KOSELIG BLOGGTREFF PÅ MIN EGEN ARENA

Jeg er en sosial person. Og jeg hadde egentlig tenkt å legge det sosiale på hylla en stund, for å ikke bli så enormt sliten og dårlig hele tiden. For dessverre er en kveld med sosial omgang like slitsomt som en lang joggetur for meg 🙁

Men så er det jo flere ting som skal henge sammen her på helsefronten. Jeg kan ikke bare ta hensyn til de fysiske plagene og mangelen på energi. Jeg må også ta hensyn til den mentale biten. Og dessverre er det jo sånn at disse to slett ikke klarer å samarbeide.

Den mentale biten trenger påfyll av positiv art for å klare å ikke gå i kjelleren. Mens det samme påfyllet som den mentale biten trenger, er noe av det som sliter ut kroppen og den fysiske biten. Så det er jammen meg en hårfin balansegang den helsen min.

Så da har jeg kommet frem til at selv om kroppen er sliten og har mye vondt og trenger mye hvile, så har den det likevel best når psyken har det godt 🙂 Så da får kroppen bare lide litt ekstra, så lenge andre gode ting skjer 🙂

For noen søndager siden fikk jeg møte Connie aka Fruensvilje. Hun var på besøk hos søsteren sin, som bor i samme by som meg ♥

Connie er blogger, som meg, og bloggen hennes er fylt med mye kjekt, turer, håndarbeid, mat, hjemmedyrket, ja rett og slett mye variert. Og jeg liker veldig godt å lese hennes blogg. Jeg har funnet mange kjekke tips der 🙂
Og på toppen av det hele, så viser det seg at hun er en akkurat like flott, lun og god dame som bloggen hennes reflekterer.


Her er vi i Langgata i Sandnes, ved en av de mange fargerike stolen som er plassert i gata.
Langgata er gågate, og selv om det var søndag, var det fint å rusle der, prate og bli kjent 🙂


Denne blå stolen er plassert under Lanternen, som er et litt rart bygg i Langgata. Under her foregår konserter, torghandel, og andre ting som skjer i åpningstiden.


Og heldigvis viser det seg at Connie også liker å fotografere, akkurat som jeg gjør 🙂


Langgata har blitt grundig pusset opp, og fremstår i ny drakt på bakkeplanet. Nye stener, flotte kumlokk og annen dekor preger gata. Og det ble lagt merke til av den observante damen som besøkte byen 🙂

Og været var også fint, litt kjølig, og helt perfekt for en omvisning 🙂


Helt klart måtte vi jo også ha oss kaffepauser 🙂 Og her er det Kanelsnurren som har fått besøk av oss. Her satt vi lenge med hver vår kakebit og varm drikke, og praten gikk lett og livlig 🙂 Ikke et eneste kjedelig øyeblikk.
Vi fikk pratet om mangt og meget. Alt fra oppvekst og familie, til daglige gjøremål og blogg, og hva vi liker å gjøre 🙂


Siden det var søndag, så passet det også å besøke kirka. Men vi nøyde oss med å være utenfor.


Sandnes kirke er en flott kirke synes jeg. I alle fall utvendig. Jeg må nok innrømme at jeg ikke er noen kirkegjenger, så innvendig har jeg vel bare vært en eller to ganger i mitt liv i denne kirka. Utvendig er den kledd med teglstein, noe som fra gammelt av har vært Sandnes’ varemerke. Og jeg kan si såpass at mitt hjem er bygget på leirgrunn, og jeg kunne helt sikkert ha levert nok ren leire til å lage mye fint av både stein og annet 😉 Og de røde steinene på kirka gjør bygget til et vakkert skue 🙂


Oppetter kirkeveggen vokste det eføyplanter som viste seg i sin beste høstskrud, og det måtte vi jo så klart også forevige 🙂


Vi valgte å gå Salomonsmauet for å komme tilbake til Langgata igjen. Salomonsmauet er litt kunstnerisk preget, og nisjebutikkene her er vel kanskje ikke de mest besøkte. Noe som sikkert har med beliggenheten å gjøre.


En av veggene i Salomonsmauet er en blikkvegg, dekket av et stort veggmaleri. Maleriet viser motiv fra Sandnes i gamle dager. Det er jo streetart det, rett og slett 🙂 Og her måtte vi til med en selfie, for å illustrere størrelsen på maleriet 🙂


Så ruslet vi ned til Vågen for å se på et yrende fugleliv og hva som ellers befinner seg der. Det var en del svaner, og andre fugler. Vågen er et av Sandnes midtpunkter. Der ligger kulturhuset, og der bygges det nye rådhuset, bare for å nevne noe 🙂


Svanene trives godt, og på det meste når jeg har gått mine turer, har jeg sett 21 svaner samlet.


Etter Vågen, ønsket vi å sette oss ned igjen. Og vi valgte da Gamlaværket. Gamlaværket er fra gammelt av et teglsteinverk. Her ble det produsert stein og annet av leiren i byen. I byvåpenet, det som vi fortsatt foreløpig har, er det en leirgauk. Og den har de her brukt som tappekran på Gamlaværket 🙂


Vi valgte derimot noe søtt og varmt i glasset, og det kom nok ikke fra tappekranen 🙂 Det smakte godt, og vi koste oss med enda mer lun og god prat 🙂
Legg merke til den nydelige kofta Connie har på seg. Nydelig fargesammensetning ♥
Jeg har aldri strikket sånne type jakker før, men det fristet når jeg så den 🙂


Typisk nok når man har det kjekt, så går tiden alt for fort, og også denne dagen fikk en ende. Her er en siste selfie før vi legger turen tilbake til Connie sin søster. Der fikk jeg hilse på Connie sin ektemann, hennes svoger, og en niese 🙂 Men det har jeg ikke bilder av 🙂

Har du lyst å se mer av vårt treff i Sandnes, kan du besøke Connie HER!

Det er alltid kjekt å treffe bloggere for første gang. Det å se om inntrykket fra bloggen stemmer er spennende. Og inntrykket mitt av Fruensvilje stemmer veldig godt. En virkelig koselig dame som er lett å prate med. Jeg håper veldig vi får treffes i flere anledninger etterhvert.
Tusen takk for at du ville treffe meg Connie, og takk for noen veldig hyggelige timer sammen. Det gjorde virkelig godt for meg 🙂  

 

 

 

#bloggere #bloggtreff #venner #vennskap #omvisning #turist #tur

   

39 kommentarer
    1. Så koselig! og ja..vi trenger psykisk påfyll…selv om vi føler vi ikke orker, så gir det mange ganger mer an vi tror…Et koselig treff med to herlige damer!! Flotte bilder!

    2. Ja, Connie er kjempetrivelig og det er tydelig på bildene at det var to damer som hadde det kjekt. Ingen blir friskere av bare å isolere seg og hvile – det vet jeg av egen erfaring. Man synker bare dypere ned når dagene blir like og nokså “Innholdsløse”. Derfor er det så viktig å huske på den mentale biten, med adspredelse og påfyll gjennom å være sammen med folk man trives med! Koselig innlegg! <3

    3. Enig med deg, man må finne en balanse og være med på ting en føler gir noe selv om man blir sliten av det. Hva man velger å bruke det lille av krefter man har på er opp til den enkelte, for vi har ulike ting som gir oss positivt påfyll 🙂 Veldig hyggelig å se fra da du traff Connie ..ser trivelig ut og dere er jo såååå fine begge to 🙂 Masse flotte bilder 🙂 Stor klem til deg <3

    4. Så koselig det så ut. Ja, det er mange fine bloggere, og en av dem er deg. Viktig å finne balanse for deg så du kan både være sosial og ikke bli utslitt. Takk for titten! 🙂

    5. å for et koseligt innlegg og takk for all den fine rosen :=) men jammen var du ei trivelig dame også,ei som er lett å like og lett å omgås :=)
      nå fikk jeg lyst å reise til Sandnes igjen hi hi ,ja for jeg føler stor tilhørighet der selv om jeg aldrig har bodd der selv ,så er tross alt min farslekt derfra :=)

    6. For en koselig dag det så ut til å ha vært :-)) Jeg blir som deg helt «matt» etter både sosiale eller andre ting utenfor døra, men en del av tingene er jo verdt det på sikt <3

    7. Utrolig kjekke damer dette. Så koselig og herlig innlegg. Akkurat slik er det med meg å, må velge hva jeg vil bruke krefter på. Er det tomt så er det tomt. Men fint treff med 2 vakre mennesker.

    8. Så herlige å se dere kose dere sammen 🙂 Jeg vil også treffe Connie 🙂 OG deg igjen da 🙂 Fin jakke på Connie, og mye kos dere gjorde da 🙂

    9. Så koselig med bloggtreff! 😀 Mye fine bilder og dere var kjempeheldige med været også :))
      Kjenner igjen den prøve-å-balansere-greia du nevner først der. Når hodet og hjertet vil mer enn kroppen vil. Men det er noe man bare må leve best mulig med – og leve mest mulig til tross for 🙂
      God kveld til deg!

    10. karidansen: Ja, Connie var veldig trivelig, og veldig kjekt å bli bedre kjent 🙂

      Sant som du sier, ingen blir friskere av å isolere seg. Litt problematisk at jeg blir sengeliggende etter hver gang jeg har vært med på noe kjekt, men det er prisen å betale, og går helt greit så lenge jeg planlegger godt 🙂
      Viktig å ha det bra oppe i hodet 😀
      Tusen takk for god kommentar <3

    11. annebe: Ja, den balansen er ikke lett å finne må jeg innrømme, men du kjenner jo til det selv. For meg er det jo viktig å være frisk i hodet også, for jeg sliter veldig med at jeg blir tungsindig og deprimert. Og det er jo ikke noe greit. Kjekt å treffe flotte mennesker da, som f.eks. Connie. Tusen takk for komplimenter <3
      God klem til deg også <3

    12. natheless: Tusen takk <3 Ja, bloggevenner er gode venner, og jeg koser meg hver gang i møte med noen av dem 🙂
      Den balansen er vanskelig må jeg innrømme. Jeg har ikke klart å finne den enda, men jeg fortsetter å prøve 🙂

    13. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk til deg også, både for timene sammen, og for at du hadde det trivelig 🙂

      Du er hjertelig velkommen tilbake vet du, hos meg også 🙂 Og jeg har masse mer vi kunne se og oppleve. Jeg synes det er kjekt at farslekten din er herfra. Skjønner godt at du føler tilhørighet 🙂

      Gleder meg til neste gang 😀

    14. Jernbanefrua..: Huff ja, ikke så greit akkurat det der. Men som du sier, en del av tingene er jo verdt det. Synd at det skal være sånn da. Uansett så hjalp det på humøret med dette treffet, og det er jo det viktigste 🙂

    15. Så koselig. 🙂 Fine bilder. Kjenner godt til den beskrivelsen du hadde med å være sosial og kroppen som ikke samarbeider. Det er kjipt det! Faktisk er det den sosiale biten som sliter mest på meg … og som du sier, det er ikke lurt å kutte den ut heller.

    16. Så mange flotte bilder av både dere og rundtom i Sandnes! Og den kirken da! Aldeles nydelig, spesielt med den eføyen voksende oppover veggen, jeg er nemlig veldig glad i eføy…Veldig koselige bilder, og kan se dere har hatt det fint sammen

    17. frodith: Ja, det ble noen hyggelige timer og masse god prat. Og jeg tar nok turen til Oslo over nyåret en gang, så da er det kjekt om vi kan møtes igjen 🙂 Anbefaler veldig å treffe Connie hvis du noen gang får muligheten <3

    18. Aina: Ja, du sier det der, det er noe man må leve best mulig med, og til tross for 🙂 Er slitsomt nok å velge ut hva man skal prioritere også 🙂

      Bloggtreffet var vellykket på alle måter, og vi koste oss 🙂

      Ønsker deg en herlig mandag 🙂

    19. Mariann Sæther Tokle: Ja, etterhvert har det jammen blitt noen 🙂 Funderer på om jeg skal “samle” alle, og lage et blogginnlegg om akkurat det 🙂
      Håper vi to også møtes en dag 😀

    20. MJmettejosteinsdatter: Ja, det er noe eget med bloggtreff synes jeg 😀 Man kjenner hverandre gjennom bloggen, og så utvider man bekjentskapet irl 🙂

    21. Marit: Ja, det er et tveegget sverd den der sosiale biten. Veldig slitsom og utrolig viktig på samme tid. En vanskelig balansegang det der, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.

    22. maiken: Ja, eføy er flott, og spesielt i høstskrud. Veldig fint oppover store veggflater 🙂
      Jeg liker godt den kirken, den ser solid og lun ut, og så er det så fint utenfor også 🙂
      Ja, vi hadde det veldig koselig sammen. Fant tonen med det samme 🙂

    23. Så fint det ser ut til at dere hadde det😊 og flott innlegg fra dagen. Det var moro å lese.
      Jeg har vært i Sandnes mange ganger opp igjennom årene. Tanta mi ( hun døde desverre i fjor) og søskenbarna mine bor/ bodde på Ålgård.

      1. Oi, sier du det ja, slekt på Ålgård 🙂 Ja, det er ikke langt herfra. Jeg er av og til på Ålgård for å shoppe på Outleten der 🙂 Artig at du har vært en del i Sandnes også da 🙂
        Kondolerer med tanten din. Er alltid leit når noen går bort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg