nydelig når den varme gløden fra solen skinner inn mellom trærne og lager fint lysmønster på det islagte tjernet.

Litt skyete vær, og det er meldt mer skyer, og helt overskyet fremover de neste dagene, så jeg var nok heldig som valgte akkurat denne morgenen til å forevige soloppgangen i denne omgang 🙂

Fuglene hadde ikke helt stått opp enda, de lå så godt på isen og sov. Svanefamilien til venstre på isen 🙂

For de fuglene som måtte føle for det, så har noen sparket en ball ut på isen. Det var noen måker der, som vurderte en tidlimorgen fotballkamp 😉
Bygget i bakgrunnen er Giskehallen. Som barn var jeg ofte med faren min der og badet og svømte. I ungdommen gikk jeg dit med venner. Og når sønnen min fortsatt var liten, gikk han i svømmeklubben der 🙂 Senere gikk han jo på den videregående skolen som ligger rett utenfor synsfeltet til venstre for hallen. Og da var han jo titt og ofte innom hallen 😉
Det er jo en flerbrukshall, med idrettsområder av forskjellige slag. Og elevene som går på videregående, har dette som gymområde.

Uti tjernet ligger en liten holme. Og bygget til høyre i bildet er Sandnes Videregående. Skolen der min datter går. Min sønn har også gått der 🙂

Da jeg gikk tilbake til bilen, kom jeg forbi et kart/infoskilt om turområdet deromkring. Og jeg besluttet at jeg skal utforske det turområdet en dag det er litt varmere temperaturer 🙂

Turen i dag ble ikke så lang. Et par runder rundt tjernet, og en liten svipptur på en sti som gikk bort fra tjernet. Det ble for kaldt for bronkiene mine, som fortsatt sliter, men godt med den gode lille tur- og sol-opplevelsen 🙂

Nå sitter jeg her og skriver med feber og hodepine.
Det er ikke noe annet enn det vanlige, som jeg har ofte. Hodepinen er ikke så ofte lenger, og bra er det, men feberen er sånn gjennomsnittlig tilstede 20 av dagens måneder. Ikke veldig høy feber, men mellom 38 og 38,5 grader. Irriterende, men er jo faktisk nokså vant til det. Blir jo ekstra slapp da. Jammen godt jeg ikke har noe jeg skal stresse med. Jeg overlater stresset til andre 🙂

Jeg hadde i alle fall en veldig god start på dagen, og ønsker dere alle en fortsatt strålende fin dag ♥

 

#turglede #soloppgang #tjern #gisketjern #sandnes #islagt #sandnesvideregående #giskehallen #iskaldt 

16 kommentarer
    1. Flotte bilder av vakker soloppgang..tok noen i solnedgangen i går jeg :)) Ja om man tar bilder hjemme kommer det som regel noe mindre fint i veien..hehe..
      Hyggelig å høre om at du var i svømmehallen med faren din..fine minner <3 Ja stress er det værste som er for meg også..men noen ganger er det noe en bare "må"..men ellers er det godt en kan ta det i sitt eget tempo :)) God helg og god bedring 🙂 Klem<3

    2. Så koselige bilder 🙂 Det er PENT selv om det er kaldt 🙂 Håper du får en fin fredag Eva, jeg skal til søsters og det blir koselig 🙂 Klem <3

    3. annebe: Solnedganger elsker jeg <3 Og soloppganger også, om jeg bare klarer å komme meg opp tidlig nok 😉 Men som du sier, hjemme kommer det som regel noe mindre fint i veien 😉

      Gode minner det med Giskehallen. Jeg har vært mye der.
      Ja, enkelte ganger er det ting vi bare må. Og da gruer jeg alltid for konsekvensene. Men overlever jo likevel 😉
      God helg til deg også, håper du får med deg mange flere solnedganger i tiden fremover 🙂 Klem <3

    4. frodith: Ja, det er pent selv om det er kaldt. Det blir en helt egen stemning da 🙂
      Koselig at du skal til søsteren din. Heldig som har en søster/venninne <3 Verdifull tid det når dere er sammen 🙂
      Kos deg masse og god helg <3 Klem <3

    5. Søtmonsen ): Tusen takk <3
      Ja, jeg har det ganske bra nå, etter mye sykdom og greier. Stress er ikke bra, jeg har merket at du har vært borte. Håper alt stabiliserer seg snart, sånn at det ikke føles så hektisk og travelt <3

    6. Får håpe det bare er for nå og at jeg klarer å slappe av snart, sånn til sommerferien når skolen er over, haha ;P
      Det ordner seg nok 😉 Koselig at folk savner meg ihvertfall <3

    7. Så fine bilder. Herlig å se soloppgangen, men den blir jo tidligere og tidligere nå. Synes du er flink til å takle feber og det hele. Klem fra meg 🙂

    8. Jeg hater sånne ting som kommer i veien for bildene mine! 😉 Det være seg et tak, en bil, en halv Jonas i farta… eller alle disse irriterende turistene som vrimler over alt når jeg er på ferie! 😉 Fine bilder.

    9. natheless: Ja, soloppgangene blir tidligere for hver dag, og denne gangen var det jo tidlig nok i grunnen 😉 Hehe 🙂 Men kanskje jeg får gå en soloppgangstur om sommeren en søvnløs natt om det skulle bli sånn 😉

      Ja, feber og alt det der er jeg jo ganske vant til, men det er jammen meg slitsomt. Unner ingen å ha det sånn.
      Håper du har en fin søndagskveld 🙂 Klemmer <3

    10. Marit: Hehe…ja, det er frustrerende. Men jeg har også funnet at det kan være givende å ha folk med av og til, for å få et inntrykk av størrelse og at dette faktisk er noe folk er med på 🙂 Men det finnes triks for å få folkene usynlige på bildet, men da må man ha litt fotoutstyr 😉
      Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg