TURER, STRIKKING OG FOTOKONKURRANSE

Jeg har også i dag vært og gått tur, men det blir litt kjedelig om jeg alltid skal dokumentere turene mine her inne 🙂
I dag gikk jeg ned til sentrum. Hadde noen ærender, og det er greit å gjøre sånt i samme slengen, når jeg likevel er ute og går 🙂

Ellers er formen ganske ok i dag 🙂 Litt gåen nå i ettermiddag, selvsagt fordi jeg brukte meg opp før vi kom så langt.

Til å begynne med i året var jeg med i noen turgrupper på Facebook. Men så var det noen som klagde på at det ikke kan regnes som tur om man ikke har gått minst 4 km. For meg er det jo dagsformen som avgjør, så jeg besluttet å melde meg ut av et par grupper, og så har jeg ellers sluttet å poste noe i de andre gruppene. Disse gruppene var utfordringsgrupper. Altså at man skulle notere hvor mange turer man har gått i løpet av et år, og nå et gitt mål.

Jeg har derfor begynt å telle turene mine. Og selv om jeg ikke er aktiv i disse gruppene, og heller ikke har noe mål, så er det mål nok for meg å se at “turtallet” stiger 🙂 Og i dag gikk jeg tur nr. 59 i år 😀

Dette er dagens turbilde. Det forteller hvor langt jeg har gått, og hvor lang tid jeg brukte.
Bildet er av den gamle skolen her, som nå er barnehage. Bak bygget går det trapper opp til toppen av fjellet, de er kjent som Hanatrappene. Det er litt ovenfor der hvor jeg bor. Trappene er det mange som bruker til trening. I dag gikk jeg trappene, jeg tror det er 309 trinn. Da kommer jeg opp til idrettsbanen, og så må jeg gå bittelitt ned igjen for å komme hjem til mitt hus.

Nå i ettermiddag har jeg vært i ro, for det meste. Jeg ble jo sliten av all denne gåinga, og av ærendene jeg gjorde. Så jeg har hvilt, med strikketøyet mellom fingrene.
Akkurat nå strikker jeg en topp til meg selv. Jeg kjøpte i dag en bukse jeg skal ha til toppen, og til andre klær 🙂

Toppen er rød, og er faktisk et mønster fra et Norsk Ukeblad i 1990 🙂 Jeg har strikket den en gang før også, i 1990 faktisk 😉 Da strikket jeg den i hvitt. Og nå hadde jeg så lyst på en sånn topp igjen, og valget falt på rødt 🙂 Jeg endrer bittelitt på fasongen. Man kan knapt se det, men det er for å tilpasse det litt bedre til min 2018 kropp 🙂

Resten av kvelden blir nok også viet hvile, strikking, og bittelitt rydding og klesvask 🙂

Og så gjenstår å minne om fotokonkurransen 🙂 Det er enda noen dager igjen 🙂
Klikk på bildet, så kommer du til reglene 🙂

Bli med da vel ♥

 

 

#turglede #strikking #håndarbeid #konkurranse #foto #fotokonkurranse 

14 kommentarer
    1. Du er sprek – morsomt med turteller…. den toppen blir lekker – jeg elsker rødt! Og konkurransen har jeg jo sendt inn til allerede. Håper det blir mange med! Klemmer til deg <3

    2. Ikke tur hvis den ikke er minst 4km?! For noe tull. Ærlig talt, det er vel like individuelt som alt annet, 4km er med det en mening 😉 Tur er tur for deg, og meg – og jeg synes det er koselig å lese om dine. Kos deg med de du, og feir deg litt ved 60 <3 Flink til å strikke og ser jeg, det blir en fin rød topp :-)) Kos deg videre i kveld snille :-))

    3. det er nok att du hvet hvor mye du er aktive selv,kjekt med bilder men nei vi behøver ikke dokumentere alt :=) bare du har det godt med deg selv så er det det nok det .
      Som sagt en vakker topp du strikker,fin farge ,)

    4. Så flott med strikket topp! og stilig med rødt….En tur kommer vel ikke ann på km…sier jeg…før hadde jeg på endomondo…som viste tid, km og alt sånn..men det stresset meg…nå går jeg det jeg orker den dagen..ferdig med det…Godt å komme seg ut på tur…Ha en god kveld!

    5. Den fargen er jo bare kjempelekker , og veldig riktig nå har jeg skjønt…:)
      Så bildet av genseren du hadde strikket, nydelig mønster på.
      Du er flink med den gåingen din, og var en god ide å skrive det ned. Jeg tester meg selv innendørs for det meste, men har begynt litt på vandring ute også. Tid for det nå.
      Skal bli med å stemme på konkurransen hvertfall…:)

    6. Jeg skulle gjerne ha gått flere turer, men tiden og prioriteringer blir annerledes. men jeg ser på polar klokken min at jeg går over 5 kilometer hver dag gjennom jobben og alt mulig andre sysler. Men turen i naturen er den beste.
      Og jeg skulle gjerne ha strikket en genser, men det blir bare i tanken::
      Så flott rødt farge på genseren. Du er virkelig god:)

    7. Margrethe: Ja, er litt artig med turteller, er jo en seier hver gang tallet stiger 🙂

      Rødt er en av mine favorittfarger også, synes det er så friskt og fint 🙂
      Ja, konkurransen har du sendt inn til, så det blir spennende å se utfallet 🙂
      Har kommet inn noen bilder nå, og jeg gleder meg til å presentere dem 😀
      Ha en fin ettermiddag 🙂
      Klemmer <3

    8. Jernbanefrua..: Ja, akkurat det samme sa jeg, for noe tull! Utgangspunktet er jo så forskjellig fra person til person, at en tur er 1 mil for noen, og 1 km for andre. Derfor fant jeg ut at jeg kan være uavhengig av sånne grupper. Koser meg med mine turer jeg. Det er viktigst 🙂
      Og det å gå tur skal være en glede, ikke et stress, både for meg og deg og alle andre 🙂

      Jeg har strikket siden jeg var 14 år gammel, så det har blitt noen plagg oppigjennom 🙂

      Ha en fin ettermiddag <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Ja, jeg er enig 🙂 Det er nok at jeg har kontrollen selv på mine turer og alt det der. Jeg dokumenterer nå kun på facebookprofilen min. Bruker den litt som en dagbok 🙂

      Ja, toppen blir fin. Gleder meg til den er ferdig. Fikk ikke strikket noe i går, da var jeg for dårlig. Men kanskje jeg får strikket litt i dag 🙂

    10. Toini: Gleder meg til den røde toppen er ferdig 🙂 Den skal nok bli brukt en del 🙂

      Enig med deg, turene kommer ikke an på km, det kommer vel mer an på gleden og det å røre litt på seg 🙂

      Jeg liker å se hvor langt jeg har klart å gå, men det er ikke et mål. Og jeg har ikke noe mål om antall turer heller. Derfor gleder det meg for hver lille tur jeg får gått 🙂
      Godt å komme seg ut på tur ja, det er utrolig herlig 🙂

      En god ettermiddag til deg 🙂

    11. frodith: Kjekt om du er med, men ingen betingelse. Jeg får heller ikke med meg alt, av ulike årsaker. Håper du får det til <3

    12. maiken: Ja, den fargen liker jeg veldig godt, og kjekt når jeg kan lage noe til meg selv 🙂
      Gåing må til. Det er eneste trimmen jeg kan gjøre uten at det får veldige følger. Eller jeg klarer å i alle fall å regulere det ganske godt 🙂
      Ja, nå er tiden får å være litt utendørs. Det er jammen herlig nå når våren endelig siger på 😀

      Det trengs noen til å stemme også ja, så bra du stiller opp på det 😀

    13. foreignerat50: Tusen takk 🙂

      Ja, det er fint å gå tur. Jeg har ikke en jobb hvor det blir mange skritt, så du er heldig der. Vi har jo også forskjellige prioriteringer, og det blir som det blir 🙂
      Ha en god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg