KLISSVÅTT

I dag øsepøser det ned, i strie strømmer.

Det blir store dammer av det, med så tett regn som varer hele dagen.

I går, og dagen før, var det Syden-idyll som hersket.

Og da var terrassen min i flittig bruk 🙂

Jeg gikk til og med til innkjøp av solseng. Noe jeg har tenkt på i årevis, men aldri kommet så langt.
Nå innser jeg derimot at denne hvite kroppen her er så stiv og støl, at det å ligge nedpå plankegulvet ikke innbyr til særlig komfort lenger. Så da var solseng et velkomment innslag på terrassen min 🙂

Med 28 grader i skyggen på det varmeste, fikk kroppen faktisk en fin farge, og glade D-vitaminer ble lagret.

Og det fikk jeg merke i dag, da jeg skulle ut og gå tur i øsepøseværet 🙂

Det var nemlig ikke sånn at jeg sytet med å gå ut, til tross for konstant tett regn. Tvert imot, så fristet det litt 🙂

Jeg tredde på meg regnbuksa, og kunne konstatere at den har krympet 🙁 Så må nok invistere i en ny. Men regnjakka gikk fint på, og det er jeg glad for, for den har en så glad og fin fare 😀 Så ble det turbukse istedet for regnbukse.

Jeg valgte å gå en runde på asfalt i dag. Orket ikke å bale meg gjennom skog og kratt i dette været. Og langs veien kan det også være mye å se…. Som dette her. Ikke akkurat et vakkert syn. Og man kan jo lure på hva som rører seg i hodene til dem som synes det er artig å ødelegge dekk og slenge dem ut i veien?

Jeg gikk et stykke langs Gandsfjorden. Jeg synes det kan være fint, selv om der hvor jeg går er trafikkert langs veien, og langs fjorden. Og så er det industri på andre siden. Men, det er jo en del av bybildet det også, industrien. Og her er det jo mest skip det handler om. Og helt inderst, ved heisekranen, bygges nytt rådhus.

Kontrastene her fascinerte meg…landlig idyll og industri.

Men samme hva, så er jeg like blid 🙂 Jeg har tross alt fått sol i flere dager, og flere dager med sol er i vente. Det er hverdagslykke for meg.

Da jeg kom hjem, kunne jeg konstatere at regnjakka trenger en runde med impregnering. Jeg var våt helt inn til skinnet, unntatt på føttene. For skoene holdt tett 🙂 

En fin måte i dag for meg, å “feire” himmelspretten med å gå tur, uansett vær 😀
Nå er det feber og hvile som gjelder. Det skal ikke så mye til før feberen dukker opp.
Og senere kommer kjæresten på besøk ♥

Hva har du gjort i dag?

 

 

#tur #regnvær #kontraster #værkontraster #sol #sydenvær #vått  

18 kommentarer
    1. Vi trenger både sola og regnet :)) Så lekkert det er i utekroken din..skikkelig sommeridyll.. Herlige bilder av deg i regnet, noen ganger kan det være fint å komme seg ut da også..Vi har bare vært ute på verandaen i dag og nå lager jeg noen rundstykker til kvelden :)) Da håper jeg du har blitt tørr og fin igjen og kan kose deg med kvelden og kjæresten 🙂 Klem <3

    2. Så fine bilder av gårsdagen og denne dagen 🙂 Her har sola skint helt til nå, begynner så smått å skje over – så det kan nok bli sannhet i spådommen om regn. Håper du har hatt en veldig fin dag likevel, selv om regnbuksa og alt det der 😉 hihi. Kos deg.

    3. det var mye regn ja,men godt du er blid og positiv alikavel :=) jeg har sittet med foten hevet i drivhuset i 35+ grader,solen har skint men foten er sykt låke så det er bare å kholde seg i ro.
      Nå er det vått ute ser eg,men bare litt småyr for jeg kan ikke se att det regner,

    4. Se så blid! herlig…ja..greit med dårlig vær..når man har hatt det fint i mange dager…kan liksom ikke klage da…Her har solen spruta i bakken! Flotte bilder! og kos deg med kvelden!

    5. annebe: Ja, vi trenger både sol og regn. Det gjør godt å rense luften litt 🙂 Og jeg ble tørr igjen etter å ha byttet klær 🙂
      Godt å ha utekroken….den forlenger sommeren veldig 🙂

      Dere er så flinke til å bake…det beundrer jeg <3
      Klem <3

    6. Jernbanefrua..: Takk for det 🙂
      Håper ikke det ble regn hos dere, men regnet renser jo lufta litt, så det var jo egentlig bare fint 🙂
      Dagen var fin den, og dagene er hva man gjør dem til 🙂

    7. fruensvilje.blogg .no: Det er best å være positiv ja, det er jo tross alt vår 😉 Og fine dager kommer det nok noen av utover 🙂

      Håper det går fremover med foten din 🙂 Jeg har ikke fått lest så mye blogg de siste dagene, så jeg har nok gått glipp av noen oppdateringer, men skal følge bedre med nå fremover 🙂 Fortsatt god bedring <3

    8. foreignerat50: Fjelltur er kjempefint <3 Og spesielt sammen med den man er glad i 🙂
      Og været skal ikke hindre for mye nei....fint å gå litt 🙂

    9. Margrethe: Ja, været er litt opp og ned for tiden, men faktisk mye fint vær i det siste, så jeg er ganske fornøyd. Godt med litt regn iblant da 🙂
      Klem <3

    10. Toini: Vi får ta det været vi får, og jeg er ekstra glad når det er godværet vi får. Håper du får mange flere godværsdager fremover….fotovær 😀

    11. Søtmonsen ): Tordenvær er litt koselig det synes jeg, selv om det kan være skummelt også. Og etterpå blir jo luften klar og god 🙂 Er en stund siden vi hadde tordenvær sist…men det kommer nok noe utpå sommeren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg