JEG FORSVANT BRÅTT

Jeg er litt sånn av og på her. Og nå sist ble jeg brått borte. Jeg hadde hele 2 blogginnlegg den 18. mai, og så ble det bom stopp!

Det var en litt hektisk uke, med 17. som toppet det hele.

Et par dager i forkant hadde jeg vært på Lassa, og det tok også på. Den dagen hadde jeg nesten 39 i feber, og var nokså skral. Men jeg er jo sta også da, og skal liksom gjennomføre. Det er jo liksom til det beste for meg selv, med behandlingen altså.

Behandlingen nå for tiden går ut på å lære å beherske kroppen og sykdommen. Å lære å tolke signalene kroppen sender ut, og gjøre det beste utav det. Og den tiden jeg har time på Lassa, så er det fullt fokus, etter beste evne. Og det slet meg helt ut nå sist.
Det er jo ikke sånn som når jeg går på kostholdskurset, hvor det er mange andre, og det ikke gjør så mye om jeg faller ut litt. Her på Lassa er det jo bare meg og instruktøren, som da er en sykepleier. Og når det da blir stilt spørsmål, så er det bare jeg som kan svare. Jeg har ingen andre å overlate akkurat det til.

Jeg ser i grunnen frem til jeg er ferdig på Lassa. Men neste gang har jeg ordnet meg sjåfør. Da vil det bli litt lettere. For sist var jeg knapt i stand til å kjøre, men likevel kjørte jeg. Og det var jo så klart på eget ansvar. Men det er ikke verdt å risikere noe, så da er det godt å ha noen som kan kjøre meg.

Været her, og over store deler av landet for tiden, er helt utrolig herlig. Sol, sol og atter sol…og masse glede ♥ Akkurat som jeg liker det. Og jeg har fått solt meg litt og fått litt farge på den hvite flotte kroppen min 😉

Det har blitt noen solnedgangsturer også. Og her på dette bildet er det datteren min i fri utfoldelse på Solastranden. Pål var også med, og etter å ha sett solnedgangen og lekt litt, så dro vi og kjøpte softis 😉

En annen dag var det Ølberg som fikk besøk av meg og Amalie. Vi kombinerer det med øvelseskjøring, så har vi kost oss underveis 🙂 Denne pingvinen sto også og beundret solnedgangen 🙂

I går var jeg veldig utmattet. Pål kom på lunsjbesøk, og han så ganske fort at jeg ikke var helt på topp.
Og i dag har jeg også vært veldig sliten, og i tillegg har jeg hatt veldig mye smerter. Smerter som vandrer, og melkesyresmerter, og vondt i muskler og ledd. Så både i går og i dag har jeg vært veldig i ro. Ingen turer eller noe.

På søndag gikk vi tur i Rogaland Arboret. Jeg hadde litt bedre form den dagen, været var nydelig, og jeg hadde lyst at vi skulle dra på piknikk jeg og Pål.

Og det gjorde vi.
Det ble en fin tur, hvor vi ruslet rundt og så den vakre naturen som har våknet til liv, og vi fant et bord og en benk inne i skogen, hvor vi hadde en god lunsj som vi hadde med. Vi kjøpte senere vaffel og kaffe i kaféen.

Her er vi foran en stor rhododendronbusk 🙂

Og en selfie med en magnolia fikk jeg også til. Nydelige blomster det også, og kjempestore trær 😀

Disse dagene jeg har vært fraværende, har jeg ikke fått lest så mye blogg. Jeg har oppholdt meg mest ute i solen, og når jeg har vært inne, har jeg skumlest overskriftene på feeden. Så hovedtrekkene har jeg fått med meg. Et par blogginnlegg har jeg også fått med meg, men det er alt. Energien er oppbrukt etter en tøff uke, og det har sine konsekvenser.

Så da jeg fikk besøk nå i kveld, av Pål, var gleden stor når han overrakte meg favnen full med roser ♥

Det er rart hvor god medisin det kan være med litt oppmerksomhet i form av blomster. Og når blomstene er fra selveste kjæresten, ja da er lykken gjort ♥
Og den beste lykken, er å krype inn i armene hans, kjenne varmen og omsorgen, og få lov til å vise hvor glad jeg er i akkurat ham ♥

Nå skal jeg snart legge meg, og det grugleder jeg meg til. Jeg vurderer om jeg skal forsøke å ta Paracet mot smertene, men det har ikke hjulpet noe særlig tidligere, så det er nok liten vits. Håper jeg får sove.
I morgen er en ny dag, forhåpentlig smertefri. Da er det kurs om formiddagen (kostholdskurset), og så skal jeg ha forening om kvelden. Gleder meg til god prat og samvær med venninner ♥

Nå ønsker jeg alle sammen en god natt, og så blir det nok litt mer blogglesing etterhvert, for er det noe jeg koser meg med, så er det akkurat det. Men det er litt vanskelig ute i solen.

Sov godt i natt ♥ 

 

 

#helse #kjærlighet #solnedgang #piknikk #omsorg

 

18 kommentarer
    1. Flotte bilder, ser ut til at det har vært noen gode stunder også 🙂 Å lære seg å «leve med» er ikke så enkelt som det høres ut det, har 20 års «jubileum» med en del i år, enda ikke lært alt 😉 er nok en reise det også. Håper du lærer masse, å kanskje kan lære andre litt også <3 Håper kvelden har vært god, og at natten blir det også 🙂

    2. Veldig viktig å lytte på kroppen 🙂 Herlig at du nyter kjærligheten inn i sommeren 🙂 Det gjør jo alt så utrolig mye bedre 🙂 Bloggepauser skal man ha.. det nytter ikke å få med seg alt likevel 🙂

    3. Kroppen den har en egen evne til å si i fra og da gjelder det å lytte, så det har jeg gjort nå men nå er jeg lei så i dag blir en fantastisk flott dag, det er jeg nesten sikker på. Masse god bedring <3 Energiklæm på vei trales <3

    4. Ja det er flere som tar pause nå når sommeren kommer og man er mer ute…Man rekker ikke alt…og håper kroppen din kommer seg igjen, og at du får noen gode dager! Flotte bilder! Ha en god ny dag!

    5. Hmm – så trasig når det blir sånn! Du får lytte til deg selv og kroppen din så godt det går! Merker meg at du har en enestående kjæreste! Det er nydelig det! Gode klemmer til deg <3

    6. poesimylife: Tusen takk 🙂
      Ja, det går fint med meg, så lenge jeg lytter til kroppens signaler. Noe jeg ikke alltid gjør 😉 Men ja, man lærer seg til å leve med det 🙂

    7. Jernbanefrua..: Det er helt sant som du sier, det er ikke så enkelt som det høres ut. Og stadig er det noe nytt har jeg erfart. Jeg har lang fartstid i læringskurven selv, så alt som skjer er en erfaring 🙂

      <3 <3 <3

    8. dedicat: Ja, kjærligheten er vel plasteret på såret sånn omtrent 😉 Den veier opp for alt som er vondt og kjipt.
      Noen pauser må man ha ja, det har du helt rett i. Det er umulig å få med seg alt. Kjekt å få med seg hovedpunktene i alle fall 😀

    9. ladyaugust: Ja, kroppen sier i fra. Og så gjelder det å lytte til det kroppen sier da. Og akkurat den kommunikasjonen der svikter litt av og til 😉

      Flotte dager er så viktig, så det må vi lage mange av 🙂
      Klemmer til deg <3

    10. Toini: Ja, det er naturlig det, at sommeren lokker folk mer ut, og mindre foran PC og andre skjermer 🙂

      Så får man gjøre det beste utav det som er der og da 🙂

      Fin kveld til deg <3

    11. Margrethe: Ja, kjæresten veier opp for alt som er vondt og leit <3 Må bare si at det er god medisin i grunnen 🙂 Og jeg har erfart at selv om jeg ikke alltid selv er flink til å lytte til kroppen, så er han flink til å fange det opp, og si ifra 🙂

      Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg