VINDUSVASK

I dag hadde jeg forberedt meg på time på Lassa. Men så meldte behandler sykefravær, og da ble dagens time avlyst.

Jeg vurderte da å gå tur. Men jeg hadde jo egentlig avskrevet tur i dag, siden jeg skulle til Lassa.

Så besluttet jeg å droppe tur, og heller gå ut og vaske vinduer 😀
Så kan jeg jo i det minste se hvilket turvær vi har hver dag, uten å måtte lukke opp døren først 😉

I fjor ble det ikke vasket vinduer utendørs. Fjoråret var et utrolig vanskelig og dårlig år for meg. Mye trist som skjedde og helsa var ikke noe å rope hurra for heller.

Så nå var det jammen på tide å få frem den fine glansen i vindusrutene igjen 😀

Jeg fant frem vaskeutstyret. Og så måtte jeg ha en pause.

Men etterhvert fikk jeg fylt vann i bøtta, og hatt oppi Nylonvask, og så var det å slepe bøtta ut og frem til første vindu som skulle få gleden av å bli blankt og fint igjen 🙂

Lettest var da å begynne ved inngangspartiet, og de bittesmå rutene i døren fikk først en omgang med en vaskeklut, før de store vinduene rundt huset sto for tur.

Jeg avsluttet med vinduene på terrassen. Jeg har jo et lite overbygg over deler av terrassen, og det ble nå mulig å se gjennom de rutene også 🙂

Helt til slutt vasket jeg også rekkverket ved inngangsdøren. Det er utrolig hvordan sånt støver ned i løpet av en Vestlandsvinter. Men nå er det jammen rent og pent.

Jeg skulle forlengst ha startet med middagen. Men en vaskeøkt som denne tar helt piffen fra meg, og jeg makter ikke å gjøre noe mer nå. Det er mindre anstrengende å gå tur, så denne økta her tilsvarer nok en 2-3 turer for meg vil jeg tro.

Kanskje blir det middag om en liten stund….tiden vil vise 🙂
Nå gleder jeg meg over rene vinduer man kan se ut av. Så nå er jeg egentlig fornøyd jeg 😀

 

#husarbeid #vindusvask #vinduer #glans

 

18 kommentarer
    1. Godt å få gjort det =) Vi vasker ikke vinduene utendørs sånn direkte for hånd lengre. Jeg greier det ikke – å fullføre altså, så her brukes trykkanne med såpe og salmiakk. så spyles det av med hageslangen. Et genialt tips vi fikk av en kollega, og aldri hatt så fine vinduer =) Enkelt og de blir helt blanke uten skjolder. Bare et tips fra meg til deg =) Håper kvelden blir god =)

    2. Godt å få vasket vinduer 🙂 jeg vasket ETT i fjor 😀 Men resten droppet jeg, må henge ut av vinduet over trafikkert gate…Litt ekkelt 😮 Du er flink 🙂

    3. Det er så digg når det er gjort, men jammen meg er det tungt å komme i gang, især hvis helsa ikke er tipptopp. Synes du har vært superflink ! Nå kan du bare kose deg med nyvaska vinduer (her ser det tåkete ut selv om det er sol 😉 hahahaha Godklæm <3

    4. Deilig å få gjort sånt :)) Før gjordet jeg det nesten hver mnd..nå blir det et par ganger i året..og så syns jeg alltid det blir striper så blir liksom ikke fornøyd når di er pussa heller..hehe :)) ..så jo litt trivelig ut med den fine vaskebøtta da…. Klem <3

    5. Se der ja 🙂 Ja vår og vinduer.. det er en artig kombinasjon 😀 Har vaska en gang.. men må vel til igjen. Men når jo alle vinduer i stue og kjøkken fra terrassen.. uten kost.. så det er ganske så lett på den måten 🙂

    6. Så flink..det må jeg også gjøre…ish..ikke noe hyggelig jobb…får så vondt i skuldre..Men det må jo gjøres…kos deg med kvelden! håper du klarte å lage deg noe mat da…

    7. Så flink du var! Begynte det å regne etterpå? Jeg lærte nemlig det av mamma at det alltid regner når en har vaska vinduer….. og jeg vaska vinduer igår, og det begynte å regne enda det ikke var ei sky i nærheten da jeg holdt på! Knurr…. er det mulig??? 🙂

    8. Å så flink du har vært. Jeg også pusset vinduer idag, men det er maaaaange igjen til en annen dag. Så herlig å kunne se ut igjen. Nå kan vi være stolte av oss selv. Klem til deg og god natt 🙂

    9. Jernbanefrua..: Tusen takk for tipset 🙂 Lurer på hvilken såpe du bruker da? Høres ut som et virkelig godt tips, også for meg, som ikke helt har helsa inntakt 🙂
      Ha en fin fredag videre 🙂

    10. frodith: Åh huff, nei sånt må du virkelig ikke ta sjansen på. Er vel best å leie noen til å gjøre sånt under sånne forhold vil jeg tro. Men uansett, ett vindu er bedre enn ingen 🙂

    11. ladyaugust: Takk for det, ja her nytes rene vinduer, og spesielt når sommeren kom på snarvisitt i går 🙂
      Klem og god helg <3

    12. annebe: Gjorde du det virkelig hver måned før???? 😮 Det tror jeg ikke at jeg ville drømt om å gjøre en gang. Har liksom alltid så veldig mye annet som også skal gjøres. Men godt å få det gjort ja. Målet er å få det gjort et par ganger i året. Men til nå har det blitt sånn ca en halv gang i året her hvor jeg bor nå. Hadde jo begynt å bli syk allerede før jeg flyttet inn her.
      Vaskebøtta hjelper jo på…god er den også, og enkel å håndtere 🙂
      Klem <3

    13. dedicat: Ja, skulle gjerne ønsket at jeg også nådde vinduene uten å ha så lang kost, men må nok bare ta det som det er 🙂 Veldig kjekt å ha det gjort i alle fall 😀

    14. Toini: Ja, skuldrene mine sliter også med den jobben der, men herlig når det nå endelig er gjort likevel 🙂

      Det ble mat, bacalao faktisk 🙂 Men ordentlig sulten klarte jeg ikke å bli. Viktigst at ungene fikk god mat i alle fall 🙂

    15. fruensvilje.blogg .no: Veldig herlig å være ferdig ja. Det er alltid så mye annet også som skal gjøres, så da er det best å gjøre det når motivasjonen er på plass, og ikke minst været 🙂

    16. Margrethe: Nei, det begynte ikke å regne. Tvert imot, vi fikk en strålende sommerdag dagen etter 🙂 Tror ikke jeg har opplevd det du beskriver, men har hørt andre snakke om det, så det er kanskje ikke så uvanlig….og kjipt.

    17. natheless: Ja, nå kan vi være stolte av oss selv 😀 Herlig å kunne se ut igjen, og slutte å ergre seg over den der grå hinnen med støv og salt og alt annet….
      Klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg