KURS OG SØVN

I dag er en av de “vonde” dagene.
Jeg har ikke så mye smerter i dag, så det er ikke vondt på den måten. Jeg har faktisk ikke feber heller. Og det hører til sjeldenhetene. Men jeg er ganske tom for energi i dag. Så det er en sånn dag. Egentlig en sengedag.

I formiddag var jeg på kurs igjen. I dag handlet det om karbohydrater, fiber, planlegging….osv.

Jeg slet med å henge med i dag, men noe fikk jeg med meg likevel.
F.eks. det der lavkarbohysteriet som feide over landet for ikke så lenge siden. Det har jeg alltid ment var tull. Og i dag fikk jeg det bekreftet 🙂 “Det er bare tull!” Det sa kursholderen. Vi har behov for karbohydrater også, men viktig å finne en balanse i variert kost 🙂

For meg er dette med fiber interessant. Det grunnleggende vet jeg jo, men det er jo likevel litt greit å gå litt dypere inn i kunnskapen. Jeg ble glad for å se at jeg gjør noe veldig riktig når jeg velger pasta. For jeg har lenge brukt fullkornsvariantene, og det er jo det aller beste. Og her i huset er det jo ingen som klager, for det smaker jo likt som den lysere pastaen. Og så er det jo mye sunnere 🙂

May tok dette bildet av meg i dag da vi fikk “frokost” på kurset. Kjøleskapsgrøt med forskellig valgfri topping.

Det var nok en mening med at jeg ikke orket å lage meg frokost før kurset.
Morgenen i dag var lite god. Jeg følte meg aldeles ødelagt da jeg våknet en time før klokka skulle ringe. Jeg klarte ikke å stå opp, og jeg klarte heller ikke å sove mer. Men jeg hadde klart å få mer enn 4 timers sammenhengende søvn, så sånn sett var det en seier. Men jeg fungerte dårlig.

Jeg sto opp da klokka ringte. Skulle egentlig dusje, men det kunne jeg bare glemme. Så jeg stelte meg så godt det lot seg gjøre. Frokosten kom jeg aldri til. For alt gikk i “slow motion”. 

Derfor var smaksprøven på kurset en kjærkommen frokost. Jeg slapp å lage den selv, jeg slapp å vaske opp etterpå.
Matlysten er riktignok nokså skral for tiden, så det holdt med en porsjon. Og det smakte godt 🙂 Sikkert fordi den ikke var laget for egen hånd 😉

Da jeg kom hjem hvilte jeg en stund i godstolen, leste litt blogg, og kommenterte bittelitt hos noen.
Så bakte jeg brød. Riktignok ikke noe langdrygt. Det gikk fort og greit.
Så gikk jeg og la meg. Og sov i nesten 4 timer.
Jeg pleier ikke å få til å sove om dagen, med mindre jeg er helt utslått. Og i dag var en sånn utslått dag.
Jeg slet meg ut av sengen for å lage noe middag. Og det ble middag pluss en god fruktsalat til dessert. Så har vi kanskje her i huset nesten klart å få i oss dagsrasjonen av 5 om dagen i dag 😉

Nå er det kvelden, og jeg kjenner det skal bli godt å legge seg igjen snart.
I morgen er forhåpentlig en bedre dag. Og da kommer en montør her for å bytte ut strømmåleren. Jeg skjønner at jeg må være forberedt på dyrere strømregninger fremover. Jeg håper at bankkontoen vil makte påkjenningen.

Og så er det helg. Langhelg til og med. Det skal bli veldig godt 🙂
Selv om kjøkkenmontøren kommer på lørdag for å montere det som til nå har kommet.
Evig lang historie det der, men om ikke lenge er alt ferdig 🙂

Nå er det natten øyeblikk. Jeg har klart å komme meg sånn noenlunde gjennom dagen, selv om jeg mistet noen timer. Uansett, ny dag står for døren, og jeg ser frem til det 🙂
God natt ♥

 

PS: Jeg skal svare og skrive mer kommentarer når formen stiger litt 🙂

 

#helse #kurs #bramat #frisklivsentralen #søvn 

18 kommentarer
    1. Slike dager er litt tyngre ja. Håper den endret seg til det bedre utover, med søvn =) Aldri hoppet på noen “bølge” De fleste som setter i gang slike motemat greier gjør det som regel for å tjene sine kroner tenker jeg. Alt med måte er noe jeg alltid har satt en finger på =)

    2. Slike dager .. er det dessverre mange av her også. Og hodet vil ikke forstå at kroppen trenger å legge seg nedpå litt. En evig slosskamp dette! Ønsker deg god bedring. Håper helga blir fin.

    3. Hmmm – ikke så lett disse dagene for deg! Kjøleskapsgrøt lager jeg meg innimellom – det er deilig! Håper du har en bedre dag idag! Mange klemmer <3

    4. Kjenner til den ja ;s Har slitt veldig med søvnen i det siste selv, og smertene har vært store til tider. Spørs om det har vært litt for mye stress på meg i det siste ;s
      Håper du får bedre søvn igjen snart <3 Og man lærer alltid noe nytt på kurs 😀

    5. Ikke kjekt når kroppen ikke spiller på lag, men godt du kom deg ut på kurset i alle fall <3
      Og enig meg deg- over lang tid trur jeg ikke lavkarbo er sunt 🙂 Jeg også velger fullkornspasta når vi har pasta. Jeg elsker pasta, så jeg kan ikke slutte med det helt, så da blir det fullkorn 🙂

    6. Jernbanefrua..: Ja, vi må nok regne med at det er inntjening det handler om i mye av det der. Motemat er ikke helt min greie heller. Eller jo, til sine ting. Men sånne motedietter holder jeg meg langt unna 🙂 Er enig med deg, alt med måte 🙂

    7. Toini: Takk for det. Det går i kraftige bølger her hos meg…fra å være i ganske god form til å havne helt i kjelleren, på et lite øyeblikk. Det skal ikke være lett. Men jeg gjør det beste utav det 🙂
      Ha en fin onsdag 🙂

    8. Marit: Ja, det er sant som du sier, en evig slosskamp.
      Helga ble fin den, og innholdsrik. Så nå får jeg svi for det. Man skal ikke ha det alt for kjekt må vite….
      En fin onsdag til deg 🙂

    9. Mona L. Torgersen: Ja, det er veldig slitsomt, og det er sånn ofte. Kurset er heldigvis bare 2 timer hver gang, så i morgen er en ny kursdag. Og jeg er allerede nedkjørt. Så det blir kanskje en kamp i morgen også. Men, jeg holder ut. Det er jo kjekt å gå på kurs når temaet interesserer 🙂
      Ha en fin onsdag <3

    10. Margrethe: Dagene mine er så utrolig varierte, og dessverre mange av de slitne dagene. Men, smilet er på plass uansett 🙂

      Kjøleskapsgrøt er noe vi også har en del. Det er mest datteren min som spiser det. Selv har jeg litt dårlig matlyst iblant.

      Klemmer <3

    11. Søtmonsen ): Stress er sjelden gunstig for noe egentlig. Og ofte stresser vi oss opp unødig også. Så håper at ting går litt roligere for seg fremover med lyse og varme dager 🙂

      Det er kjekt å gå på kurs. Og slitsomt 🙂
      Ha en fin onsdag <3

    12. Elevele: Ja, jeg prioriterer kurset, men kan være slitsomt 🙂

      Jeg er så matlei jeg, at jeg håper å få litt inspirasjon 🙂

    13. Hehe, ja nå roer jeg litt ned her siden jeg kun har en eksamen å tenke på og ikke tusen ting samtidig ;D
      Ja på kurs er det mye som skal inn på kort tid ;P Da blir det ofte slitsomt, men morsomt å lære noe nytt også ^^
      Ha en fortsatt fin uke <3

    14. Søtmonsen ): Herlig det å ikke ha for mye. Man trenger noen pustepauser innimellom 🙂 Det er kjekt med kurs, men slitsomt også, siden dagsformen min er så forskjellig og jeg aldri vet på forhånd. Men, jeg gjør mitt beste 🙂

      En herlig søndagsettermiddag til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg