ET LITE LIVSTEGN FRA MEG

Hei alle sammen ♥

 

Nå er det en stund siden jeg sist blogget. Jeg har hatt, og har fortsatt, en periode hvor jeg strever med å komme meg gjennom dagene. Og da har jeg måttet skru ned tempoet ganske betraktelig.

Det har blitt lite turer, ingen blogging, lite blogglesing, ja lite av alt egentlig.

Det er enormt frustrerende egentlig, men jeg har godtatt situasjonen, og jeg jobber hardt med å forbedre enkelte ting ved meg selv. Jeg har jo mine timer på Lassa, hvor det handler om mestring. Jeg får hjelp til å forbedre selvtilliten og selvfølelsen, og jeg merker at det faktisk har blitt bedre de siste månedene. Men likevel har jeg noen dropp hvor jeg tenker veldig dårlig om meg selv og mitt opphold her på kloden. Og akkurat de nedturene skyldes nok min kamp med NAV akkurat i øyeblikket. Jeg ser veldig frem til når den kampen er over. Dessverre er det nok sånt at jeg har noen måneder å se frem til nå, hvor det blir null “inntekt”. Det skal nok bli rimelig tøft. Og jeg forsøker å forberede meg mentalt på dette nå. Jeg har vurdert flere løsninger, som å selge bilen (som jeg ikke kan klare meg uten), som å slutte å spise, som å gå helt i hi, rett og slett. Jeg vurderer vel sterkt den siste løsningen…å gå i hi, kombinert med å spise minimalt. Ikke at jeg spiser så mye da, så den store besparelsen der vil jo utebli. Men likevel…..

Så tenker jeg at det å gå i hi ikke er så kjekt nå når våren gjør sin entré. Så da utvider jeg hiet til også å omfatte utendørsaktiviteter som å sitte på terrassen, og å gå tur, de dagene jeg orker det. Men det er ikke lett å orke tur når man føler at alt jobber i mot en. Men jeg skal gjøre mitt beste. Fordelen med å gå tur er at det i alle fall ikke koster penger 🙂

Jeg har også bestemt at jeg skal ta turen østover og treffe noen kjekke bloggere. I alle fall hvis jeg får med meg min kjæreste. Jeg er avhengig av litt hjelp og støtte, og ikke minst den moralske støtten og kjærligheten. Så om alt dette går i orden, så blir det tur på meg dit 🙂 Det er jo godt å komme seg ut litt også, skifte stue og omgivelser. Kanskje kan det lysne situasjonen litt.

Jeg har ikke fått lest særlig med blogg den siste tiden. Det blir omtrent som jeg leser nyheter, jeg går inn på bloglovin og på forsiden av blogg.no og leser overskriftene og kikker på bildet som ligger fremme. Har ikke orket å gå inn så ofte og lese. Jeg sliter med konsentrasjonen, og velger å bruke den til andre ting i heimen. Men iblant har jeg orket å lese noen innlegg også, og til og med fått kommentert et par plasser. Og med tanke på at jeg er veldig glad i blogg, så sier det seg selv at jeg ikke er i særlig god form når jeg ikke orker det engang.
Inspirasjon til å blogge selv har jeg ikke hatt heller. Men tenkte det var på tide med et aldri så lite livstegn i dag 🙂

Turer skal jeg også forsøke å gå litt mer når solen skinner i alle fall. Og det gjør den i dag. Så i dag blir det tur på meg. Og vi har hatt et par fine soldager den siste tiden. Selv om det stormer veldig sånn ellers. Jeg velger å komme meg ut og nyte solen når det er mulig 🙂 Jeg er fryktelig lei av vinter og surt og kaldt nå, så det passer godt at våren er på vei 🙂

Har nå knipset litt bilder de gangene jeg har fått gjort noe annet enn å sitte og deppe 😉 Noen av dem kan du se om du scroller videre nedover 🙂

Av og til er det å leke med mobil og bilder en fin aktivitet som ikke krever så mye energi 🙂 Da blir det selfietime 😀

Og sitte ute på terrassen og nyte solen er noe jeg er veldig glad i. Tar da gjerne med strikketøyet. Og det har vært så fint i solveggen, at jeg har måttet ta av meg tykt tøy for ikke å smelte bort 🙂 Her strikker jeg på en selvkomponert genser 🙂

Jeg vet også å ta med meg noe å drikke og å bite i om jeg har noe tilgjengelig. Og her hadde jeg bakt cookies en kveld, som også smakte veldig godt ute i solen 🙂

Drømmeværet i mars er ikke å forakte. Og tenk, nå er mars øyeblikk over og vi sier snart hallo til vårmåneden april ♥

Jeg har til og med fått plantet litt i et par krukker utendørs. Det krevde ikke så hardt arbeid. Det hardeste var turen bort til gartneriet for å handle vårfargene 🙂 Her er det noen små og fine iris som pryder med sitt nærvær på terrassen etter en duggvåt morgen 🙂

Jeg var ute på tur med kjæresten en dag også. Og da stoppet vi innom en bod som solgte churros. Jeg har gode minner med churros fra sommerferien, så de måtte jeg jo vekke til live nå i mars, for å få litt følelse av det gode liv 🙂

En dag jeg hadde time på Lassa, valgte jeg å gå en tur i Stavanger først, sammen med en venninne. Her er jeg i Gamle Stavanger, hvor det er fint å rusle.

Vi gikk også bortom Kuppelhallen hvor det tidligere var konserthus. Det ble en fin speileffekt i de store buede vinduene. Så da ble det en speilselfie av oss to damene 🙂

Med den samme venninnen gikk jeg også tur i mitt barndomsparadis Hommersåk en dag. Da støtte vi på denne skøyeren her. En liten røyskatt som løp frem og tilbake og innimellom stein og ur. Fullt klar over, og nysgjerrig på sitt publikum.

På lørdag dro jeg og datteren min til Stavanger en tur. Der unnet vi oss hver vår danske pølse i fransk brød 🙂

Jeg var faktisk i såpass god form på lørdag, at jeg ble med en venninne på konsert også.

Da unnet jeg meg et glass vin. Men vin ute på byen er så dyrt, at det må jeg avstå fra en stund fremover nå. Heldigvis er ikke det noe stort problem. Det er såpass sjelden jeg drikker alkohol at det blir ikke noe merkbart savn.

Så fikk du i alle fall nå litt bevis på at jeg fortsatt er her, og ikke helt har dovnet bort 🙂

Nå skinner solen og frister meg med tur. Så jeg skal ta en tur ned til sentrum og kikke litt i gågata og nyte solværet 🙂
Ønsker alle sammen en strålende fin uke ♥

 

#livstegn #aktiviteter #turer #sol #vår

 

 

20 kommentarer
    1. Hei på deg 😀 Så koselig å se et lite,, eller var jo ikke så lite da,, men et livstegn fra deg 🙂 Skjønner at det er tøffe tider. Så jeg får krysse og ønske med deg at det ender bra til slutt. Jeg tror du passer elendig i et hi i alle fall 😀 Sendet gode tanker og ønkser god bedring og ikke minst lykke til med NAV. 🙂

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, å gå i hi er ikke noe kjekt alternativ, men det vil nok føles sånn av og til. Håper og tror at ting går rette veien etterhvert 🙂
        Tusen takk for gode ønsker ♥

    2. Hei, Koselig å se deg innom. Forstår godt at blogging blir lagt til side litt når formen og ting er såpass tøffe. Lykke til med Nav. Håper det ordner seg, og at det ikke blir for lenge du må vente på penger. Ganske ille når det blir sånn.
      Veldig mange koselige bilder både av deg og naturen ellers! 🙂 <3 God klem fra meg.

      1. Ja, her er det prioriteringer som må til, noe annet nytter ikke. Men jeg håper og tror at det ordner seg etterhvert. Har vært ute i hardt vær før også, så dette her må også gå bra 🙂
        Tusen takk for gode ønsker og hyggelig kommentar ♥ Klem 🙂

    3. kjekt å høre fra deg,et lite livstegn,rart med det,en føler jo att en er gode venner her inne og når en blir borte en stund blir vennen savnet :=) det er så trasigt att en må slite med økonomien når en blir syk,skulle tro en begikk noe straffbart og må straffes for det,men jeg håper det går i orden så du får litt ordna økonomi igjen rimelig raskt .Du får kose deg som best du kan,godt du har gode venner,familie og en kjæreste rundt deg,da kan du iallefall ikke gå i hi ,goklem :=)

      1. Ja, jeg føler som deg, at vi er gode venner her inne, og at det fort kan bli et savn når noen forsvinner for en periode. Sånn har jeg følt det selv, og derfor er jeg så glad for at vi har bloglovin, sånn at vi i alle fall kan følge hverandre.
        Å bli syk er nok rimelig straffbart kan det virke som, all den tid man blir behandlet såpass dårlig. Først er det jo det å få redusert inntekt. Og så har man all ventingen i helsevesenkorridorene, og så blir man jo til slutt kastet ut av NAV hvis ikke alt er avklart innen deres tidsfrist. Man skal være bra frisk for å ha kontakt med NAV, det er i alle fall sikkert. Og nettopp derfor er det så lett å falle ut når man faktisk har blitt syk. Jaja…jeg får da håpe at alt ender bra. Jeg har ikke lyst å være i hi alt for lenge liksom 😉 Glad for at jeg har gode mennesker rundt meg, også her inne til og med ♥
        God klem tilbake ♥

    4. Koselig å se deg igjen 🙂 Langt og fyldig innlegg. Håper du kommer på treff i juni. Lenge til det da, du er sikkert i bedre form til da 🙂 Lade opp litt i forveien 🙂 Klemmer <3

      1. Koselig å være innom litt her igjen ja, og se deg og alle de andre herlige folka ♥
        Planen er å få til å komme på treffet ja. Krysser fingrene for det. Hadde også tenkt meg en tur til Oslo nå til våren, men må nok kanskje utsette det litt, av økonomiske årsaker. Og før den tid, skal batteriene lades litt ja 🙂 Klemmer ♥

    5. Hyggelig å se deg 🙂 Er litt til og fra selv jeg..men jeg begynte å blogge nettopp fordi jeg ikke orker så mye annet så for meg er blogg en positiv ting som gir mening til dagene..(bortsett fra at skriving på pc går utover nakken.. 🙂 Skjønner at sånt styr med “papirer” gjør at man mister lysten til det meste..Men fint du syns selvtilitten er i bedring og at du kan kose deg litt ute og få noen hyggelige opplevelser 🙂 Dårlig økonomi er jo tøft så håper det bedrer seg med den saken også.. Også er det fint du har smilet på lur … Klem <3<3

      1. Hyggelig å være tilbake litt også 🙂 Innom en liten tur av og til, bare for ikke å glemme alt sammen.
        Jeg sliter ikke med å skrive på pc, men sliter med motivasjonen for øyeblikket. Og sliter med å konsentrere meg. Og da blir det ikke gjort så mye, for å si det sånn 😉
        Turene mine er en glede, men har ikke orket så mye av det heller. Forsøker å gjøre et oppsving nå 🙂
        Dårlig økonomi unner jeg ingen. Vet alt for godt hvordan det føles. Satser på det ordner seg etterhvert 🙂
        Smile, det må man jo bare gjøre, for ellers blir jo alt grått. Tusen takk ♥ Klem ♥

    6. Det er veldig koselig å ha deg på snapchat- da får man liksom sett at du lever, selv om dagene er tunge <3 Og man må bare bremse ned i den farten man må, så kommer man seg sakte, men sikkert til dit man vil etter hvert <3

      1. Ja, snapchat er veldig greit å ha, så får man kikke innom mange uten å bruke for mye energi 🙂
        Her er det prioteringer nå, for å klare å holde tritt med dagene i det minste 🙂 Og så satser jeg på at ting ordner seg etterhvert. Tusen takk ♥

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg satser på at ting ordner seg raskt og smertefritt. Tiden vil vise 🙂 Har ikke tenkt å gi meg riktig enda 🙂
        Klemmer ♥

    7. Det var godt å se deg her igjen🌹
      Sånne deppedager du har nå er helt for jævlige. Jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at det snur litt før deg fremover.
      Ønsker deg alt godt<3

      1. Tusen takk for det ♥
        Godt å være innom her litt. Og så håper jeg at vår og varme vil hjelpe til å snu alt det negative som opptar dagene mine litt for mye akkurat nå. Unner ingen dette her altså. Uansett er det virkelig hyggelig med varme kommentarer 🙂
        Klem ♥

    8. Det var hyggelig med ett livstegn Har vært innom bloggen din endel ganger for å se om du var tilbake 🙂 Håper formen din snart er bedre. Man må jo bare prioritere når det er slik. Jeg kommer til å linke til bloggen din i neste innlegg som en av mine blogganbefalinger, håper det er ok. klem

      1. Tusen takk for at du har lyst å linke til min blogg, det varmer ♥ Det er utrolig kjekt å være innom her iblant, spesielt når man får så gode og varme tilbakemeldinger. Her prioriteres det strengt for tiden, men det kommer jo helt naturlig. Orker ikke å gå på smell etter smell, må jo snart begynne å lære litt 😉
        Jeg kikket innom hos deg, og fant flere bloggere jeg må kikke innom. Det er kjekt synes jeg. Veldig ok å få litt omtale. Setter stor pris på det. Klem

    9. Hyggelig å høre fra deg, Eva 🙂

      Ja kampen med NAV er ikke noe særlig …………….. huff da at det skal være slik her i landet……..

      Håper det går din vei!!!!

      Ønsker deg gode dager og sender en klem <3

      1. Takk for det, hyggelig å være innom her litt.
        Kampen med NAV unner jeg ingen. Jeg er glad vi har dem, men de ødelegger en del også med sitt firkantede regelverk. Trist at det er sånn. Men en dag vil det sikkert snu for meg….satser veldig på det 😀
        God klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg