PÅSKEROEN HAR SENKET SEG

Da har det jammen blitt helg igjen, og til og med påske 🙂

I alle fall for noen 🙂

Her hos meg hadde jeg opprinnelig forventet at det nye kjøkkenet mitt skulle være helt ferdig. Men det har dessverre ikke blitt sånn. Store forsinkelser på deler, og jeg sitter her med et halvferdig kjøkken.

Men jeg har jo tatt det i bruk fordet. Og i dag fikk jeg ryddet stua for det meste av rot som har plaget meg i ukesvis nå. Det er litt rot enda, men jeg har flyttet det litt, og samlet det litt, så virker det ikke så overveldende lenger 🙂 Og akkurat det har gjort at jeg endelig begynner å slappe litt av. Det er noe helt forferdelig når man står midt oppi en oppussingssituasjon, og alt står på hodet. Og når det da ikke har noen ende heller, så blir jeg dårlig, faktisk. Kroppen klarer ikke å falle til ro. Klarer ikke å hvile. Selv om jeg sitter helt stille. Og så kommer smerter som en direkte følge av det at kroppen aldri hviler.

Men nok om det….!

Siden jeg fikk ryddet stua, og det faktisk er påske, så har jeg også fått påskepyntet litt 🙂 Så nå er det så koselig her hos meg synes jeg. Og i skrivende øyeblikk venter jeg kjæresten på besøk om litt, så da kan det jo ikke bli mer perfekt i grunnen ♥

Denne påskeoppsatsen laget jeg for mange mange år siden, og den tar jeg frem hver påske 🙂 Lykten i forgrunnen er det min datter som har laget. Og den er fremme hele tiden, men med forskjellig farge lys i, alt etter årstid og sesong 🙂 Jeg liker den lykten veldig godt, og nå er det et gult telys oppi den 🙂

Et lite nærbilde av den lykkelige familien ♥

På stuebordet har jeg pyntet lysfatet med gule lys og malte egg. Eggene er malt av ungene, for mange år siden. Ikke så lett å se dem på dette bildet 🙂
I bakgrunnen er rosebuketten jeg fikk av Pål tidligere i uken ♥
Og godtet er fremme, så klart….det er jo helg 😀

Til jul var jeg en tur innom gartneren, og kjøpte en julepyntet sammenplantning. Den var jo faktisk like fin fortsatt, så i dag gikk jeg innom gartneren igjen, og kjøpte litt gult, og litt annen koselig pynt, og byttet ut det røde selv. Veldig koselig synes jeg 🙂

Her er mer hjemmelaget 🙂 Brikken laget jeg i en av barnehagene jeg jobbet i.

Og her er litt som ungene har laget når de var yngre. Kyllingene på peisehyllen er det sønnen min som har laget. Og bildet over, er det datteren min som har laget 🙂

Og så var det kjøkkenet da, som ikke er ferdig, og dermed ikke helt presentabelt i mine øyne. Men jeg kjøpte en tulipanbukett for å pynte litt opp der, tross alt. For jeg har jo tatt kjøkkenet i bruk. Jeg liker spesielt godt vasken og det området der. Og enda bedre når det blir helt ferdig 🙂 Veggene i bakgrunnen er ikke kledd i sin ferdige drakt enda…så derfor ingen nærbilder av den 🙂

Her blir påsken rolig. Meg og kjæresten ♥ Og uti uka blir det nok en hyttetur til Farsund i noen dager. Jeg liker å tilbringe litt tid med de som er igjen i familien. Det blir første påske uten mamma. Men vi skal komme oss gjennom det også. Viktig å ta vare på hverandre ♥

Hvilke påskeplaner har du?
Pynter du til påske?

Så gjenstår og ønske alle en riktig god påske, jeg krysser fingrene for godt påskevær og hyggelige stunder for alle sammen

 

 

#påske #påskepynt 

19 kommentarer
    1. Så koselig du har pyntet til påske…herlige minner…Skjønner at du sliter med kjøkken som står halv ferdig..Men du har noe godt i vente da….kos deg med kjæresten..og ha en riktig god påske!

    2. God morgen! Det er så koselig der hos deg.
      Hos meg er det ikke pyntet mye ettersom jeg reiser til hjemlandet mitt på onsdag.
      Der feirer vi påske på helt annen måte.
      God påske til deg:)

    3. Den lille Pandaen c:: Det høres ut som fornuftige planer 🙂 Ikke noe kjekt å ikke være i form, og føle at ting blir forsømt. God bedring <3

    4. ligaya: Tusen takk for det 🙂
      Jeg skjønner jo at du ikke pynter til påske når du likevel skal reise bort. Det pleier ikke jeg heller å gjøre hvis jeg reiser noe sted. Men denne påsken blir jeg litt borte og litt hjemme 🙂

      Du er jo heldig da, som har to kulturer å hente inspirasjon fra uansett, siden påsken, og sikkert andre høytider også, blir feiret helt forskjellig i de to landene du hører til 🙂

      God påske til deg også, og god tur til hjemlandet til uka <3

    5. Etdiktomdagen: Ja, det har jeg….for en gangs skyld 😉 Det har blitt litt opp og ned hvor mye pynt jeg henter frem. Det kommer jo litt an på hvor mye jeg skal være hjemme 🙂 Men koselig er det jo 🙂

      Ha en strålende god lørdag du også <3

    6. Fint du har pyntet! Jeg har foreløpig gjort litt lite av det. Men ser ut som min nye innflytter ikke ødelegger så mye, så får vel se om jeg kan ordne noe mer i morgen…

    7. maiken: Det er faktisk ikke hvert år jeg har pyntet noe, men siden jeg nå er litt hjemme denne påsken, og har hatt så mye rot rundt meg, så var det jammen koselig å pynte litt nå 🙂
      Ja, innflytteren din styrer nok på litt, men det går sikkert bra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg