LYKKE

Det er mye lykke i livet mitt.

Selv om jeg av og til klager og forteller om rot, om vondter, og andre ting som ikke er av det mest positive.

Jeg har av og til litt leie perioder, og da spesielt på vinterstid, hvor det leie og negative kommer mer frem, hvor jeg ser liten lysning i horisonten, og hvor det er vanskelig å fremheve det som er positivt.
Det er nok vinterdepresjonen som da får makten over meg. Og den er vanskelig å slippe unna. Stort sett klarer jeg å tvinge det positive frem, men av og til går det bare ikke.

Nå når lysere tider har ankommet, og dagene er lengre, så er det lettere å hente frem de positive tankene, og å se alt det flotte og positive som er i livet mitt. Og det er jo da jeg ser lykken ♥

Jeg ser lykke i så mye.
En av de største lykkene er mine to barn ♥ De er lyspunkter året rundt, og jeg elsker dem over alt på jord ♥
Jeg har også lykke i å eie min egen bolig, jeg har tak over hodet, og et lunt hjem jeg trives i ♥
Jeg har en bil av nyere dato, som frakter meg dit jeg trenger det, når jeg trenger det. Og mine to barn kan overta rattet ved behov.
Jeg har ikke så veldig stor familie. Men den lille familien jeg har, er jeg veldig glad i, og jeg vet det er gjensidig. Foruten mine to barn, har jeg en bror med kone og 3 barn, som står mitt hjerte nært ♥
Jeg har også funnet lykken i kjærligheten. Det hadde jeg faktisk ingen forhåpninger om at noen sinne ville skje. Men så møtte jeg Pål ♥
Og han har 3 barn, som jeg sakte men sikkert blir kjent med. Og det er også en stor lykke ♥

En vennekrets har jeg også ♥ Gode venner kan snu en dag fra grå til fargerik på et øyeblikk. Og jeg har venner jeg kan stole på, og som jeg har det kjekt sammen med, på alle kanter 🙂 Jeg har også gode venner på nett, gjennom Facebook og blogg.
I tillegg til mange små ting, som til sammen blir store ting, så har jeg også en alder jeg er stolt av, og som gjør meg lykkelig. Til sommeren fyller jeg nemlig 50. Og det er en lykke at jeg har overlevd så lenge. Jeg synes det er helt fantastisk 😀 Det er nemlig ingen selvfølge å komme så langt i livet. Så for meg er det en stor lykke å nå så langt i alder ♥

Så egentlig, når jeg tenker gjennom alt sammen, så burde jeg nesten sprenges av lykke, for jeg har så mye godt i livet mitt ♥
Jeg føler meg virkelig heldig og rik. Det kan nesten ikke beskrives.
Så de dagene som kaster skygge over all lykken, de kan komme når som helst, men heldigvis vet jeg at de går over, de dagene der. Og lykken smiler atter til meg uten forbehold ♥

 

  #lykke #glede #livet

20 kommentarer
    1. Noen ganger kommer skyggen foran sola. Den kan bli altoppslukende. Jeg er overbevist om at det er riktig å reflektere slik som du gjør her! Nydelig bilde av deg! Og til sommeren er du også i 50 – åra. Det er en flott alder. Jeg har endelig begynt å bli ganske trygg på meg sjøl! Det tok sin tid, men det var verdt alle erfaringene! 😀

    2. For et herlig innlegg <3 Lykke alle veier og det er så flott <3 Og at du har funnet kjærligheten igjen er jo bare helt fantastisk- det fortjener du <3 <3
      Og så er det så klart lov å ha dårlige dager og perioder, og det er også lov å si det høyt, og skrive om det. Livet er ikke bare en dans på rosa skyer, og det syns jeg er helt greit at man også deler- det er en del av livet det også, og er med på å gjøre oss til de vi er 🙂

    3. Ja det er godt å ha mye å være glad for..men vi har alle våre tunge stunder…DA setter man også enda mer pris på de små gledene vi har…Kos deg, og ha en riktig god påske!

    4. Så nydelig innlegg! Et man blir glad av å lese. <3
      Ikke for det det. Det er godt å høre om utfordringene også, både for å få gi støtte og for å kjenne litt på at man ikke er alene om å oppleve negative ting.
      Ha en god påske, vakre!

    5. karidansen: Viktig å tenke litt over ting synes jeg. Spesielt når mye negativt har fått for mye fokus. Og helsa skal man ikke spøke med.
      Jeg er enig med deg, det er verdt alle erfaringene når man endelig begnner å bli trygg på seg selv. Alt er en prosess, og vi er styrket av å komme oss gjennom den 🙂
      50-årene blir nok fine. Gruer meg ikke til det 🙂

    6. Elevele: Tusen takk 🙂

      Ja, det er sant det, alle erfaringer er med på å gjøre oss til dem vi er. Viktig å tenke litt på 🙂 Og det å dele erfaringer, kan være nyttig både for selvrefleksjon, men også for at andre skal se at de slett ikke er alene hvis de har det på samme måten 🙂 En fin balanse av positivt og negativt er best 🙂 <3

    7. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk for det 🙂 Ja, lykke kan man aldri få for mye av tror jeg, og så var det på tide med noe positivt 🙂

    8. Toini: Ja, du har helt rett i det, når man opplever tunge ting, setter man mer pris på alle gledene. Jeg tror faktisk det er litt viktig også det 🙂 En tankevekker 🙂
      Kos dere på tur <3

    9. Ei_heks: Tusen takk 🙂 Veldig kjekt å høre at jeg kan spre positive følelser <3
      Men det er sant som du sier, det er godt å høre om utfordringer også, både for sin egen innsikt, og for å kunne være der for dem det gjelder.

      Nyt påsken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg