STRIKKEGLEDER

I min litt småstressede hverdagssituasjon for øyeblikket, er det godt å fordype seg i noe, sånn at jeg glemmer rot og skrot rundt meg. Jeg vet jo at snart er det ferdig her. Knapt to uker igjen.

Det beste da er å lese… enten blogg, eller bok. Jeg har ikke fokus nok til å kommentere så mye, så jeg håper jeg er tilgitt, både av dere her i bloggens verden, og alle på Facebook som legger ut ting. Eller så er det aller beste å strikke. For da glemmer jeg tid og sted når jeg fordyper meg i det. Da er dagdrømmene aktive, og jeg løfter stresset fra mine skuldre, en stakket stund 🙂

I forgårs ble jeg ferdig med genseren til Amalie.

En fin Mariusgenser, strikket i Mini Alpakka fra Sandnes Garn. Amalie valgte fargene selv, og vi ble enige om at et tynt garn nok var det beste. For da kan genseren brukes som inneplagg nå om vinteren.

Det har tatt meg litt tid å strikke denne, da jeg av og til ikke har krefter til å strikke så mye. Det er periodisk. Før i tiden strikket jeg mye, hele tiden. Nå har strikkingen blitt en større glede når jeg er i form til det ♥

Og nå var tiden endelig moden for å gjøre denne flotte genseren ferdig. Til stor glede for den stolte eier 🙂

Hun tok den på seg i går morges før hun gikk på skolen. Veldig fornøyd og glad 😀

Og så klart, når ett prosjekt var ferdig, måtte jeg jo i gang med noe nytt.

Ei venninne spurte meg om jeg kunne strikke lue til henne. Hun kjøpte garn, og det garnet har bare ligget og ventet på at Mariusgenseren skulle bli ferdig.

I går begynte jeg på luen, som jeg fant mønster til i boken Feminint Tilbehør. Jeg strikket den ikke nøyaktig lik. Men lot meg inspirere litt 🙂

Jeg måtte jo så klart prøve den nystrikkede luen, og jeg ble i alle fall selv fornøyd, om jeg skulle hatt luen selv. Så jeg har tenkt at jeg kanskje strikker en lignende til meg selv også, men nokså sikkert i en annen farge. Sånn at de ikke blir like.

Det er uansett nok garn igjen til flere luer, så kanskje jeg finner inspirasjon til en lue til i et annet mønster, til min venninne. Så har hun litt å velge i 🙂

Neste prosjekt er egentlig noen plagg som er ferdigstrikkede….men som jeg ikke har festet alle tråder og sånt på. Det ene er en jakke jeg strikket for mange mange år siden. Den er ferdig montert, men mangler bare knapper. Knappene har jeg nå kjøpt, og de gleder seg til å bli sydd på 😀
Og så strikket jeg et skjørt for en stund siden, og der skal jeg sy inn en strikk i livet. Så vil det bli klart til bruk det også. Disse to plaggene matcher ikke hverandre. Men de matcher andre ting i garderobeskapet mitt 🙂

Utrolig kjekt å bli ferdig med ting til meg selv også. Ikke bare ting til andre 🙂

Og etter det, skal jeg strikke ferdig et par andre ting som har ligget på vent mens jeg strikket Mariusgenseren 🙂

Perfekt å holde på med sånt, mens jeg ser på at andre jobber med kjøkkenet mitt 😉

Hvilket håndarbeid foretrekker du å holde på med? 

Det er fredag og helg 😀
God helg alle sammen, nyt den stort ♥

 

PS: Dette innlegget er IKKE sponset!

 

#mariusgenser #marius #sandnesgarn #garn #garnglede #strikkeglede #strikkeprosjekter   

20 kommentarer
    1. Deilig med noe en kobler av med..foto er det beste for meg ….inne eller ute , før både strikka og hekla jeg:)) Fine plagg du har laget..pent arbeide ser det ut til også :)) Håper kjøkkenet blir bra..og det gjør det nok :)) Du kledde lua veldig godt.. <3 Fredagsklem <3

    2. en fin genser og hue dette,kjekt å ha litt alsidige interesser så kan en variere litt alt etter dagsform.
      Nå strikker jeg en genser som er tenkt som julegave til et barnebarn til jul igjen :=)

    3. Så flott flinke du 😀 Det må jeg si.. Om du lover å ikke si noe til en levende sjel.. så fant vi en pose med alt til en juleløper.. sånn kors stings greie.. kaaanskje jeg er i gang med noe snart 😀

    4. Kjempe fin genser! og lue! Du er jammen flink..nei..jeg er ingen strikker…og hobbyen min blir å drive på med bilder..redigere og leke…Deilig å få unna prosjekter som har blitt liggende…det kan jeg tenke meg! Ha en god kveld!

    5. annebe: Takk for det 🙂 Ja, jeg likte den lua, så jeg må nok strikke en til meg selv også 🙂
      Foto er jo også noe jeg selv liker godt, men inspirasjonen har ikke vært så god denne vinteren. Jeg har vært for mye syk og sengeliggende. Men glimter til iblant 😉

      Kjøkkenet blir bra. Akkurat nå er rørleggeren her og bygger om rørene, siden jeg skal flytte vasken og alt sammen 🙂

      Ikke så enormt lenge igjen nå…halvannen uke 🙂

      Helgeklemmer til deg <3

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er helt sant som du sier, det med å ha litt allsidige interesser, som man kan ta frem alt etter dagsformen 🙂

      Høres ut som en fin julegave. Og jeg må jammen si at du er god, som tenker julegaver så tidlig. Jeg har noe å lære der 🙂

    7. dedicat: Takk for det 🙂
      Jeg skal ikke røpe noe, men synes absolutt at en sånn juleløper hadde vært noe å lage. Og enda lenge til jul, så dere har god tid 🙂 Samboeren til min tante broderte mye. Store flotte bilder 🙂 Han var en dyktig broderer 🙂 Nå har han byttet hobby, nå går det i puslespill 🙂

    8. Toini: Ja, din hobby er også en av mine hobbyer <3 Men jeg har så mange hobbyer, så får nok ikke utviklet alle like godt og profft 🙂 Dine bilder er jo fantastiske <3
      Flotte dagen til deg <3

    9. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂
      Veldig koselig med håndarbeid ja. Og en genser i str. 8 år går litt fortere enn sånne voksenprosjekter jeg setter i gang med 🙂

    10. Margrethe: Brodering er kjekt det også 😀 Jeg har brodert litt, men føler selv det er enklere med strikking. Spesielt med tanke på synet mitt, som er veldig varierende 🙂 Koselig å ha noe smått og sysle med når man skal slappe av litt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg